Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-07-22 14:25 | |
![]() | Hahahaa, att leva i en villfarelse är inte speciellt utvecklande, och religionen som pekar på en klar uppfattning ger inte utrymme för vetenskap. | |
| Gunilla _ | 2013-07-22 14:30 | |
![]() | omeganoll; för att alla, oavsett synder (även utan efterfrågan?) kommer att förlåtas och få evigt liv? Enligt någon annan här i tråden gäller det bara de som tagit emot gud och är frälsta. Vad gäller? | |
| Sote | 2013-07-22 14:35 | |
![]() | Porla-om du inte vänder dig till mig i dina inlägg då kanske du inte ska adressera dom till mig heller? Vad gäller wikipedia så var det mer än uppmaning att faktiskt inte tro på precis allt som står där eftersom vem som helst kan gå in där och skriva. detta kan ju medföra att rena felaktigheter skrivs. Men jag sa inte att just det du länkade till var felaktigt eller hur?Det såg ut att vara ganska korrekt men för egen del så hade jag inte behövt den, jag visste redan det. Andra kanske hade behållning av det dock. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-22 14:39 | |
![]() | Sote. Nu är det så att jag är uppfostrad till att svara på frågor som är adresserade till mig. Du undrade över länken och då svarade jag dig. | |
| stuvelsberg | 2013-07-22 14:47 | |
![]() | Man kan ju hävda i stort sett vad som helst eftersom vi inte kan påvisa att gud finns. Ingen seriös i debatten vare sig dom är religionshistoriker,human ister,teologer etc. hävdar att det finns nån gudomlig påverkan i vår verklighet, bortsett från en del charlataner, och då blir sas alllt som skrivs eller uttalas enkom fantasier, och därmed ointressant för den vetgirige, man får vara mottaglig för allsköns påståenden för att bedra sig själv. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-22 14:47 | |
![]() | Vetenskapen är ju ett bekymmer för all religion. Nu har det ju bevisat av flera oberoende källor att Jesus från Nazareth, inte kan ha kommit från Nazareth, eftersom vetenskapligt bevisat så fanns inte Nazareth vid Jesu tid. Vetenskapen har ju bevisat att jorden är äldre än 6000 år, de sabbar ju hela skapelseberättelsen, de liksom glömde kapitlet med 350 miljoner år av dinosaurier. Vetenskapen är obekväm för religionen, eftersom den bevisar mer och mer att någon Gud ej existerar och aldrig skapat människan. Darwins evolutionsteorier var inte speciellt populära bland prästerskapet och Kopernikus fick ta tillbaka sina slutsatser att jorden kretsar runt solen. Att jorden inte var medelpunkten i universum funkar ju inte enligt Bibeln! | |
| krysopras | 2013-07-22 16:51 | |
![]() | omeganoll, "Men nu är det faktiskt så det är- det gäller "bara" att ha turen/nåden att upptäcka det." Nej. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-22 17:57 | |
![]() | jag har många homosexuella vänner och ibland blir dom lite arga för att jag inte har ett enda litet antibög i mig ,dom vill lixom få i gång ett litet bråk för dom är så vana med att altid är det någon som tycker något negativt i kyrkan om bögar,jag känner ett hetro par i nittioårsåldern,Hon tyckte när vi hade en bögdiskution att:ska jag lära om nu efter att jag trott på att det är en sjukdom som ska bekämpas,jag svarade att hon borde lära om ,men om det blev för jobbigt för henne så kunde hon vara kvar i den gamla tron,Nej sämstpå beta, vetenskapen är inte ett bekymmer för Kristna människor,tro och vetenskap går alldeles utmärkt hand i hand,Du vill sämstpåbeta, att det ska vara ett problem för oss Kristna.men du har fel även där. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-22 18:03 | |
![]() | jag har många kristna vänner och en av dom sa att hon tyckte det var fel med bögar och vetenskapen är djävulens verk. Så vetenskapen och den kristna tron går inte alls ihop, sådeså ttiittii. Och jag har ju använt mig av lika hållbara argument som du så... det måste ju va så då? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-22 18:10 | |
![]() | chupa byt umgänge då,hon är ingen dussinmänniska,jag umgås nästan uteslutnande med Kristna människor,och förutom dom i 90 årsåldern,och en och annan på betapet så vet jag ingen som tycker vetenskapen och homosexualitet är ett problem,men ni vill så in i H att det ska vara ett problem för oss både med vetenskap och bögar,så bara för att du känner 1 person chupa som tycker så,så är det inte så att alla tycker som hon | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-22 18:10 | |
![]() | chupa byt umgänge då,hon är ingen dussinmänniska,jag umgås nästan uteslutnande med Kristna människor,och förutom dom i 90 årsåldern,och en och annan på betapet så vet jag ingen som tycker vetenskapen och homosexualitet är ett problem,men ni vill så in i H att det ska vara ett problem för oss både med vetenskap och bögar,så bara för att du känner 1 person chupa som tycker så,så är det inte så att alla tycker som hon | |
| Sote | 2013-07-22 18:14 | |
![]() | Ttiittii-om du slutar med att referera till "oss kristna" så blir diskussionen lite bättre. Eftersom det uppenbarligen inte finns någonting annat gemensamt mellan er än Jesus och bibeln som nån sorts utgångspunkt. För dig går det säkert jättebra eftersom du hör till dom mer liberala kristna men för Göran går det ju inte alls. För dig går det finfint att älska bögar och tro på att Gud också gör det medan för vissa andra går det inte alls. Någon av er lär ju stå med skägget i brevlådan den dagen ni trillar av pinn, förutsatt att det då finns en Gud. Vi som är icketroende behöver ju inte fundera för det är ju kört från början i era ögon. I våra ögon har det ingen betydelse då det ändå bara är hittepå. | |
| Sote | 2013-07-22 18:17 | |
![]() | visst ja-Gud är nådefull var det ju. Men dåså, då är det ju fritt fram för lite synd här och där eller hur? Nema problema om präster sätter på små korgossar i smyg eller om en god kristen make håller sin hustru i herrans tukt och förmaning medan han själv går till prostituerade för att lätta på trycket. Prima liv och efterliv. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-22 18:23 | |
![]() | ttiittii jag vill inte diskutera med dig för du kommer med så korkade argument att jag vill gärna att någon annan svarar. Du kan inte förklara varför Kopernikus fick ta tillbaka sina teorier, du kan inte förklara varför Darwin fick kyrkan emot sig, du kan inte förklara varför någon kol-14 metod har bevisat att det aldrig kan ha funnits någon Nazareth vid Jesu tid, du kan inte förklara 350 miljoner år av dinosaurier utifrån Bibeln eftersom Bibeln säger att jorden är endast 6000 år gammal! Så låt någon annan göra det! | |
| SämstpåBeta | 2013-07-22 18:26 | |
![]() | Hårda ord men du får diskutera dagisnivå med någon annan! Jag är trött på dig och du har gjort personliga påhopp på min familj, som även det tyder på en begränsad insikt om vad som gäller! | |
| Kuralo | 2013-07-22 18:39 | |
![]() | Gunilla Jag har haft flera arbetskamrater som varit homo och en del av dem har kommit att bli vänner också. Jag accepterar dem som människor nen jag kan inte tvinga mig till att acceptera deras sexuella läggning eftersom jag i grunden tycker att det är fel. Och nej jag kan inte ändra min uppfattning i den här frågan. När de gäller de som ändå stått mig ganska nära så har jag försökt att blockera mig ifrån vad de eventuellt har för dig sexuellt :)) tja, sån är jag... | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-22 18:41 | |
![]() | Ja, och det får vi respektera :-) | |
| SämstpåBeta | 2013-07-22 18:46 | |
![]() | Varför fokuserar du dig på deras sexuella handling för, det är ju som alla fokuserar på din. Se dom som vilka människor som helst. Inte fan går jag runt och tänker på mina vänner, släktingar och bekanta i olika knullsituationer, thats for perverts!!! | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-07-22 18:47 | |
![]() | Har för sej sexuellt hahaha dom njuter väl som alla andra | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-22 18:47 | |
![]() | :-D | |