Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 260 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nasty Nimrod | 2010-06-18 13:10 | |
![]() | Fungerar antagligen ung. lika bra som kyskhetslöften... | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:13 | |
![]() | Jo fast bälten är lite nygammalt kul sådär. | |
| Gautama | 2010-06-18 13:13 | |
![]() | Mycket bra inlägg apbur som jag skriver under på. Jag har försökt säga till mina barn att de ska prova allt som de själva vill men att de alltid ska lyssna på sin kropp. Att man får säga nej in i det sista, sekunden innan han stoppar in den om de ångrar sig:-) Att de ska se till att njuta och inte bara ge njutning. Sen vad de gör vet jag inte och vill inte veta:-) Men båda har fast sällskap så antar att de inte knullar runt i alla fall och det glädjer mej i dessa tider. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:30 | |
![]() | Vissa killar hade behövt mödrar som lärt dem att inte bara njuta utan också ge njutning. Men det är förstås en helt annan tråd. :) | |
| micro113 | 2010-06-18 13:31 | |
![]() | Megaherz Du tror alltså att tonåringar står bortom föräldrapåverkan? Då är det alltså bara bortkastad tid det här med att fostra och bry sig? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:33 | |
![]() | Guatama: Själv förväntades jag att på alldeles egen hand förstå att MIN kropp är MITT tempel, och det funkade väldigt bra. Tror ni verkligen att dagens ungdomar är korkade? | |
| micro113 | 2010-06-18 13:34 | |
![]() | Gautama Det försöker jag lära mina med, till och med att man har rätt att ångra sig och bryta mitt i, när den är inne -- och det får den andra respektera. Det finns inget krav på att avsluta påbörjad sex -- och hamnar man i det läget att man börjar tvinga sin partner till olika saker, då vill jag inte ha dem grinande på min tröskel när farbror blå kommer. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:34 | |
![]() | Inser man inte att man endast skall göra det man finner njutningsfullt, spännande och bra i sängen. Så skulle jag hävda att föräldrarna misslyckats någon annanstans än vid "sexualundervisningen" | |
| Gautama | 2010-06-18 13:40 | |
![]() | Men man pratar faktiskt med sina barn om sådant NOUBA. Det är min uppgift som förälder. Min dotter har frågat mej om mycket olika saker gällande sex. Jag har försökt att råda henne. Inget fel i att prata med sina barn om det. Allt behöver de inte lära sig ute i samhället. | |
| Gautama | 2010-06-18 13:42 | |
![]() | "Inser man inte att man endast skall göra det man finner njutningsfullt, spännande och bra i sängen. Så skulle jag hävda att föräldrarna misslyckats någon annanstans än vid "sexualundervisningen"" Herregud i så fall är det många misslyckade föräldrar. Det finns otaligt många både tjejer och killar som går med på saker som de inte vill. Det gäller inte bara sex utan allt. Det handlar om grupptryck, så det handlar väl om att stärka deras självförtroende och äganderätt till sin kropp. Det kan inte sägas en gång för mycket kan jag lova. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:42 | |
![]() | All urspårad sexualitet handlar inte om bristande uppfostran. Vi är på en nivå biologiska individer vars innehåll är självständigt från det vi upplever. Hur vår hjärna ser ut spelar en viktig roll för egenskaper som omdöme, mod och sexuell smak. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:43 | |
![]() | Gautama: Då får jag gratulera dig till till att du verkar ha en väldigt öppen och bra relation till dina barn. Klart att barnen skall få svar på allt dem undrar över, men att våra ungdomar skulle ställa upp på saker emot din egen vilja tror jag inte är så vanligt. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:44 | |
![]() | Gautana: Hur vet du det undrar jag? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:45 | |
![]() | Även om man ställer upp på saker för att "alla andra gör det" så ställer man väl upp på det av nyfikenhet och fri vilja? | |
| Gautama | 2010-06-18 13:47 | |
![]() | Ja hur vet jag det?? Har du läst tidningar, kollat tv, jobbat med ungdomar, kontakt med ungdomsmotagningen i mitt arbete osv. listan kan göras lång.... | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:48 | |
![]() | Gautana: Ok och där framgår att dem gör saker emot sin vilja? eller att dem känner att dem egentligen borde för att andra gör det? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:48 | |
![]() | Fri vilja är ett tänjbart begrepp - och i somliga fall inget annat än en illusion. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:50 | |
![]() | Som ung kan det vara svårt att skilja på egen vilja och andras önskningar. Förhoppningsvis blir den gränsen mer tydlig med åren. | |
| Gautama | 2010-06-18 13:51 | |
![]() | Är jag ensam om att veta att det förhåller sig så?? Att en del gör saker som t.ex analsex eller ligger med någon för att de tror att det förväntas av dem? Det trodde jag alla visste. Ungdomar är så måna om att passa in och vara med i gemenskapen så en del är rädda att falla ur det om de inte gör saker som alla pratar om. | |
| SethGecko | 2010-06-18 13:53 | |
![]() | jag tycker att Gautama och apbur kommer med utmärkta inlägg! | |