Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 837

Forumkategorier

Användare Inlägg  
upa - Ej medlem längre2008-06-27 21:10
Antal inlägg: 2565

Lustigt att alla mulliga ska få debatten om fetma till något som har med utseende att göra. Så oerhört fånigt.

Teppy är inte ytlig, möjligtvis en verbal bulldozer. Jag tycker de människorna har en viktig plats bland alla skenheliga som tror offermentalitet är något positivt och gulligt. Nej tack, fram för de som inte försöker samla lätta empatipoäng. Teppy har stöd från mig om jag nu ska haka på i hönshuset.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-27 21:10
Antal inlägg: 7605

E_Cantona, jag gillar stora killar.
Candee du har rätt, det är ingen mening med att diskutera med eller ge uppmärksamhet till människor med allt för trång syn. Du vet att de allra flesta av oss, även här på betapet, älskar människor precis som de är.
Den utseendefixerade profeten och hans slavinna kan ju fortsätta utbyta ord om inbördes beundran i privatchat, kanske?

Teppy2008-06-27 21:10
Antal inlägg: 2314

elPatron, när ska du fria?

Candee, tur att det finns olika föräldrar :)

Candee2008-06-27 21:12
Antal inlägg: 1256

Du duger precis som du är..du påstår väl inte att du bryr nu oxå??...;)

bennyboll - Ej medlem längre2008-06-27 21:12
Antal inlägg: 8806

Jag gillar alla sorts människor, svarta, vita, ( o Huskvarnabor) smala och tjocka...Bara de är snälla o ödmjuka:)

Candee2008-06-27 21:13

TACK OCH LOV för att det finns olika föräldrar Teppy, är så stolt över mina..:D
Mitt förra inlägg var ämnat åt BennyBoll..

E_Cantona2008-06-27 21:15
Antal inlägg: 1765

Fast jag ska vara ärlig, har ju tränat mig till de flesta av mina kilon:)

Magen kom liksom när man blev äldre, och jag är lika trevlig allafall och ingen verkar spy när de ser mig allafall och gör de det är det deras problem, jag har bättre saker att göra än att springa och störa mig på hur andra ser ut, jag förutsätter att de allra flesta har speglar hemma och kan se sig själva i spegeln.

PmsKossa - Ej medlem längre2008-06-27 21:15
Antal inlägg: 547

"Lustigt att alla mulliga ska få debatten om fetma till något som har med utseende att göra. Så oerhört fånigt. " <-- Tråden skapades ju så ni antifeta kunde kräkas lite och berätta hur illa ni mådde över att se feta?

Teppy2008-06-27 21:17
Antal inlägg: 2314

är jättestolt över min far också :)

Candee2008-06-27 21:17

Upa..du får ge dina poäng till vem du vill...hehe
Empatifiskare finns överallt...inga namn nämnda. Jag säger vad jag tycker Upa, sen om du och vederbörande inte tycker om det är väl ert problem.
Återigen så tycker jag om människor precis som de är, inte vad de har i plånboken eller på utsidan.

Sen tycker jag nog att det är andra än "mulliga människor" som gör sin röst hörd här.

Mommesfrites..du är klok du..:)

Candee2008-06-27 21:18

Exakt pmskossa...där satt den!

upa - Ej medlem längre2008-06-27 21:18
Antal inlägg: 2565

Jag tycker visserligen de som månar om de överviktiga har tryckt på den hälsofarliga biten. Fettförsvaret har däremot hävdad att man ska få se ut precis hur man vill. Det tycker jag med, så länge det inte kostar massa pengar och livskvalitet.

Måns_E2008-06-27 21:20
Antal inlägg: 12038

upa: Det beror ju väldigt mycket på hur man lägger fram sina argument.

Argument av typen, jag tycker att du skall gå ner i vikt, för att ditt utseende äcklar mig är ungefär lika väl underbyggt som att kräva att någon skall operera om sin utskjutande haka eller förminska sina stora öron bara för att jag personligen inte attraheras av personer som ser ut så.

Det är alltså ett ickeargument.

(Det är väl ingen som är fet som själv tror att det är hälsosamt att vara fet? Vad vinner man på att påtala det?)

Måns_E2008-06-27 21:21

Nu kom det visst några inlägg emellan.

PmsKossa - Ej medlem längre2008-06-27 21:22
Antal inlägg: 547

Jag förstår pengabiten men inte varför man skall lägga sig i andras liv.

Candee2008-06-27 21:24

Hehe..E-cantona..du e härlig. Jag har speglar..flera stycker faktiskt..;)

Upa..jag har inte kostat ett öre för sjukvården, jag är nämligen inte så fet. Men jag tycker att man isf ska hjälpa de som lider av sin fetma, det hjälper knappast med forumtrådar som denna..det kanske du ha rmärkt själv. De som nu är överviktiga kan nog själv av göra vad livskvalitet är...man är inte mindre intelligent bara för att man är överviktig.
Jag har, om du läser mina tidigare trådar skrivit vad jag tycker. Jag sitter inte och säger att det är bra att vara överviktig, speciellt inte om man är väldigt överviktig. Men jag sitter heller inte och pratar om hur viktigt det är att vara smal för utseendets skull, som vissa andra vill framhäva i den här tråden. Och varje människa kan nog avgöra själv om de är i riskzonen för att bli en belastning för samhället..

Candee2008-06-27 21:26

Inlägg..inte trådar..sorry!

jeehunmoon2008-06-27 21:26
Antal inlägg: 479

illi, "jeehunmoon, jag köper inte att du påstår att du "måste" spela poker. Du skulle inte dö om du slutade. Du skulle alltid kunna skaffa dig ett riktigt jobb. Däremot dör man om man slutar äta."

En stor poäng i det. FÖr att hålla mig kvar hos övervikt som ämne då kan jag ta mig själv som subjekt. När har det gått överstyr för överviktiga? Jag skulle lätt kunna "missbruka" mat jag med. Jag säger ju det, jag blir fet om jag käkar onyttigt och inte motionerar. Jag har fått tänka till både en och två gånger hur jag ska lägga upp min kost och träning. Jag skulle vara tjockis jag med om jag inte hade bättre karaktär vad gäller matintag kontra förbränning. Själv håller jag verkligen den nivån till en "bruks"-nivå och inte på en missbruksnivå. Jag tycker egentligen inte ens att det är att jämföra generella tjockisar utan sjukdom med spelmissbrukare som verkligen har problem i mitt tycke.

Fixa till karaktären och var mer självkritisk när du stoppar i dig onyttigheter istället för att hitta sympatier och öka självömkan säger jag till de som borde känna sig träffade av sånt jag skriver om i det här inlägget. (De som inte har ett större problem än att de har en högre ämnesomsättningen än de flesta).

Är man trögfattad i skolan kommer man ingen vart om man lutar sig tillbaka och skyller på att man är dum i huvudet, tyck synd om mig, jag kan ändå aldrig bli nånting. Främst på universitetsnivå märker man att dessa lägger manken till och pluggar mer än de andra för att få fina bra betyg. Folk med sämre förutsättningar måste kämpa hårdare, inte rättvist men deal with it lixzom. Och återigen, nej jag talar inte till de "som inte kan rå för det rent fysiologiskt pga riktig sjukdom". I bemärkelsen att dålig ämnesomsättning INTE är en sjukdom samt att en depressiv människa som tröstäter inte är sjuk när vi pratar fetma.

E_Cantona2008-06-27 21:33
Antal inlägg: 1765

Vill göra ett litet påpekande bara, övervikt är inte motsatsen till anorexi.

Motsatsen till anorexi är megarexi, dvs de personer som gör allt för att bli så stora som möjligt, mycket vanligt bland uppsvällda gymbesökare som proppar i sig diverse preparat för att öka muskelmassan.

Övervikt kan både vara sjukligt och självförvållat men självklart tror jag ingen vill vara en tjockis mest beroende på att det ju blir jobbigt som fan på många sätt.

Men samtidigt måste ju de ha rätten att få unna sig saker, jag kan ju tex inte äta pizza då min mage inte klarar den fettmängden, jag äter rätt, väger tom min mat.

Att då få höra att en person blir äcklad om jag skulle gå in på Mc'Donalds får mig att undra...har dessa människor inget liv? och är de så perfekta så de anser att de har rätten att dömma och i vissa fall fördumma mig??

Om inte Candee kan dömma ut Teppy varför ska då hon få dömma ut alla som är överviktiga???

Skulle vara trevligt om nån av dessa människor ville hänga med mig på ett av mina träningspass, jag menar så perfekta som de verkar vara måste det ju vara en piss i Mississippi...

Måns_E2008-06-27 21:44

Spelmissbrukare har väl också problem med karaktären, liksom alkoholister, nikotinister och narkomaner, jag förstår egentligen inte skillnaden.

Varför skall man välja att peka ut en speciell grupp bara för att man själv råkar vara smal.

Naturligtvis så kan fetma och övervikt ha en rad olika orsaker, likaså är det inte alltid så lätt som att den som är fet och äter på samma sätt och har samma motionsvanor som en som är smal automatiskt blir lika smal. Folks ämnesomsättning fungerar ju i regel lite olika, och de som är lyckligt lottade att kunna äta lite mer som ni vill utan att gå upp i vikt kan ju uppfattas som ganska arroganta när de påstår att det är väl för faan bara att ta sig i kragen och skärpa sig lite.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?