Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 524

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-06 03:26
Antal inlägg: 1019

Nej det är att överdriva att de ballar ur totalt, men vet väldigt få människor som håller sig till TVÅ glas. Och då menar jag inte bara min bekantskapskrets utan alla fester jag varit på. Men allmänt tror jag att det sups annorlunda på vischan, du är kanske storstadsmänniska? På landet är det mycket stora fester. typ 20-årsfester med 70 pers och liknande. Där skulle det INTE vara lämpligt med barn.

Gautama2011-12-06 03:37
Antal inlägg: 6854

"Men snälla nån, det handlar inte om att vara "mogen vuxen". Man kan vara hur mogen och förståndig som helst och ändå tappa omdömet efter några glas"

Jag tolkade detta inlägg som att det handlade om några glas, typ två. För blir det fler så är det ju inte några längre.

Ja, jag är uppvuxen i staden. Vet inte hur ni hanterar alkohol på landet, men inte trodde jag att det var suputer som bodde där.

På de fester som jag deltagit i med mina barn så har vi aldrig druckit sprit, utan det är vin och öl till maten, någon likör till kaffet. Stora fester som du talar om talar inte jag om. Jag pratar om familjefester där vi träffats och haft trevligt tillsammans. Sen har mina barn varit med på större fester som bröllop och liknande, men då har vi fixat barnvakt till senare på kvällen när det festas mer.

Kanske är så att vi pratar om olika fester, misstänker att det är så.

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-06 03:45
Antal inlägg: 1019

Ja det är nog så, på landet gäller nog mer "e de fest så e de". Eftersom jag och min man sällan dricker (har aldrig sett honom full ens under de 23 år vi känt varandra) har jag t om märkt att en del gamla vänner drar sej undan, tycker vi är tråkiga som inte kan ta oss några jäklar. Blir ibland så trött på detta eviga festande, ja, jag tror det är stor skillnad på landet och stan. Å andra sidan förekommer det knappast att man öppnar en flaska vin en vardag här ute.

nina822011-12-06 04:06
Antal inlägg: 426

men hallå ge er nu.!! allting är väl relativt, eller?? jag själv tar gärna ett par snapsar till storhelgerna, det behöver inte betyda att jag är ett fyllo som spårar ur jämt. Allt finns med medel så även alkohol,, att vissa in´te kan nöjas med några ett par snapsar ska väl inte alla andra få lida för? det låter i tråden som att man är en ond människa för att man tar ett par supar till julematen , hallå!!!!

nina822011-12-06 04:38
Antal inlägg: 426

handlar inte om var du bor, handlar så vitt jag förstår om traditioner, eller?

frukantarell2011-12-06 11:29
Antal inlägg: 251

Mina barn har varit med när det har festats men en vuxen är alltid nykter.
Julafton är en nykter tillställning för oss. Det är barnens högtid och då skall vi inte ha ens salongsberusade bland oss.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?