Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingson | 2013-07-23 21:36 | |
![]() | Roskoe Håller inte med dig i din beskrivning 21:20 F.ö har en ev gud inget förklaringsvärde | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-07-23 21:39 | |
![]() | Ingson Men släng då inte fram evolutionsteorin som om den skulle förklara att Gud inte finns, för det gör den inte. | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-07-23 21:41 | |
![]() | Ingson Förklara gärna vad du inte håller med om hur du istället skulle beskriva det. | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-07-23 21:42 | |
![]() | Förklara gärna vad du menar med förklaringsvärde också. Du kan inte bara slänga fram massa termer utan att vidare förklara dem, eller ja du kan men det leder inte diskussionen vidare | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-07-23 21:44 | |
![]() | Jag tar gärna en diskussion på dina villkor, utan att blanda in Bibeln eller annat som du anser vara humbug | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-23 21:55 | |
![]() | Det finns inga bevis för en skapare. Så om alla kan ha alla sinnen öppna och snoka upp bevisen för universum, livet och allt så kan vi skippa denna diskussionen. Det är lika stor chans att ett flygande spaghettimonster har skapat universum som att den kristna Guden skulle ha gjort det. Vi vet inte idag, så än så länge bör alla vara 99% ateister, såvida man inte vill sätta på sig sina skygglappar och tro på nåt som är heltokigt, tex den stora bergsanden, gud eller spaghettimonster. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-23 21:58 | |
![]() | Linders.. Jag håller inte med dig om att 99 % borde vara ateister. Om man hävdar att man behöver VETA så är inte ateism ett alternativ. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-23 22:02 | |
![]() | Man ska vara ateist till 99% och vara beredd på att vi kan vara skapade av vad tusan som helst. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 22:03 | |
![]() | sote,et funkar inte så med kristen behadling,som du tror,Det är ett förvandling på kristen grund,folk kommer dit av fri vilja och kan välja att gå precis när dom vill,det finns inget tvång om att någon måste någonting,Jesus tvingar ingen till sig och komer aldrig tvinga någon till sig,sen att du stöter på galna kärringar emellanåt som vill tvinga dig till saker är horibelt och bedrövligt.jag brukar säga kom till mig när du känner att du är färdig med dina droger och vill dö men inte förr,för jag kan inte hjälpa dig fören du inte har något att förlora,det kan gå år innan den personen kommer och ibland hinner dom dö.Men är allt är provat och bara döden är som enda utväg,då försöker dom och det funkar inte alltid.Men när det funkar och folk blir upprättade förlåtna och gör upp med sin tidigare skit,då är det fantastiskt underbart Tack Jesus för människors förvandling till ett liv i Jesu namn | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 22:05 | |
![]() | det finns inte mycket bevis för big bang och skulle det komma bevis så vet jag vem som ligger bakom GUd | |
| Sote | 2013-07-23 22:05 | |
![]() | Roskoe- men nu är ju liksom en av dom sakerna som haltar i den här tråden just detta att vissa anser att kreationismen är det rätta och förkastar evolutionen. Ska man tala om detta i en tråd som till stor del handlar om hur troende tolkar bibeln och lyckas få bibeln att stämma med vårt moderna samhälle så är det ju svårt att inte blanda in bibeln i diskussionen om huruvida det är evolutionen som gäller eller kreationismen. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-23 22:08 | |
![]() | Det finns massa bevis för Big Bang. Vi kan ju se med Hubble och andra teleskop hur universum såg ut när det var ett par hundratusen år, samt att galaxer driver isär, och med högre hastighet ju längre bort de är. Och så kan man se att ljuset skiftar till rött, vilket betyder att universum expanderar (ljuset dras isär). | |
| Kuralo | 2013-07-23 22:14 | |
![]() | Sote; Jag är ju ingen katolik heller men oavsett det så är ju påven ändå bara en människa och kan enligt mig iaf aldrig jämföras med Gud. Då kan vi lika gärna säga att Dalai Lama är Gud, och det skulle väl ingen människa ens få för sig - ja ingen kristen i vart fall. | |
| Sote | 2013-07-23 22:14 | |
![]() | Ttiittii- nähä. Så då menar du att en som inte är villig att " erkänna att en högre makt kan hjälpa dom med problemet " och att " be en högre makt om hjälp" ändå kan få hjälp att bli drogfri i ett sånt program. Om personen inte vill bli frälst och ta till sig tron ens på låtsas? Ges en sådan person samma möjligheter som den som blint går in i fållan? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-23 22:16 | |
![]() | Men påven lär ju knappast bryta mot de tio budorden, så han kan ju inte ljuga om det! | |
| Sote | 2013-07-23 22:17 | |
![]() | Kuralo- skulle nog vilja påstå att i rumda slängar En miljard katoliker skulle ha ett och annat att säga om det. Enligt dom lär du få brinna med oss andra för att du säger så. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 22:21 | |
![]() | intresant att alla katoliker tycker det sote har du frågat alla 1 miljard | |
| Sote | 2013-07-23 22:28 | |
![]() | Generalisering Ttiitti det vet ju du allt om. Det är ju du experten på. Vi kristna är ju ett av dina favorituttryck. Jag svarar självklart inte för vad en miljard katoliker tycker men kan säga såhär, gäller det påven så är det väldigt känsligt för dom katoliker jag känner. Dom kan vara väldigt hobbytroende i vardagen men när det kommer till påven då är det allvar. Honom skojar man inte om!!! | |
| Kuralo | 2013-07-23 22:32 | |
![]() | Nej det bör man kanske inte göra. Men jag kommer inte att brinna heller för att jag säger att han är människa, jag är säker på att påven själv skulle le åt saken. | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-07-23 22:48 | |
![]() | Det verkar finnas en del kreationister på denna tråd och jag skulle bara vilja säga att det är inte vad jag tror. Jag tror jag inte att det finns någon motsättning mellan vetenskap och att tro på Gud. Många verkar tro att om man tror på Bibeln kan man inte tro på evolutionsteorin också, eller att evolutionsteorin skulle kunna säga något annat än vad den gör, vilket är en teori om hur livet har utvecklats, inget annat. Sen är jag tveksam till den av andra skäl, men det är inte för att jag tror att jorden är 6000 år gammal. Däremot måste en ateist tro på evolutionsteorin eftersom allt måste ha en naturlig förklaring. Om evolutionsteorin inte skulle stämma ligger ateisten väldigt illa till eftersom det då inte finns någon alternativ förklaring. Men som sagt eftersom den bygger på flera miljoner år av utveckling är den svår att bevisa, men ateister försöker trycka upp den i arslet på alla andra för utan den skulle hela deras livsåskådning falla. | |