Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 453 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2011-09-30 23:36 | |
![]() | Har du lyssnat igen på klippet av Molly ikväll, Måns? Säger till dig som till ... vem det nu var här som påstod att hon sjöng falskt ... att: Tala om för mig exakt VAR i låten hon sjunger falskt, tack. För nej, hon gör inte det. På ETT ställe ligger hon under några sekunder ett litet, litet snäpp under ton, men inte så att det ändå blir utanför ton. Och jag anser mig faktiskt kunna avgöra det till fullo. Är teoretiskt sett väldigt musikalisk, nämligen och har till och med betyg/intyg på det. Även gehörs-prov ingår i de betygen. ;-) (Det betyder dock inte att jag själv sjunger med absolut tonsäkerhet, det har med stämbandskontroll att göra, inte gehör! Bäst att tillägga det. ;-)) | |
| Måns_E | 2011-09-30 23:36 | |
![]() | Eller också så är det så att ni två har ett lite sådär gehör? | |
| Satyra | 2011-09-30 23:37 | |
![]() | Knappast. :-) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-09-30 23:38 | |
![]() | Molly var flera klasser bättre än Majkel, men när Laila Bagge säger att Molly är den bästa rösten i Idol någonsin säger det en hel del om Lailas skillz som domare. | |
| Gautama | 2011-09-30 23:38 | |
![]() | Måns du kan gärna tycka det ena eller andra om Molly, det kanske inte är din smak? Men att beskylla henne för att sjunga falsk är fel, så är det bara. Då har du inget gehör alls. | |
| Satyra | 2011-09-30 23:40 | |
![]() | Resurrection - Jag håller med Laila! Har kommit fram till att jag i år (hittills) hållit med juryn i stort sett hela tiden. Framför allt då Lailas uttalanden. | |
| slånbär | 2011-09-30 23:41 | |
![]() | Blytyngd-hur vet du att Linni är transsexuell då? bara för att hon ser ut som en kille så måste hon inte vara transsexuell. Jag känner lesbiska tjejer som ser ut som killar mer eller mindre men är helt vanliga homosexuella. Det har som du säkert vet ingenting med den sexuella läggningen att göra utan det är könsidentiteten det handlar om. Många som opererar sig från tex kille till tjej lever sedan som lesbiska helt enkelt för att dom sexuellt tänder på tjejer även efter dom har fått sin "rätta"identitet. | |
| Måns_E | 2011-09-30 23:43 | |
![]() | Satyra, jag har samma problem som du med att inte sjunga helt rent själv(trots att jag hör det väldigt väl). Jag skall lyssna lite senare och säga var jag tycker att hon sjunger falskt. Men som sagt jag är inte direkt imponerad även om Rosanna nog var klart sämst följt av Amanda P och Maikel, men sedan vet i faan om inte Molly kommer. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-09-30 23:43 | |
![]() | Satyra - Molly bästa rösten i svenska Idol någonsin? Kom igen ... | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-09-30 23:43 | |
![]() | Lyssnade på klippet nu... Falskt sjunger hon väl inte, men hon missar tonen lite lätt på något ställe, vilket inte alls förtar hennes sångskicklighet. Men- hon gjorde låten oengagerat och synnerligen tråkigt. Me thinks it was gäspigt | |
| Måns_E | 2011-09-30 23:44 | |
![]() | Guatama, jag har ett bra gehör. Tro mig. | |
| Satyra | 2011-09-30 23:45 | |
![]() | Nej jag tycker så, Resurrection. På allvar! Uisge - Ja, som jag skrev en bit högre upp så är det ETT ställe hon hamnar en pyttebit under ren ton, men ändå inte utanför. I övrigt ligger hon i ton som en stämapparat! ;-) | |
| le-lou | 2011-09-30 23:46 | |
![]() | bästa rösten i Idol för övrigt var ju Sibel. Herregud vilken röst människan hade (har). www.youtube.com/watc...3q F72b3-g4 | |
| Satyra | 2011-09-30 23:47 | |
![]() | Jaja Måns. om du säger det så. Men eftersom du vidhåller att hon sjunger falskt så VET jag annat om den saken. Men tro vad du vill. ;-) Har du lyssnat på låten igen förresten? Är fortfarande nyfiken på exakt var du menar att hon sjunger falskt. | |
| Satyra | 2011-09-30 23:48 | |
![]() | Sibel hade ju däremot det problemet att hon inte var tonsäker nog, vilket i mina öron är extremt störande. Kanske inte i det klippet du lagt in, le-lou, har inte lyssnat på det. Men jag minns henne så i alla fall. | |
| Satyra | 2011-09-30 23:50 | |
![]() | Sorry Måns, läste ditt inlägg om att du skulle lyssna senare först nu, efter att jag skickat förra. Ok, väntar med spänning. ;-) | |
| le-lou | 2011-09-30 23:56 | |
![]() | Sibel sjöng med både känsla, röst och en tonsäkerhet som är rätt sällsynt för en 16åring el vad hon var när hon tävlade i IDOL. Hon har en sjuk jäkla spännvidd i sin röst, och även om jag kan inte säga att jag gillar hennes musik, så visst kan hon sjunga. Såg henne förra sommaren live och det var faktiskt rätt makalöst. Molly bådar hur som helst gott. Sen kan jag tycka att det är lite surt att det bara är fjortisar som är med och tävlar i år. Ögongodis saknas :( | |
| Satyra | 2011-10-01 00:03 | |
![]() | Lyssnade på klippet nu, le-lou och ja - där sjunger hon tonsäkert och bra. Dock inte min smak av röst, men oklanderlig och musikalisk. Personligen gillar jag bättre lite mindre "glasklara" röster. Vill ha dem med lite mer "knorr" i, så att säga. I övrigt håller jag med (vilket jag redan skrivit i tråden också) om att det är lite trist att ALLA är så förbaskat unga i år. | |
| Satyra | 2011-10-01 00:04 | |
![]() | Igen - Mollys låt igår var helt jävla outstanding! Tycker jag! youtu.be/QybqK6P_YKs | |
| le-lou | 2011-10-01 00:08 | |
![]() | nej jag fattar vad du menar Satyra. Är inte heller mkt för "Celine Dion" röster, utan föredrar röster som skorrar el ja, gärna djupare och mörkare varianter. Molly sjöng sin kval låt (alicia keys-låten) riktigt bra ja. Hon ska bli spännande att följa, men hoppas fortfarande naivt på att nicholas ska bli insyltad i IDOL igen :( | |