Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2011-12-12 22:56 | |
![]() | Resurrection Nu var det inte jag som tog upp "det här med svenskheten". Jag påtalade att de siffror som Minta uppgav gällande återinvandring inte alls rörde "svenskar" utan svenska medborgare - vilket är något annat, det kan lika gärna avse utlandsfödda/invandrare med svenskt medborgarskap/dubbelt medborgarskap som återinvandrar som etniska svenskar. | |
| Minta | 2011-12-12 22:59 | |
![]() | Bl.a. detta: "crooked rain Och nej, jag behöver inte be om ursäkt för jag har inte uttalat mig om ALLA. Jag har använt mina erfarenheter för att ifrågasätta det antagande som ligger Mintas påstående/frågor." Du har liksom gång på gång tagit för givet att jag hävdat att (alla)/många invandrare inte vill vara svenskar och inte vill glömma sitt ursprung. Jag har inte påstått någonting ens åt det hållet. Det är obegripligt att du fortsätter hävda det. | |
| micro113 | 2011-12-12 22:59 | |
![]() | Resurrection Jag tycker det är ganska udda om någon flyttar utomlands och sedan tror att den byter ursprung - jo. I amerika blir man inte heller "amerikan" man förblir svensk eller möjligen svensk/amerikan. I amerika definieras människor i stor utsträckning just efter etnicitet ju. | |
| Minta | 2011-12-12 23:02 | |
![]() | Det du säger strax ovan om att jag gjort gällande att återinvandring inte alls rörde svenskar utan svenska medborgare är helt taget ur luften. JAg har inte gjort skillnad på svensa medborgare och etniska svenskar. Det är du som gör. Det är ju jag som hela tiden hävdat att man är svensk om man är svensk medborgare och du har dragit in helt andra saker som t.ex. vad man känner sig som och din bekantskapskrets | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:04 | |
![]() | micro, lol, du gör en riktig tankegroda när du tror att man måste byta ursprung för att exempelvis känna sig mer som svensk än alban eller mer amerikan än svensk. hela din argumentation bygger på falska premisser. | |
| Minta | 2011-12-12 23:05 | |
![]() | Ja precis. | |
| micro113 | 2011-12-12 23:05 | |
![]() | Minta Läs inlägget igen. Bara ett förslag. | |
| Minta | 2011-12-12 23:06 | |
![]() | Det är därför det blir så obegripligt alldeles bortsett ifrån att du totalt misstolkar vad man skriver. | |
| Minta | 2011-12-12 23:07 | |
![]() | Ja? | |
| micro113 | 2011-12-12 23:08 | |
![]() | Resurrection Nej, det gör jag inte. Det är ni som försöker göra någon blek PK vurpa. Och det spelar ingen roll - gör den då. En invandrare förblir i alla fall invandrare oavsett - därför att man kan inte förändra sitt ursprung. Din vän kommer alltid att komma från Balkan, och det är så han är registrerad i rullorna och det är så omgivningen kommer att se på honom om han inte är mycket duktig på att assimilera sig och smälta in i omgivning. | |
| micro113 | 2011-12-12 23:10 | |
![]() | Minta Du har uppenbarligen läst inlägget fel, eftersom jag inte påstår det du hävdar i det. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:11 | |
![]() | Roligt att du använder USA som exempel när USA i själva verket är känt för att definiera alla amerikanska medborgare som amerikaner, oavsett ursprung. Att man kan vara stolt mexikan och stolt amerikan samtidigt är ett ganska basic exempel på multipla nationella identiteter. | |
| micro113 | 2011-12-12 23:12 | |
![]() | crooked rain Amerika är ganska känt för att göra skillnad på folk och folk och på hur människor lever segregerat från varandra - inte integrerat med varandra. | |
| Minta | 2011-12-12 23:13 | |
![]() | "Du har liksom gång på gång tagit för givet att jag hävdat att (alla)/många invandrare inte vill vara svenskar och inte vill glömma sitt ursprung. Jag har inte påstått någonting ens åt det hållet. Det är obegripligt att du fortsätter hävda det." Ja, det blev konstigt. Jag säger att en svensk medborgare är svensk. Samma definition som migrationsverket har. Ingenting mer Du gör en sak av att jag med det menar att invandrare vill glömma sitt ursprung och ingenting hellre vill än bli svensk och detta försöker du bemöta på olika sätt med din bekantskapskrets som exempel. Och fortsätter hävda i inlägg efter inlägg. Jag har inte någonstans sagt någonting om hur invandrare känner sig, hur svenska de vill bli eller känner sig, om de vill glömma sitt ursprung eller inte. Det är en helt annan fråga. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:13 | |
![]() | Ah, samma tankegroda en gång till. | |
| Minta | 2011-12-12 23:13 | |
![]() | Du påstår i alla fall att jag påstått saker. Kanske du kan tala om vad det är? | |
| le-lou | 2011-12-12 23:14 | |
![]() | den svenska drottningen är inte svensk mao, vi får sluta kalla henne för det. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:15 | |
![]() | "Känt"? I din släkt då eller? | |
| micro113 | 2011-12-12 23:16 | |
![]() | Minta Migrationsverket definierar inte "svensk". De definierar svenska medborgare - som att man har en viss rättsstatus i Sverige, samt födelseland Sverige. | |
| micro113 | 2011-12-12 23:17 | |
![]() | Resurrection Att Amerika är segregerat? Jag hoppas att du skojar med mig nu. | |