Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-07-23 11:16 | |
![]() | Göran- eh nähä? Tror det krävs massiva insatser för att få lejon i det fria att lägga om sin diet, typ att inga andra djur finns tillgängliga. För om det vore så enkelt så undrar jag hur det kommer sig att lejon svälter ihjäl när det är brist på mat? Och om det vore så att detta var något som behövde fixas öht så visar det ju bara på ännu en miss i planeringen när han skapade djuren. Om tanken var att dom skulle vara vänner så tänkte haninte klart här heller. Enstaka expriment visar ju ingenting annat än att man kan manipulera med naturen och varför ska man göra det? Om det är så perfekt frånbörjan? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:20 | |
![]() | ingson. Nåja. men nu är det ju några ateister här som vet att lejonen inte kan leva i paradiset utan kött. Så därför vänder jag mig till dom istället och frågar det är i paradiset? :) | |
| Sote | 2013-07-23 11:20 | |
![]() | Jag som är en rätt misstänksam och skeptisk person, bitch om ni så vill, skulle fanimig aldrig stå ut i nåt paradis , i evighet, där man bara vandrade omkring och log mot varandra hela tiden i nån pastellfärgad solig värld. Fyyy fan vad utråkad jag skulle bli! | |
| Kuralo | 2013-07-23 11:22 | |
![]() | Ingson Du efterlyser en produktinformation, en manual gör självaste livet alltså. Döden ingår i livet också. Du kommer aldrig att hitta det du söker på det sättet. Lyssna inåt och värdera tankar som kommer till dig - innan du drar i handbromsen. För även ni som inte tror är lika låsta i er skaparuppfattning- som ni anser de troende vara. Svaren har du alltid inom dig själv, givna av Gud, om du lyssnar och vill ta till dig. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 11:22 | |
![]() | Hur skulle det gå med ekosystemet om det inte fanns några rovdjur. De har ju en viktig funktion i naturen. Annars skulle ju det överbefolkas av gräsätare. Betyder att växterna och träden aldrig skulle hinna att repa sig! Balansen i naturen skulle rubbas! | |
| Göran A | 2013-07-23 11:25 | |
![]() | Sote: Jag pratar förstås om att en, eller ett fåtal geneteiska förändringar förmodligen är orsaken att det här lejonet är vegetarian. Inte att vi skulle kunna påverka dem utifrån, eller att de av egen vilja byter kost. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:28 | |
![]() | sämst. Så du menar att ekosystemet mste fungera även i paradiset, hm. intressant?å | |
| Göran A | 2013-07-23 11:31 | |
![]() | Sämst: Så det funkar i naturen idag ja. Hur Gud skulle låta det fungera under helt andra omständigheter kan vi bara spekulera i. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:44 | |
![]() | vi vet inte hur naturen funkar dit vi kommer men jag har svårt att tro att vi kommer äta djur där,jag tror det är en dimention vi inte känner till At tx årstiderna ligger brevid varandra | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:46 | |
![]() | sämst,har jag någonstans skrivit att Bibeln är komplett,nej det har jag inte och just därför går Kristen tro hand i hand med evolutionen | |
| kajix | 2013-07-23 11:46 | |
![]() | inga kroppsliga funktioner följer väl med utan bara själsliga? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:48 | |
![]() | det är de vi får se kajix,tror knappast kroppsliga funktioner följer med men det finns dom som tror det.trons mysterium ska förmodligen inte vara logisk och förklarbar,då blev det helfel om så vore | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:50 | |
![]() | tiitti. I kristendomen tror man väl inte på inkarnation? | |
| Göran A | 2013-07-23 11:50 | |
![]() | Ttiittii: Du sa (helt korrekt) att man inte får lägga till eller ta bort något ur den Heliga Skrift. Ändå är det ju vad du gör precis hela tiden. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:50 | |
![]() | jag kan ha dispans Göran;) | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 11:52 | |
![]() | Jo det har du ttiittii, du har sagt att Bibeln är sanningen, då är den alltså komplett! Om Bibeln inte är komplett kan den ju inte vara sanningen, så frågorna kring de missade 350 miljoner år kvarstår! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:52 | |
![]() | skämtar Göran,vi måste kunna diskutera ur olika vinklar,det blir för tråkigt om inte | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:52 | |
![]() | Det är därför jag aldrig kommer kunna bli kristen, då jag inte kan köpa allt som står i bibeln, Men nog kan man tro på Gud ändå? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 11:53 | |
![]() | Porla: Göran A visade ett klipp på ett lejon och jag svarade på det, såg inte ut som om klippet kom från paradiset! | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-23 11:54 | |
![]() | ttiittii... ja det passar ju prata att skämta och skoja varenda gång någon ifrågasätter smörjan du postar. | |