Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2011-12-12 21:27 | |
![]() | Invandrarens barn har inte invandrat, är de ändå invandrare? Jag känner flera stycken som har invandrat i första generationen och känner sig som svenskar. En del som delvis svenskar, men ingen som enbart sitt ursprung efter ett antal år här. | |
| micro113 | 2011-12-12 21:27 | |
![]() | __Nanna___ Ja, det håller jag med om - den var onödig. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-12 21:29 | |
![]() | "Adoptivbarn kan vi väl ändå låta få vara med?" Hehhehe :D | |
| Minta | 2011-12-12 21:29 | |
![]() | :) | |
| micro113 | 2011-12-12 21:30 | |
![]() | Minta Du klagade nyss på anekdotisk bevisföring - blir den bättre i din tappning menar du? Nej, invandrares barn är inte invandrare, de räknas som andra generationens invandrare i statistiken och officiell dokumentation, i samhället handlar det nog mycket om var man befinner sig och hur de själva ser på sig om de uppfattas som svenska ungdomar eller andra generations ungdomar. Assimilering har nog ganska stor betydelse där - tror jag, skall jag väl tillägga. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-12-12 21:30 | |
![]() | Nej micro, du har inte bara ifrågasatt. Du har dragit märkliga slutsatser baserade på dina egna (statistiskt sett abnormalt identiska) erfarenheter av invandrare. Men om du ångrar dig nu och kan gå med på att alla invandrare faktiskt inte känner på samma sätt som de invandrare du mött är du välkommen att göra det. | |
| micro113 | 2011-12-12 21:31 | |
![]() | crooked rain Eftersom du nu hänvisar till statiska källor så föreslår jag att du länkar till dem. | |
| micro113 | 2011-12-12 21:34 | |
![]() | crooked rain Och nej, jag behöver inte be om ursäkt för jag har inte uttalat mig om ALLA. Jag har använt mina erfarenheter för att ifrågasätta det antagande som ligger Mintas påstående/frågor. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-12-12 21:38 | |
![]() | Hänvisar man till statistiska källor varje gång man skriver ordet "statistiskt"? Nej. Du hävdar att du känner många invandrare och att alla av dem har samma inställning till nationell identitet. Nu vet jag inte hur många invandrare du anser vara många, det kanske bara är 5, men känner du verkligen MÅNGA invandrare är det väldigt konstigt att alla har så likriktade åsikter och att du dessutom är så väl insatt i dem. Jag har inte sagt att du behöver be om ursäkt. Jag sa att du var välkommen att ångra dig om du ville. Lär dig läsa. | |
| Minta | 2011-12-12 22:10 | |
![]() | Nej, den blir inte bättre i min tappning, den bara belyser att anekdotisk bevisföring kan visa vad du vill. | |
| Minta | 2011-12-12 22:12 | |
![]() | Och fortsätt inte sprida desinformation om vad jag påstått. Jag har INTE påstått någonting om vad invandrare känner sig som överhuvudtaget. Det är en halmgubbe som du skapat alldeles själv. | |
| Minta | 2011-12-12 22:14 | |
![]() | Istället för att fortsätta på det villospåret, visa var jag påstått det du säger att jag påstått. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 22:39 | |
![]() | Min granne är etnisk alban. Han känner sig svensk och avsvär sig sitt ursprung för han hatar allt jävla Balkan-tjafs och gillar den svenska mentaliteten. Jag tycker det känns helt ok att han, som är svensk medborgare får tycka att han är svensk. micro113, varenda gång du är inne och snurrar i trådar blir det sida upp och sida ner med tjafs om ovidkommande detaljer. Det kanske finns en läxa att lära här? | |
| bommarna | 2011-12-12 22:46 | |
![]() | I landet "lagom" ska man väl inte ha några åsikter alls...eller? | |
| micro113 | 2011-12-12 22:49 | |
![]() | Resurrection Vadå? Att jag skall låta bli att yttra mig eftersom jag inte delar de andras - och din - bestämda åsikt? Nej, jag ser inte det som en "läxa att lära mig". Jag har inte den ringaste lust att lära mig den faktiskt. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 22:52 | |
![]() | Du har sida upp och sida ner förfäktat din teori (t.ex "Man kan inte heller "byta" etniskt ursprung - och varför skulle man ens vilja göra det. Tror du de skäms för sitt ursprung? Skulle du göra det?"). Du hade fel. | |
| micro113 | 2011-12-12 22:52 | |
![]() | Minta Vad är det jag säger att du "påstått" menar du? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 22:53 | |
![]() | Och inte nog med att du hade fel - det är nästintill irrelevant för debatten. Du kan väl öppna en egen tråd och diskutera det här med svenskhet? | |
| micro113 | 2011-12-12 22:53 | |
![]() | Resurrection Nej, jag har helt rätt -man kan inte byta etniskt ursprung, faktiskt inte ens om man vill. Detta är frågor; och varför skulle man ens vilja göra det. Tror du de skäms för sitt ursprung? Skulle du göra det?" | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 22:55 | |
![]() | Om du bemödar dig med att titta några inlägg högre gav jag ett (av många tänkbara) skäl till varför man hellre vill vara svensk. Det är väl inte konstigare än att en del svenskar som flyttar till USA börjar känna sig som amerikaner. Och var är relevansen för den här debatten? | |