Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 091 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| cessely | 2010-08-01 17:28 | |
![]() | Nej... | |
| M_Queen | 2010-08-01 21:51 | |
![]() | Jag äter inte ute så mycket, men då jag gör det så betalar jag inte dricks. | |
| wilgot | 2010-08-02 00:08 | |
![]() | I Sverige finns det i det stora hela inte mycket att ge dricks för. I de flesta caféer måste du själv gå och beställa och hämta allt, så även på många lunchställen. Helt fruktansvärt att man måste rusa runt som gäst. Jag bor i Tyskland och här blir man alltid serverad och självklart känns det befogat att ge lite extra för det. Även om maten är billigare här, blir det dyrt om man ska lägga dricks på varenda kopp kaffe, men men...Huvudsaken är att man får trevlig service! Det är HEMSKT att själva serverandet blivit så eftersatt i Svergie!!! Jag skäms när jag ser turister gå omkring med sina brickor som om de vore serveringspersonal....hah a! | |
| Mattiaz81 | 2010-08-02 11:51 | |
![]() | Inte i Sverige. Möjligen om det är vääldigt gott och bra service :-) | |
| Strawberry83 | 2010-08-02 12:36 | |
![]() | "Inte i Sverige" är det många som säger... varför? Wilgot, på restauranger där man sitter ner, får en meny, får mat och dryck serverad, och där de plockar undan din disk, dricksar du där?? Varför dricksar folk bara utomlands? Varför förtjänar andra länders befolkning extra betalt än erat eget folk? | |
| eeistan | 2010-08-02 12:44 | |
![]() | Ingår i notan | |
| Måns_E | 2010-08-02 12:44 | |
![]() | En anledning kan ju vara att dricksen inte längre skall utgöra en betydande del av serveringspersonalens lön i Sverige (till skillnad från många andra länder). Nu tycker jag som bekant att det kan vara trevligt att dricksa ändå. | |
| MikaelJ | 2010-08-02 12:46 | |
![]() | alldrig | |
| kolbjörn | 2010-08-02 17:00 | |
![]() | snåla svennebananer. jag dricksar alltid, även om jag "inte har råd" eller är en "fattig student". Har jag öht inte råd att lägga tretti spänn extra on top of de 170:- så kokar jag väl för fan min pasta själv istället för att gå på restaurang??? | |
| wilgot | 2010-08-02 19:46 | |
![]() | Jag har upplevt att man i Sverige inte ska känna sig manad till att betala dricks på samma sätt som utomlands. Jag ger dock dricks både här och där. Men kan ju kanske vara speciellt när man är utomlands på semester, då tror jag man ger lite extra eftersom man inte känner till restaurangerna så väl och inte tänker så mycket på valutan. Men någon skrev tidigare ett inlägg att hon som servitris uppskattade ett gott uppförande mer än drickspengar, och det tror jag också på. När man är trevlig som gäst får man ett trevligt bemötande och skapar då en trevlig relation som gör att dricks naturligt följer. Hurra! | |
| lenty - Ej medlem längre | 2010-08-02 19:49 | |
![]() | ibland :-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-02 22:49 | |
![]() | Satan vad jag har dricksat under min sommarledighet. Senast igår till en taxichaufför. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-08-03 00:43 | |
![]() | jag försökte dricksa till tanten i kassan på willys idag, hon tittade på mig som om jag vore dum i huvudet. trots mina försök att förklara för henne vilket slitsamt arbete hon har.. tycker ju självklart att jag som gäst/kund som tjänar bättre ska kunna sticka åt henne en liten extra slant. sen har hon råd med cigg och en extra box vin till helgen(eller förmodligen hela veckan så pissigt jobb som hon har) det kan hon behöva. | |
| kolbjörn | 2010-08-03 01:17 | |
![]() | min senaste dricksning var också till en trevlig taxichaffis med samtal som spände mellan landsbygd, pridefestival och poker. 50 spänn lade jag på de 200 han tog för resan. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-03 01:18 | |
![]() | kolbjörn, nästa gång vi ska åt samma håll kan vi dela taxi, tycker jag. :) | |
| kolbjörn | 2010-08-03 01:20 | |
![]() | jag åkte mot hägersten. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-03 01:21 | |
![]() | minns en dejt jag hade en gång som inte tipsade notan när vi var ute. såg hur han strök totalraden på slippen. fruktansvärt pinsamt!:( | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-03 01:21 | |
![]() | Wtf, jag åkte från Hägersten! Helt ärligt nu. Ok,vi möts på mitten då. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-03 01:21 | |
![]() | Usch, snål Ulf Brunnberg ftl. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-03 01:24 | |
![]() | nej haha, inte brunnberg inte, den lille rödbrusige greven! | |