Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade24
Mobilspel
Pågående19 167

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sporten42010-06-09 22:35
Antal inlägg: 238

Måns_E, det är nog lite svårt att acceptera en "demokratiskt" vald ledning för en stat då de vägrar att staten Israel skall få finnas till. Sedan att den inte gör så mycket för att förhindra självmordsbombare och raketbeskjutning talar nog också sitt språk.

Om Norge börjar skjuta raketer på oss skulle vi nog inte sitta still i båten. Tar med detta som ett exempel för det är lätt att förstå.

Måns_E2010-06-09 22:43
Antal inlägg: 12048

Att inte erkänna staten Israel är ju inte riktigt samma sak som att staten Israel skall utplånas från jordens yta. Det finns ju en och annan stat som inte erkänns av andra utan att det blir sånt hallå för det.

Har exempelvis Israel erkänt staten Palestina?

Om Sverige isolerade Norge och byggde murar och styrde all införsel av varor osv så skulle jag åtminstone intellektuellt förstå VARFÖR Norge sköt raketer på oss. Och jag skulle ju inte direkt tro att de skulle skjuta färre raketer på oss om vi byggde hus i Norge och mejade ner Norrmän så fort en raket hade skjutits mot oss.

Snoosy2010-06-09 22:47
Antal inlägg: 4273

Grundsnygg, tror tyvärr inte på att det var så det gick till.
Ville bara veta vad för mediasvar ni ville komma med!

Förrut då jag inte insåg. Lade ihop ett och ett inom media, så tyckte jag illa om det judarna gjorde mot palestinerna.
Har förstått att media vill att vi ska tycka illa om judar. Det är sjukt!

Någon som ännu reagerat på varför vänstern och högern går om varandra i opinionsräkningarna gång på gång?
Återigen. En mediagrej för att sälja tidnignar. Och för att få oss att tveka inför valet.

Så stirra er inte alltför blinda på vad som sägs och vad som händer enligt media!

Snoosy2010-06-09 22:50
Antal inlägg: 4273

..skapa er en egen uppfattning. Läs mellan raderna på det som sägs inom media!
Det är ju så lätt att läsa mellan raderna i skallertidnignarna. Det är ju media det också.
Men skillnaden är den att där har folk accepterat att det ljugs!

remvanrijn2010-06-09 22:53
Antal inlägg: 16500

Måns E skriver 2010-06-09 21:15

"har jag påstått att FN bara består av säkerhetsrådet ? och uppmanar nån att läsa om..

väl , i tråden bojkott av Israeliska varor var du dock inte långt ifrån..
MÅNS E 2010 06 04 23:42

"Hjälpsändningar från tredje part får man inte angripa i krig heller, Israel har ingen rätt på sin sida överhuvudtaget. Det är liksom inte en slump att hela världssamfundet enhälligt har fördömt Israels agerande.

Sporten4 2010-06-04 23:44

Antal inlägg: 224
Nej, de har de inte gjort

Måns_E 2010-06-04 23:47

Antal inlägg: 2221
Jo hela FN's säkerhetsråd har enhälligt fördömt Israels attack, USA lade inte in sitt veto.

micro1132010-06-09 22:56
Antal inlägg: 17542

"Har exempelvis Israel erkänt staten Palestina?"

Nej, så alltså bör andra stater ockupera Israel, bygga bosättningar, förtrycka folket, bestämma vilka de skall välja till sin regering (så att det blir demokratiskt) och givetvis utlysa blockad mot landet.

Det är ju så det ska gå till.

Måns_E2010-06-09 22:59
Antal inlägg: 12048

Suck, FN's säkerhetsråd får väl ändå någonstans företräda hela FN?

På tal om källor så tycker jag nog att bloggen Politiskt Inkorrekt är en ganska tvivelaktig sådan.

Sporten42010-06-09 23:05
Antal inlägg: 238

Hm, ja sådär kan man ju också se det (micro o Måns) men då hoppar Ni ju över historien varför de bygger murar och ockuperar landet. Arabvärlden är i gemen verkligen inte positiva till att Israel finns och har inga fredsambitioner heller.

Ni har ju heller inga lösningar på problemet.

anneli72 - Ej medlem längre2010-06-09 23:06
Antal inlägg: 11612

OM ett land som Israel tex inte håller sig till reglerna leder det till

att andra länder blir desperata tex Gaza.

DÄRFÖR är det viktigt att Israel håller stilen.

Israel måste skärpa sig.

regression2010-06-09 23:08
Antal inlägg: 1563

Frågan i den här tråden är väl vad som ledde till just Henning Mankells desperation?

anneli72 - Ej medlem längre2010-06-09 23:11
Antal inlägg: 11612

Mankell,desperat?

skulle inte tro det,möjligen förvånad.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-09 23:16
Antal inlägg: 60

Måns_E

När lägger du ner dagisnivån?

"Har exempelvis Israel erkänt staten Palestina?"

Det finns inget Palestina att erkänna. Det landet existerar bara i palestinakramarnas våta drömmar. NÄR och OM palestinierna bildar en stat - vilket jag starkt betvivlar att de gör, eftersom de andra arabländerna aldrig kommer att tillåta det, så kan man ta upp frågan om erkännande igen. Faktum är att palestinierna kunde ha gjort det någon gång mellan 1948 och 1967. Men det gjorde dem inte och det trots att Gaza och Västbanken på den tiden ockuperades av arabländer! Men då, liksom nu, var arabernas mål att förinta Israel, inte att skapa en stat för palestinaaraber.

"Om Sverige isolerade Norge och byggde murar och styrde all införsel av varor osv så skulle jag åtminstone intellektuellt förstå VARFÖR Norge sköt raketer på oss. Och jag skulle ju inte direkt tro att de skulle skjuta färre raketer på oss om vi byggde hus i Norge och mejade ner Norrmän så fort en raket hade skjutits mot oss."

Usel parallell. Norrmännen har inte för avsikt att utplåna Sverige. Därmed har Sverige inget behov av att skydda sig mot norrmännen.

Herr Inkonsekvent:

"Suck, FN's säkerhetsråd får väl ändå någonstans företräda hela FN?"

Om du anser det, varför hänvisar du då till allt skit som Generalförsamlingen och Rådet för (o)mänskliga rättigheter hittar på?

När man ljuger i den omfattningen som du gör, så blir det till slut jobbigt att hålla rätt på sina lögner. Och du har just bevisat att det är så det förhåller sig.

Och från och med nu får du samma bemötande som det andra viruset här - ingen alls.

Hejdå.

regression2010-06-09 23:16
Antal inlägg: 1563

Ship-to-Gaza var antinget ett desperat försök eller ett dumt försök att bidra till fredsprocessen.

(under antagandet att fred var målet)

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-09 23:21

anneli72

Ännu en Israelhatande pajas:

"OM ett land som Israel tex inte håller sig till reglerna leder det till
att andra länder blir desperata tex Gaza."

Så om palestinierna inte håller sig till reglerna, så är det ok för israelerna att bli desperata? Då är det ju i sin ordning att israelerna gick in i Gaza förra året som svar på att 15.000 raketer och diverse terrordåd kom från Gaza och riktades mot Israel. Tack för det klargörandet!

För övrigt är Gaza inget land, utan ett omstritt område vars faktiska status kommer att avgöras i framtiden.

"DÄRFÖR är det viktigt att Israel håller stilen. Israel måste skärpa sig."

DÄRFÖR är det viktigt att palestinierna håller stilen. Hamas och deras kumpaner måste skärpa sig.

micro1132010-06-09 23:22
Antal inlägg: 17542

Måns_E
Säkerhetsrådet är ju det som räknas som den tunga och viktiga rösten i FN.
Dessutom uttalade sig ju Hillary Clinton för USA:s räkning ganska kraftigt och EU gjorde likadant.

Att vissa vill blunda för det som faktiskt rent politiskt uttalats är ju bara trams. Det är som den gamla bingo reklamen där tjejen blundar och håller för öronen.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-06-10 00:25
Antal inlägg: 3451

Bullseye, jag har läst alla inlägg i den här tråden. Och jag är lite förbryllad, du kallar allt och alla för judehatare och virus men jag undrar hur du tycker man ska lösa problemet?

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-10 00:58

Grundsnygg:

"Bullseye, jag har läst alla inlägg i den här tråden. Och jag är lite förbryllad, du kallar allt och alla för judehatare och virus men jag undrar hur du tycker man ska lösa problemet?"

Det beror på vad du definierar som "problemet". För jude- och Israelhatarna är problemet är att Israel och judarna finns till överhuvudtaget. För mig är problemet att det pågår en konflikt som araberna inte har några som helst intentioner att få slut på, och som drabbar Israel/judarna - och palestinierna.

Konflikten kan bara lösas genom kompromisser. Och det innebär att att fler parter än Israel måste vara villiga till detta. Så har det inte varit hittills. Att kompromissa är INTE att ge palestinierna allt de pekar på - tro det eller ej.

Jag kallar de som hatar judar och Israel för jude- och Israelhatare. Det finns ingen anledning att göra annorlunda. Övriga personer, och de är rätt många, kallar jag ingenting alls. Jag definierar nämligen dem som medmänniskor.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-06-10 01:01
Antal inlägg: 3451

Okej, fast om man läser dina tidigare inlägg så känns du inte lika sansad.

kolbjörn2010-06-10 02:07
Antal inlägg: 984

obama lovar pengar till palestina
www.aftonbladet.se/n...72 74264.ab

magnusito2010-06-10 07:45
Antal inlägg: 5004

Palestinakonflikten kommer verkligen aldrig att kunna lösas om hela världen blir svart-vit och bara utmålar ena sidan som boven i dramat. Om de ska kunna lyckas lösa hela situationen så måste övriga vägra smittas av dtta svart-vita betraktelsesätt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?