Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-07-24 07:47 | |
![]() | Ingson Okej så inga sanningsanspråk vad gäller moral. Tror du att det finns sanningsanspråk över huvud taget? Eller är allting subjektivt? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-24 07:49 | |
![]() | Ja. Det är ju bra att kunna planera för framtiden :):) | |
| SämstpåBeta | 2013-07-24 08:14 | |
![]() | Roskoe: Jag tror alltid blint tills jag blir överbevisad, skall jag tro halvdant, på en höft, bara till hälften, väja ut det som passar min sfär, är det så ni religiösa gör? Det vinner ingen aktning hos mig! | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-24 08:36 | |
![]() | För att återgå till det jag skrev tidigare: Får och vargar KAN umgås.. så länge dom inte pratar om mat :) Då menar jag ju inte mat i bokstavlig mening... :) Kristna och icke troende kan umgås, så länge "vargen" inte försöker övertala och ifrågasätta fårets föda som är Guds bröd =ordet. Och vad äter vargen? - Jo den äter får. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-24 08:40 | |
![]() | sämst. Vi har ju trosfrihet i landet så du får ju också givetvis TRO på vad du vill. Om du ur hela den vetenskapliga litteraturen väljer ut endast det Darwin skriver så väljer ju även du ut de delar som passar din sfär. | |
| ingson | 2013-07-24 09:24 | |
![]() | Roskoe Ja absolut. Porla formulerade det kort och kärnfullt | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-24 09:29 | |
![]() | Mitt inlägg vsr till chupa. | |
| krysopras | 2013-07-24 09:56 | |
![]() | Jag kan ju se ett semantiskt problem i Sämst På Betas uttryck "tro blint", eftersom blind tro ju handlar om att man tror utan några bevis eller någon rimlighet alls. Som på Gud t ex. Vad jag uppfattar det som att du egentligen menar, SPB, är att du tror något i stil med "benhårt" eller "fullständigt" på Darwins teorier i nuläget. Men det är min enda invändning här, dock tycks viss begreppsförvirring ha uppkommit genom användandet av uttrycket "blind tro". | |
| krysopras | 2013-07-24 10:00 | |
![]() | ordminna, ditt inlägg låter som nåt Gary Busey skulle kunnat åstadkomma. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-24 10:10 | |
![]() | haha kryso! oväntad och träffsäker Gary Busey liknelse. 9.0 | |
| krysopras | 2013-07-24 10:28 | |
![]() | roskoe: Vad är då meningen med att förklara livets utveckling? En praktisk tillämpning är inom cancervården. Både förebyggande insatser och insatser after the fact. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-24 11:46 | |
![]() | det var så korkat sagt av porla att jag inte ens orkar kommentera det. Säger det igen om, det kan ju vara den starka solen just nu som kanske grumlar tankeutveckligen hos vissa?? Jag tror stenhårt, benhårt, blint, tvärsäkert, absolut, faktiskt, varför inte, självklart, blint, hopplöst säkert, jamenvisst, blint, övertygande, för fan, blint, av hela min övertygelse, övertygande, blint på Darwins teorier om varför vi just nu har den artflora vi har. Kommer någon med med övertygande bevis på en annan teori som omkullkastar Darwins då är jagÖPPEN för att lyssna på det och jag och jag får då revidera min blinda uppfattning. Något ni kristna omöjligt kan göra då ni blir överbevisade på er blinda tro. Jag andas Darwins fantastiska evolutionistiska teorier arternas uppkomst och människan härkomst, jag har nog svårt att se att jag någonsin kommer att överge den, MEN SOM SAGT KOMMER NÅGON MED VETENSKAPLIGA GRUNDADE TEORIER SOM OMKULLKASTAR DARWIN SÅ ÄR JAG MER ÄN VILLIG ATT LYSSNA, TA IN, BEARBETA, FORSKA I BEVISFÖRINGEN, LÄSA PÅ, ANALYSERA OCH DÅ BLI TVUNGEN ATT ÄNDRA HELA MIN UPPFATTNING OM DET VISAR SIG DÅ ATT DARWIN VAR UTE OCH CYKLADE, till dess Darwin hjärta mig = sant. Jisses, man blir ju mörkrädd ur folk kan tolka in där inget finns att tolka, måste vara solen..... | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-24 12:30 | |
![]() | ...och det är även så vetenskap fungerar. Om man upptäcker att man har fel ändrar man sig, man klamrar sig inte fast vid det felaktiga så som många kristna verkar göra. | |
| stuvelsberg | 2013-07-24 12:53 | |
![]() | Exakt, vi har väntat länge på bevis för guds existens men det uteblir, inte ens ett litet uns av spår. | |
| markusfe | 2013-07-24 12:54 | |
![]() | Du menar som ATT VÄGRA ERKÄNNA ATT BLIND TRO VAR ETT olyckligt VAL av uttryck. Men det är klart att tar emot när man TIDIGARE FRAMHÄVT sin språkliga begåvning och lysande intellekt. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-24 15:15 | |
![]() | Blind tro är ett utmärkt ordval för vad jag tror på när det gäller Darwins evolutionsteorier, kan inte komma på något träffsäkrare ord. Det finns inte ett uns som jag tvivlar när det gäller hans teorier, alltså en blind tro. Tills den inte överbevisas så förblir den en blind tro för. När man köper hela konceptet gällande en övertygelse då är det en blind tro. Det borde väl ni religiösa känna till. Skillnaden mellan er och mig är att om det kommer in nytt ljus och lyser upp min blinda övertygelse, så är jag villig att lyssna och ifrågasätta mon tidigare blinda övertygelse, något ni religiösa är oförmögna till att göra även när ni blir överbevisade! Så bättre ord hade jag inte kunnat hitta, en givande sidoeffekt var ju att de retade upp folk då framförallt de religiösa som tror att de har ensamrätt på blind tro! | |
| siwu | 2013-07-24 15:36 | |
![]() | Har du trevligt i grekland SPB? Solsting? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-24 17:11 | |
![]() | stuvelberg,jag hoppas värkligen inte att det kommer ett bevis på Guds existens,hämska tanke.Varför vill du ha ett bevis? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-24 17:12 | |
![]() | Jodå, här är det varmt som fan, närmare 40 grader men jag har den blinda övertygelsen att jag alltid kommer finna en läskande öl runt hörnet! | |
| SämstpåBeta | 2013-07-24 17:13 | |
![]() | Och hittills har jag inte haft fel.....! | |