Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2009-04-10 00:45 | |
![]() | Dude, återigen, det var inte Cox hon sade sig skydda, utan den pojkvän 1974 som hon säger dödade personen i hennes bostad som hon belv villkorligt dömd för att ha dödat. Hon säger att hon tog på sig det modet för att skydda honom. Intressant artikel förresten (den första). | |
| Minta | 2009-04-10 00:47 | |
![]() | Dudeniro, länder har avtal om att kunna överföra fångar. Det behöver väl inte vara detsamma som att sätta sig över andra länders intressen. En svenska som dömdes i Thailand till ett mycket långt straff, kom för några år sedan tillbaka till Sverige t ex. Sverige arbetar för närvarande på 20 ytterligare fall bara i USA. AÖ har förstår fått mycket medial uppmärksamhet. | |
| Minta | 2009-04-10 00:48 | |
![]() | förstås | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-10 00:48 | |
![]() | Fast det stämmer väl inte Minta. Hon tog ju på sig ansvaret för de två morden, vilket rimligen om hon nu var oskyldig måste ha inneburit att hon försökte skydda sin pojkvän (som begått självmord)? Ja, visst var den. Intressant. Artikeln alltså Minta! Ok, stabilt det låter stabilt. Varför skulle det spela någon roll vad du har för förhållande med A.Ö. Så länge du inte är Cox eller någon av offren uppstigen från graven som kan berätta hur det egentligen gick till! ;) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-10 00:50 | |
![]() | Nej, vi har utlämningsavtal. Men det innebär ju inte per automatik att svenska staten går in och försöker "få hem" dem som dömts för brott. Det är väl så att fången har rätt att söka om att bli överförd? | |
| Zunken10 - Ej medlem längre | 2009-04-10 00:51 | |
![]() | oj va skoj du är dudeniro...blanda inte in politik i det här hade hon gjort det här i sverige hade hon avtjänat sitt straff för länge sen. Jag håller med stabilt låt henne vara ifred | |
| Minta | 2009-04-10 00:51 | |
![]() | Hon tog på sig ansvaret för de två sista morden - inte för att skydda pojkvännen, utan för att slippa dödsstraff plea bargain. Det första mordet/dråpet erkände hon också, men sade senare att det var för att skydda den dåvarande pojkvännen. Det är väl inte riktigt samma sak i de två fallen, eller? | |
| Minta | 2009-04-10 00:53 | |
![]() | Jo, självklart menar jag det. Fången måste ju ansöka om att överföras til svenskt fängelse - om det gäller en svensk. Annars är det ju ingen vits. Men många länder har sådana avtal. | |
| Zunken10 - Ej medlem längre | 2009-04-10 00:56 | |
![]() | Annika Östberg jag önskar dig all lycka och jag hoppas att du får ett bra liv här i Sverige.............hoppa s att du slipper den svenska avundsjukan och svenskens kontroll över allt och svenskens åsikt om allt.....tack gode gud för att jag har finskt blod i mig. | |
| Minta | 2009-04-10 00:59 | |
![]() | Även polismannen Andersen som var med och grep Cox och Östberg tycker att hon avtjänat ett långt fängelsestraff och att det kan vara nog även om han personligen fortfarande är arg på henne för att hon dödade en kollega. | |
| Zunken10 - Ej medlem längre | 2009-04-10 01:09 | |
![]() | zunken säger tack och god natt och önskar att A.Ö. får vara ifred och att vi svenskar ger henne vårt stöd....................e ller ska vi tacka det amerikanska rättssystemet oavsett om hon var skyldig eller inte. Låt henne leva ifred oavsett om hon är skyldig eller inte. Det viktigaste är att hon är hemma. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-10 01:11 | |
![]() | Exakt,hade aldrig sagt det bättre själv. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-04-10 01:33 | |
![]() | Hon är ingen mördare. Människor blir ideligen förledda. Hon är dock skyldig. Svart eller vitt borde va grått. | |
| vulcan | 2009-04-10 01:46 | |
![]() | forumadmin: Rensat ett knippe inlägg av typen "tramsigt, internt chattande" | |
| le-lou | 2009-04-10 08:39 | |
![]() | Om hon knivmördade en man redan på 70 talet - är hon ingen mördare? | |
| stol | 2009-04-10 08:57 | |
![]() | Det är inte konstigt att många brottslingar vill sitta av ett fängelsestraff i Sverige, det är ju rena semestern jämnfört med övriga världen. Jag kan till och med tänka mig själv att tillbringa resten av min tid då jag har gått i pension i ett fängelse. Det lär inte finnas pengar kvar till någon pension eftersom allting har gått upp i rök tack vare klipparna i AMF och PPM. Så när jag blir pensionär kommer jag at bosätta mig på ett Svenskt fängelse. | |
| Dalkullan | 2009-04-10 09:21 | |
![]() | Ja vissa har ju det som livsstil - allas vår egen Svartenbrandt har ju slagit till igen ;-) | |
| Dalkullan | 2009-04-10 09:22 | |
![]() | Han längtade antagligen hem..... | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-04-10 09:37 | |
![]() | Klart att hon vill vara i svenskt fängelse,vad saknas där??? Många av dom som sitter inne har det mycket bättre än vi vanliga dödliga som kämpar på varje dag! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-10 09:56 | |
![]() | Ja precis 123hopp. Måste ju va superbra att sitta i fängelset och slippa ha friheten att bestämma vad man själv vill göra. Slippa se havet, möta vilka människor man vill, gå och lägga sig när man vill, resa och allt annat som man kan göra när man lever i frihet. Det måste vara mycket bättre att ta frisk luft i en rastgård med stängsel runtomkring.ä Så vill jag också leva, det måste vara det som är livet. | |