Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kandu | 2009-12-07 21:32 | |
![]() | de som skrev koranen. | |
| micro113 | 2009-12-07 21:33 | |
![]() | Ja mycket intressant eftersom Afrobeat hade helt fel -- det har ingenting att göra med deras klädsel eller att de bär burka eller niqab. Kopplingen till den somaliska gruppen skulle då vara att människor med mörk hy har svårare att bilda D-vitamin från solljuset. De betydligt färre soltimmarna i Sverige skulle då kunna med- föra att somaliska kvinnor i Sverige är extra utsatta för risken att få låga D-vitaminnivåer. Det finns inte heller något bevisat samband än, och anses inte heller i sig själv kunna förklara autism D-vitaminbrist kan kanske vara en delförklaring till autism men knappast hela sanningen. Det finns säkert fler orsaker som till exempel ärftlig känslighet, säger Saida Munye, tolk och kassör i Järva Föräldraallians. Det är ju bra om man läser mer än rubriken på det man hänvisar till. | |
| micro113 | 2009-12-07 21:34 | |
![]() | Afrobeat Om du läser mitt förra inlägg så ser du att jag läst artikeln -- det finns inget samband med klädseln, det har du lagt till själv -- eller den som berättade det för dig. | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:35 | |
![]() | Det är härligt att du blir så provocerad, micro, då söker du ju kunskap själv! Och en tolk och kassör har säkert mer koll än forskarna, för vad vet de? | |
| Liftactiv | 2009-12-07 21:35 | |
![]() | Och täcker man sig från topp till tå så blir det motsatt effekt. Man bildar extra mycket D-vitamin! - - blir + www.dn.se/opinion/de...k- 1.537454 Och läs allt micro113. Tips! | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:39 | |
![]() | Nåja, vad som orsakar autism är naturligtvis ett komplicerat kapitel, har pluggat massor om det. Det jag menar är att det kan vara bra att vara observant på olika frågeställningar runt heltäckt kropp då jag iaf inte tycker man ska orsaka mer lidande för människor än nödvändigt. | |
| micro113 | 2009-12-07 21:39 | |
![]() | Liftactiv Vi kan ju så här ett och ett halvt år senare konstatera att det debattinlägget och dess sensationella fynd inte fick något genomslag. Vi kan nog lungt säga att läget inte var så akut för halva Sveriges befolkning, och att man inte har börjat dela ut D-vitamin i parti och minut än. | |
| micro113 | 2009-12-07 21:41 | |
![]() | Afrobeat News flash -- hela sveriges befolkning går i heltäckande klädsel större delen av året. Om vi nu skulle täcka kinderna också, tror jag knappast skulle göra så stor skillnad. | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:41 | |
![]() | när dessa kvinnor behöver legitimera sig, exempelvis på en bank, får de gå till ett avskilt rum med en kvinna och lyfta på slöjan. Det är ju som bekant bara männen de döljer sig inför. Ge dem utbildning. Det behövs dagmammor i förorterna med. Eller lärare till friskolor. Undrar om det finns några islamistiska friskolor så som det finns kristna lite här och var? Det kanske är på gång? | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:42 | |
![]() | Har du verkligen det hela sommaren, micro? Va svettigt! | |
| magnusito | 2009-12-07 21:42 | |
![]() | micro du för avsiktligt detta bort från grundfrågan. Jag tror att du bara blint måste försvara dig och har hamnat i ett hörn. | |
| micro113 | 2009-12-07 21:42 | |
![]() | potthuve Det finns minst 28 stycken islamiska förskolor, enligt Kalla Faktas rundringning. | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:43 | |
![]() | okej cool tack för info micro | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:45 | |
![]() | Kalla fakta levererar sanningen liksom andra storheter som Gert Fylking, Hasse Aro och Robert Ashberg | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:45 | |
![]() | Tänk om man skulle förbjuda solglasögon på alla bakfulla dagistanter! Det skulle inte se bra ut..jag menar vem vill se deras röda ögon!? | |
| micro113 | 2009-12-07 21:45 | |
![]() | magnusito Jag står fast där jag stått hela tiden. På fritiden hemma och i det offentliga rummet är det upp till var och en hur man vill klä sig. Vill man hjälpa någon ur förtryck så gör man det genom att stärka denne ställning -- inte genom förbud och fördömanden. På arbetsmarknaden måste man anpassa sig till gällande klädkodex och krav för tjänsten. Där är alltså niqab och burka inte alltid lämpligt. | |
| Ydh | 2009-12-07 21:46 | |
![]() | Hur fan kan man vilja ha en ansiktsslöja på sig? Det är förtryck så det bara sjunger om det! Men om man vill ha en på sig, så fine för mig. Så länge det är ens eget val. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:47 | |
![]() | Jo,men barnen får ju ingen riktig ögonkontakt med en person med solglasögon. | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:47 | |
![]() | Well, well... nu ska jag nog gå och lägga mig. Blir så trött av alla tossiga kommentarer. Men, det är inte Snillen spekulerar här på Betas forum, det har man förstått i Betas omröstningar:) Verkar vara en samling halvalkisar med taskig musiksmak och en förkärlek för att klämma slantar ur försäkringskassan. God natt alla, burkaklädda och andra! | |
| Mincie | 2009-12-07 21:48 | |
![]() | Bra sagt Micro! | |