Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2012-04-15 22:22
Antal inlägg: 20042

Jag står mycket hellre i en matbespisning, dvs. lever ett liv som många människor gör, än aldrig jobbar, ger allmosor och ställer upp för behövande då och då, säljer en bit mark av mina egendomar och ser ner på människor som arbetar för sin försörjning.

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-15 22:24
Antal inlägg: 37631

nä inte arbetsskygg men jag har varit hemma med mina 11 barn och det är ju lite arbete i sig,nedlåtande får stå för dig,men jag jobbar ganska hårt med det som jag tycker är kul det ger inga pengar men det är mycket givande

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-15 22:25

jag ser inte ner på någon

ektis - Ej medlem längre2012-04-15 22:26
Antal inlägg: 4505

ja, titti, det har vi förstått. att du gör det du tycker om och att det funkar för dig. vad som önskas nu verkar vara lite förstående från din sida, att alla inte har den möjligheten (menar såklart då inte att alla vill leva så).
vore skönt med lite vidgade vyer kanske..
alla kan inte leva likadant och om det för dig är konstigt att förstå hur människor vill och behöver arbeta för att tjäna pengar, så tycker jag du tänker ganska lustigt.

Minta2012-04-15 22:29

Du verkar inte tycka att arbete i en matbespisning är något att ha. Det kan låta nedlåtande.

ektis - Ej medlem längre2012-04-15 22:32

ja, precis.
som du tycker om att vara hemma med 11 barn, så tror jag faktiskt det finns människor som tycke rdet är helt ok att jobba i en matbespisning. inget konstigt med det och verkligen inget att raljera om (se ned tyckte jag, men).

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-15 22:32

ektis jag lever mitt liv och dom ever sitt,har jag någonstans skrivit att jag tycker att alla ska leva lika dant?nej det har jag inte gjort någonstans,att ha så många barn och jobba så mycket idielt som jag gör kan betyda att jag jobbar mer en någo annan,så att jag inte skulle veta vad jobba är,är inte precis rätt

ektis - Ej medlem längre2012-04-15 22:35

men det verkar som du försöker övertyga någon om att du lever bättre än någon annan (till exempel de som jobbar i nån bespisning eller vad du nämnde).

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-15 22:40

jag skriver att jag inte vill jobba i en bespisning.om du gillar det ektis och det är din grej så är det bra.jag lever det liv jag vill leva varje dag år ut och år in,ok kommer fortsätta göra det,och ingen ting verkar som!antingen är det eller så är det inte,läs inte mellan raderna

Minta2012-04-15 22:43

Det märks på ditt sätt att resonera att du inte behövt arbeta för din försörjning. Det är upp till dig, men det låter fånigt och oseriöst av dig att ha åsikter om dem måste och vill det.

ektis - Ej medlem längre2012-04-15 22:43

efter det du skrev förstår jag att du inte förstår vad jag menar.
jaja.
jag vet det titti, att du är nöjd och kommer fortsätta (plus struntar i vad andra gör) för det har du skrivit i inlägg efter inlägg i denna tråd:)

Minta2012-04-15 22:57

ttittis sätt att resonera: jag kommer aldrig att vara för jämlikhet, kvinnan bör vara hemma och ta hand om barnen och skaffa en man med pengar så att hon inte behöver arbeta. Behövs pengar säljer hon bara lite mark därför att hon är en riktig överlevare. För överskottet ger hon pengar till välgörande ändamål och ställer också upp för behövande på olika sätt. Det är hennes arbete och något man kan göra om man slipper arbeta och försörja sig och har gift sig rikt. De taskiga jobb som människor har som måste försörja sig och sina barn är hon glad att hon slipper befatta sig med. De som måste försörja sig och sina barn har gjort taskiga val i livet och får skylla sig själva. Nej, jag har inga åsikter om hur andra lever sin liv, jag skriver bara hur jag lever. Alla gör som de vill.

slånbär2012-04-15 23:09
Antal inlägg: 5539

Ttittii att du inte kan se hur det uppfattas det du skriver är lite sorgligt. Du säger att du vurmar för människor i nöd samtidigt som du pissar på deras liv då du konsekvent menar att vi alla är där vi är genom dom val vi har gjort. Du känner tillfredsställelse genom att hjälpa andra och kan sedan åka hem till din lyxtillvaro där du aldrig behöver tänka på hur du ska få pengar till mat och känna dig nöjd med dig själv. Det verkar mest som att du gör det för din egen skull, för att du ska kunna känna att du är duktig. Det handlar inte om det man gör utan hur man tänker.
Jag startade på botten av samhället och hade en rent överjävlig uppväxt, har förlorat många av mina nära , gått igenom så mycket i mitt liv och tagit mig upp alldeles för egen maskin men inte genom dom val jag har gjort utan endast för att jag hade styrkan att göra det och lite tur på slutet. Mina erfarenheter skulle jag inte byta för en enda dag i ditt liv. Jag VET hur det är att ha det jobbigt och ta sig framåt till skillnad från vissa andra i tråden som bara har en massa åsikter om människor i den sitsen och tror att ni vet. Btw-jag skyller inte på en taskig barndom-jag är tacksam för den för den har gett mig så mycket mer än vad ni verkar ha fått nämligen erfarenhet och empati. Det kan man nämligen inte köpa.

ektis - Ej medlem längre2012-04-15 23:16

Fint skrivet slånbär!

spider_f2012-04-15 23:53
Antal inlägg: 306

Ständigt detta hackande på samma person. Tröttnar ni aldrig?

Minta2012-04-16 01:11

Hon kanske inte menar så illa som det låter.

Mindymoo2012-04-16 01:31
Antal inlägg: 1743

Måste ju fortsätta att kolla in denna besynnerliga tråd ibland känns det som.
Rätta mig om jag har fel, men har någon enda tagit upp ensamstående föräldrar? Det finns väl 10- 12 procent ensamma småbarnsföräldrar? Där är problemet ju inte att dela ledigheten men att få det att gå ihop ekonomiskt.

le-lou2012-04-16 06:43
Antal inlägg: 17500

Mindy, ensamstående föräldrar kan ju också jobba hemifrån. Tittiii hade ju massor av förslag på lika typer av lukrativa arbeten som kan bedrivas från hemmet, barn brukar ju dessutom hålla sig tysta och fogliga när det är dags att jobba så det ska ju inte vara några problem. Man kan lära barn tidigt att byta sin egen blöja tex.
Får man inte ändå inte nåt vettigt jobb utfört under dagen så kan man passa på och ta de minuterna med ungar hängandes över axeln , att fundera över de val man gjort i livet - alltså de som gjort så att man befinner sig där man är.

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-16 06:44

har någonstans skrivit att alla kvinnor bör vara hemma ?så om inte människor utbildar sig så kanske det inte heller går att skylla i från sig,ni läser konstant mellan raderna,och tycker saker jag skriver verkar som,det verkar som,frtfarande är det INGET som verkar som slutaatt dra iväg längre en vad det är

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-16 06:46

jag skriver tx inte att mindymo tycker att alla föräldrar ska vara ensamstående,

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?