Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 064 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2010-08-03 02:25 | |
![]() | Kolbxbo håller med. Jag fick liksom vänta nästan en mer än en halvtimme på att bli sedd överhuvudtaget. Sen nästan lika länge på att få notan. Iofs får jag väl skylla mig som kommer ensam till ett uteställe och vill käka lite och dessutom sätter mig vid ett bord som står bakom nåt. Två timmar för att käka och där missade jag att fota solnedgången den dagen. Sen så tycker jag att såna där oskrivna regler att man "ska" betala en servitris eller en taxichaffis suger. Undrar hur många som ger extra om man köper plank på en byggaffär och personalen springer och mäter och bär planken. Får jag lite extra så ger jag extra helt enkelt men då får dom jäklar i mig se till att behandla mig som om jag vore en viktig kund och anstränga sig. | |
| golden | 2010-08-03 02:46 | |
![]() | jag betalar om inte maten smakar bajs eller nåt i den stilen | |
| 1stclassriot | 2011-01-12 00:16 | |
![]() | eeistan - NEJ det ingår inte i notan för de pengarna på notan går till min chef :P Måns_E: lönen är inte så jättebra inom restaurang fortfarande.. OB:t är svinkasst, 19 kr i timmen!!! 30 om man jobbar efter kl 01. min mamma jobbar inom handel hon har flera tusen extra på lönen i ob när hon jobbar heltid. jag, som nästan har heltid har kanske 300-400 kr extra i ob. DET är kasst! | |
| Nemesis_87 | 2011-01-12 01:26 | |
![]() | Servitriser/servitörer får lön från sin arbetsgivare. Jag har aldrig givit dricks och det kommer aldrig att ske. Sen om de har låg lön får de ta upp det med sin arbetsgivare eller facket. Eller byt jobb. | |
| Klungan | 2011-01-17 15:55 | |
![]() | Varför skulle man? Jag har aldrig fått dricks trots att jag är lågavlönad och har ett servicejobb! Lönesamtal med chefen om man är missnöjd? Det finns ju andra jobb. | |
| Mandelbrot - Ej medlem längre | 2011-01-17 18:55 | |
![]() | Aldrig dricks! Ingen får dricks; Ikea, Taxi, Ica, Statoil, Vattenverket, Tele2, krogen och alla andra mina leverantörer får ange vad deras varor och tjänster kostar. Vill jag sedan ha deras produkt så betalar jag det priset och inget annat. Kostar det extra att leverera produkten på ett oklanderligt sätt och dessutom vara trevlig och hjälpsam så får man baka in det i priset. | |
| Gyllenhaal | 2011-01-17 19:34 | |
![]() | "Finns så många jobb som är lågavlönade som aldrig får något extra trots utmärkt sevice ,så jag retar mej en smula på varför just restaurangarbetare ska ha mer pengar?" Förstår inte hur man kan reta sig på något sådant. För övrigt så är inte restaurangarbete särskilt välavlönat. Jag ser det som en självklarhet att ge lite dricks när jag är ute och äter på restaurang. Det hör liksom till. Om man fått bra service villsäga. Det är helt enkelt något man gör för att man vill. Om man nu retar sig på att det finns yrken där de via sina jobb kan få in lite dricks ska man nog stanna hemma och laga sin egen mat. ;) | |
| MammaNilli - Ej medlem längre | 2011-01-19 11:41 | |
![]() | Självklart betalar jag dricks. Känns bra att inte bara ge pengar till själva restaurangen utan faktiskt till den som arbetar och ser till att jag och den/dom jag är med får en väldigt bra kväll. Detta förutsätter såklart att servicen varit bra. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-01-19 11:52 | |
![]() | En tjej på tv betalade 300 spänn för tre rätter som blev en förrätt för att varmrätten uteblev då hon först fick kall mat, sen fick ny mat värmd och serverad i en separat skål bredvid som inte heller var till belåtenhet, sen fick värdinnan damp och sket i att servera efterätt. | |
| CroCop86 | 2011-01-19 12:09 | |
![]() | Det gör jag! Är det däremot kass service så visar jag det tydligt och då blir det ingen dricks. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2011-01-19 12:47 | |
![]() | Om det är bra service ska man drixa. Den som inte förstår det är nog lite bakom eller en sjukt snål idiot. | |
| 1335991 | 2011-01-19 20:58 | |
![]() | Jag har själv har jobbat inom restaurang, men jag ger bara dricks OM det verkligen är befogat att göra det, men minsta misstag så blir det inget alls. Nu för tiden finns det ingen gyllene regel om att de som jobbar i restaurang skall ha dricks,utan dom skall förtjäna detta! Inte 17 ger man dricks till folk som jobbar på ett café eller Donken/Max osv? Iaf inte jag! | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-01-19 21:02 | |
![]() | jag dricksar alltid när jag känner mig lite förmer än den stackare som råkat servera just mig(speciell som jag är). | |
| 1stclassriot | 2011-01-19 21:02 | |
![]() | Nemesis_87 - vissa måste jobba inom restaurang för att de inte kan få ett annat jobb och i dagens läge måste man vara nöjd med det jobb man kan få eftersom det är så tufft och svårt att få ett jobb överhuvudtaget. Facket är värdelöst eftersom de fan inte förhandla fram ett ordentligt OB! | |
| Lupuslupus | 2011-01-19 21:03 | |
![]() | God vällagad mat, god "leende" service = dricks. | |
| mindghost | 2011-01-19 21:05 | |
![]() | ja såklart om maten är god :) | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-01-19 21:07 | |
![]() | så det är alltså på det viset att de som jobbar på krogen måste göra lite extra för att ni ska dricksa? räcker det inte med att de lagar din mat, serverar den, plockar undan och sen diskar? | |
| m-70 | 2011-01-19 21:08 | |
![]() | oftast | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-01-19 21:09 | |
![]() | ok, du vill ha ett smörande och tro att de alla är där bara för just din skull? inte för att de faktiskt behöver ett jobb? | |
| med | 2011-01-19 22:21 | |
![]() | Jag betalar dricks bara i nödfall!! | |