Spelrum
Giraffen42
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade68
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-10-17 12:59
Antal inlägg: 17500

"le-lou
det man själv upplever är ingen bluff. men det är ju inte samma som att det är något övernaturligt.

Men det kanske är en vaneföreställning hehehheh"

Mja. det är ju precis det är. Men inte mindre verkligt för den som upplever det, precis min poäng. Folk sitter inte och hittar på , det tror jag inte. De HAR upplevt saker. Saker som de inte kan förklara. Det är just det som är grejen - om ni visste vad hjärnan kan hitta på - man kan känna lukter "som inte finns", "höra" saker, "se" osv.
Vill ni kalla hjärnprocesser för övernaturligt så är det helt ok. För oss som studerar det är det väldigt naturligt dock.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 12:59
Antal inlägg: 1103

_blue moon_

Nu tycker jag att vi återgår till ämnet!

Den sidan som du länkade till är som du säger helt befriad från kritiska röster. Den första länken som jag klickade på var demontråden. Att en uppenbart deprimerad person inte får det självklara tipset att kontakta sin vårdcentral är väldigt skrämmande.

le-lou2010-10-17 13:01

"energier och energiminnen"

Vad är energier ni pratar om? och hur läser man av dessa energier? Jag skulle så gärna vilja veta hur ni förklarar detta , har frågat och frågat men får inget svar från nån av er.

blue_moon2010-10-17 13:02
Antal inlägg: 9713

Jag skulle snarare rekommendera denna "demonbesatta" människa att kontakta ett BRA medium med goda referenser.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 13:03

Att blanda in "tro på andra sidan" kan uppenbart vara skadligt.

En obehandlad depression är farlig, skolmedicinen har väldigt bra verktyg och depressioner har som oftast en väldigt bra behandlingsprognos.

le-lou2010-10-17 13:06

eller är slutsatsen att terry själv är övernaturlig? han har förmågor som alla har, men han har gått kurs och lärt sig hur man läser av?
Jag kan lära mig själv då. Ibland får jag en sång i skallen, är det en död ande som vill kommunicera med mig då? Eller om jag plötsligt bara tänker på en årstid - ande som talar till mig? Allt som jag plötsligt känner eller tänker på ska ha en förklaring, och det finner ni i att man har öppna kanaler och andar och allt vad det nu är.....

Jag skulle förmodligen kunna lära mig att tolka allt detta till att kunna bevisa mina förmågor och min mediala läggning. Ge mig en kund som tror på det övernaturliga, så kommer hon gå ifrån mig med vetskapen att jag faktiskt är medial.
Jag behöver bara lära mig hur jag ska tolka mina "bilder". Kostar lite cash att lära mig det på ett trovärdigt sätt men men..
Det är sånt bullshit att jag blir tossig :D . Svårt att ta in att folk i det här upplysta samhället faktiskt köper sånt här.

"en före detta new age-praktiserande Karla McLaren påstår att cold reading kan läras in och användas omedvetet, hon skriver:

"Jag förstod inte att jag länge hade använt en form av cold reading i mitt eget arbete! Jag fick aldrig lära mig cold reading och jag avsåg aldrig att lura någon – jag upptog helt enkelt tekniken genom 'kulturell osmos'."

Även professorn i psykologi Ray Hyman hävdar att han började tro på sin egen förmåga att spå i händer när han fick positiv respons från sina kunder."

blue_moon2010-10-17 13:07
Antal inlägg: 9713

En förklaring på negativ energi hittade jag här:

"Vad är negativ energi? Det kan vara olika för olika människor. Främst är det viktigt vad du sätter i samband med negativ energi när du har ett problem.

Vi kan med säkerhet alla enas om att negativ energi finns för alla har upplevt det till och från. Det vi inte tänker på är att negativ energi lagras och finns kvar över tid. Om man upprepar en handling, tanke eller känsla över längre tid så kommer det att lämna spår efter sig. Det är denna energi som många människor kan känna igen och få olustkänslor av. Fast man inte vet vad det beror på. Det är lätt att förknippa detta med spöken, andar, andra människor och olika situationer. Som inte behöver ha något med negativ energi att göra.

Genom olika behandlingar så rensar vi oss själva från negativ energi vi kallar det också blockeringar. Det handlar om att vi tar bort låsningar som sitter i kroppen och hindrar oss från att ha fritt ki flöde i hela kroppen.

Om du går in i ett rum så kan du känna att här har man skrattat och haft trevligt. Men du kan också känna om man bråkat i rummet. Detta är energi som vi projicerar ut från våra tankar och känslor.

Ett medium eller en klarseende kan läsa dessa energiminnen och på så sätt också tala om vad som hänt i rummet. Ofta förväxlar men dessa energiminnen med att det spökar eller finns olika andeväsen i rummet. Trots att det är energiminnen från tidigare känslor och tankar som ligger kvar.

Så - tänk på hur du tänker innan du slår dig ned i favoritsoffan. Du kommer att påverkas av den energi som ligger kvar i den."

www.sinnligkunskap.s...ti kel1.htm

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 13:09

blue_moon

Menar du verkligen allvar i det du säger. Menar du att en deprimerad människa ska botas med ett medium. Det är på grund av åsikter som denna som vi behöver vår kvacksalverilag.

Jag tycker att det är okej om någon vill slänga pengarna i sjön och prata med en spågumma om gamla döda släktingar.

Men att hänvisa sjuka människor i behov av vård till kapitalsugna charlataner är på gränsen till brottsligt.

le-lou2010-10-17 13:09

"En obehandlad depression är farlig, skolmedicinen har väldigt bra verktyg och depressioner har som oftast en väldigt bra behandlingsprognos"

Exakt. där kommer vi till kärnfrågan i detta. Människor blir alltså rådda av folk som tror på detta trams, att istället för att söka vård så ska man gå till ett medium. Råd till folk med obotlig cancer att gå till en healer och betala dyra summor för en chans att bli frisk. Jag menar, fy fasen vad moraliskt förkastligt.

le-lou2010-10-17 13:11

vad är energiminne? du behöver knappast vara ett medium för att känna av en stämning i ett rum, men det har med människor i rummet och deras beteenden att göra - kroppspråk framförallt.

Vad är energiminne? Ännu ett ord som medium kommit på?

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-17 13:12
Antal inlägg: 181

__1__ 2010-10-17 12:52
"Tompa - nu får du lägga ned. Inget av det du skrivit har varit något påhopp, och jag tycker verkligen inte att du behöver gå andras ärenden än ditt eget. Principen att man får svara för sig själv är rimlig.

Du är uppenbart en känslig själ - vilket säkert är bra på många sätt - men det gör inte din känsla av att jag hoppar på folk sannare för det."

Men var får du allt ifrån __1__?
Jag kan ju påminna dig om att det var DU SJÄLV som bad mig citera.

"Andras ärenden"?
Jag går i mina egna ärenden. JAG reagerade på dina inlägg och kommenterade dom.

"Du är uppenbart en känslig själ - vilket säkert är bra på många sätt - men det gör inte din känsla av att jag hoppar på folk sannare för det."

Du är ju helt otrolig.
DU gör tolkningar om MIN PERSON utan att veta ett dyft om mig och applicerar på mig epitet som naturligtvis är helt tagna ur luften.
Så på tal om världar och dimensioner, vilka världar lever DU i egentligen?
Och sen vill jag också påminna om, att JAG har påpekat din debattstil, men DU gör det du har gjort hela tiden, du gör anmärkningar på personer.
Det vore ganska bra om du kunde fatta skillnaden.

OCH när det gäller att skoja om saker och ting så är jag den första att tycka att det är underbart med humor, och skoja ska man kunna göra om det mesta. - Vilket flera skribenter har på ett skönt sätt gjort här i tråden. Jag har skrattat gott här många gånger. Men tyvärr tillhör inte du den kategorin, du skojar inte, utan du driver med folk på ett väldigt tråkigt sätt.

Måns_E2010-10-17 13:15
Antal inlägg: 12028

Vad var det där för mumbo jumbp blue_moon?

I a f jag kan inte ställa mig bakom att ha känt "negativ enerigi" som det så fint står att vi alla har gjort.

"Vi kan med säkerhet alla enas om att negativ energi finns för alla har upplevt det till och från. "

Eller menar de att alla har varit med om att det har varit dålig stämning eller att man har känt sig nedstämd?

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 13:17

...skönt att höra att du har humor.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 13:20

Det är säkert så att man kan känna av om det har varit bra eller dålig stämning i ett rum. Det kan lukta fest, det kan ligga saker utspridda som visar att folk haft roligt. Likaså kan det vara det motsatta - vårt undermedvetna är ganska bra på att känna av vibbisar.

Men jag är ganska säker på att om man gjorde ett enkelt experiment så skulle det visa sig att negativ energi inte finns i den mening som du är ute efter.

Saxon_x2010-10-17 13:31
Antal inlägg: 306

Jag tycker synd om folk som tror på spöken tandfen och Jultomten. Ta hjälp av en psykolog.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 13:35

TOMAPS SYRRA ----> ^^^^^PÅHOPPSVARNING^^^^^^

LisaLong2010-10-17 13:37
Antal inlägg: 2725

le-lou tycker inte du ska vara så nedlåtande om ämnen du inte verkar veta mycket om

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 13:39

LisaLong. Du vet lika lite som Le-Lou, eftersom ingen bevisligen vet att det existerar en andra sida.

Cheiron2010-10-17 13:39
Antal inlägg: 25

Haha
Ni är roliga.
Klart de finns andar...

LisaLong2010-10-17 13:39
Antal inlägg: 2725

_1_ Det stämmer - om man träffar sina döda släktingar så är risken att man drabbats av en psykos ganska stor - och då bör man ta Haldol eller någon motsvarande antipsykosmedicin.

??? hej och hå...man slutar aldrig att förvåna sig

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?