Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 823 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
efrezina | 2008-11-05 23:48 | |
![]() | om man redan e d calle, kan man börja va snäll mot djuren då? | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:49 | |
![]() | malla, jag ser ju dubbelhakorna och jag äter inte fisk FETTO | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:49 | |
![]() | dömer dig inte i ditt köttätande CM, men måste den ena snällheten utesluta den andra? "Jag är ledsen fru Mellkvist, dessvärre kan jag inte hjälpa dig över vägen idag. Ni förstår..sent igår afton var jag tvungen att godhjärtat lyssna på några vilseledda själar på Betapet och ja, nu är snällkvoten nådd. Ha en bra dag" :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:49 | |
![]() | jepp, men först då ;) | |
Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:49 | |
![]() | Kanske inte världens sakligaste debatt, men kul att det hettade till lite i den här tråden igen. | |
efrezina | 2008-11-05 23:50 | |
![]() | ok, jag e snäll mot andra och försöker börja me djuren så smått..så bra att det går för sig :) | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:50 | |
![]() | jag stör mig på ert resonemang att ni ens har en åsikt när det är såna som ni som håller liv i industrin | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:51 | |
![]() | inte du erfez | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:51 | |
![]() | linn- jorå. | |
Malla13 | 2008-11-05 23:51 | |
![]() | jag tycker absolut att man ska vara snäll mot djuren.... och då menar jag ALLA djur... dem som påstår att det inte är lika taskigt mot fisken e ju funtade... Varför i hela fridens namn är det mer ok att dem plockas upp och äts... lider... e det för att ni ska dölja ert eget dåliga samveta...att ni faktist äter djur ni med... fast som har sluppt åka långa transporter osv...det e ÄNDÅ ett djur..... som tas upp från havet....och ska DÖ för att mätta någon som inte vill äta gris, ko osv... | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:51 | |
![]() | För övrigt måste jag säga att jag håller med ryssbrud(trots att jag är ett kötthuvud) Det går inte att jämföra köttindustrin med fiskindustrin. Det ligger absolut inte på samma nivå. Nu diggar ju jag kött och vill inte va utan det men jag har respekt för de som vill avstå och förstår deras argument. Så jag behöver inte bli otrevlig och skrika till dessa människor som valt att inte äta kött. Mitt tidigare inlägg va ett skämt, tänkte att det kunde lätta upp lite. | |
Malla13 | 2008-11-05 23:51 | |
![]() | och den stackars fisken som e hotade lite här och var e det ju inte synd om. | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:52 | |
![]() | Malla13 - nej det är självklart lika synd om fiskarna, precis som det inte är mindre synd om en Golden Retriever än om en gris om man serverar den griljerad på julbordet. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:52 | |
![]() | bra kissed tack skäggis: jag trodde lätt jag skulle bli bannad alltså :p siktade på det :) | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:52 | |
![]() | kissed - det gjorde det :) | |
fjortisnet - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:53 | |
![]() | Ja tkr man ska klapa snel hest. Inte äta den. | |
efrezina | 2008-11-05 23:53 | |
![]() | har vart fisk o skaldjurs vegetarian i 7 år när jag va yngre.. dåå kund ejag inte tänka mej en köttbulle men nåt hände o jag har svårt att sluta äta kött,, även om det skulle funka ganska bra e allt gott vegetariskt som finns,älskar quorn o sojakorvar mmm.. men att aldrig mer få äta fisk o skaldjur där går faaan gränsen! :) det måste va guds gåva till oss på jorden ;) o om jag blir ännu snällare mot djuren kanske jag kan fiska o fånga mina egna :) | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:54 | |
![]() | malla: vem har sagt att vi äter torsk? vem har sagt att vi äter tonfisk? jag kan inte minnas när jag åt fisk senast. jo det var 3 veckor sen en räkmacka, för det fanns ingen vegetarisk, på espressohouse | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:55 | |
![]() | Sista ordet är inte sagt än ryssbrud. Du har jobbat på bra att bli bannad. Att kalla folk för fetto är inte ett bra argument i en diskussion. men så kan det bli för mindre vetande när inte orden räcker till. Hoppas inte du är aktiv i nån förening som ska tala för djurens rätt. Skulle va väldigt opassande om du stod och skrek fetto till folk!! | |
Malla13 | 2008-11-05 23:56 | |
![]() | Självklar e det skillnad som natt och dag på köttindustri och fisk..men jag vill ändfå komma fram till att det är djur man äter när man äter fisk.... och det är ett liv...allt som har ett liv har ju oxå känslor... alltså tycker jag personligen lika synd om dem... Dem har lika rätt att leva som en ko och gris... sen att det är otroligt mycket plågerier inom dem * stora djuren * är det inte en sekunds tvekan om..men det är ändå för mig lika viktigt med fisken som med alla andra djur. Äter man inte kött...bör man inte äta fisk heller ... det va det jag ville ha sagt med min åsikt... sen tycker jag att det är ok att alla andra har sina åsikter... Så länge folk skiter i att hoppa på mig... gör jag desamma... men jag sitter inte och håller käften om mina åsikter om jag blir illa tilltalad... | |