Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maoriel | 2012-11-17 15:58 | |
![]() | Hot stuff mask1 men knappast troligt "inget gnissel, ingen mobbning". I vart fall kan du inte befinna dig i invandrarfientliga Skåne, kanske har du en egen Utopi!!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-17 16:04 | |
![]() | nähä vad är det som säger att dom inte kan vara bättre hos Mask1 en i skåne ?vi har inga problem med ivandrare här,dom är alla snälla och goa | |
| limpan__2 | 2012-11-17 18:37 | |
![]() | Att påstå att invandringen inte orsakar problem och att det långt ifrån funkar smärtfritt är minst lika verklighetsfrånvänt som de som påstår att vi är mycket fattigare idag än innan och att orsaken till detta är just invandrarna. Om ni tror er motverka främlingsfientlighet med orealistiska skönmålningar är jag rädd att ni är fel ute. | |
| slånbär | 2012-11-17 18:43 | |
![]() | Mask-det är precis vad jag har hävdat tidigare i tråden. Dom som kommer som flyktingar och får uppehållstillstånd , framförallt ensamkommande barn och ungdomar, är oftast väldigt motiverade och skötsamma, lär sig språket supersnabbt och pluggar upp betygen i en rasande takt. jag har som sagt sett ett par stycken unga killar på nära håll som kom hit som flyktingar, lärde sig språket supersnabbt och gick ur grundskolan med MVG i samtliga ämnen. Dom slösar inte bort sina chanser på samma sätt som dom som föds och växer upp här i vårt trygga land. Skoltrötthet är ett riktigt I lands problem. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-17 18:46 | |
![]() | jag tycker du är fel ute limpan,vi har många invandrare och dom orsakar inte mer problem en dom som har vit hy,oavsett vad vi skriver som inte är främlingsfientliga,så kommer dom främlingsfientliga att finnas kvar för dom har liksom redan bestämmt sig att allt ska skyllas på invandrarna | |
| limpan__2 | 2012-11-17 18:55 | |
![]() | Nä men enligt dig så finns inte heller myndigheten Statskontoret... | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-17 21:25 | |
![]() | Välkommen till skåne...hjällbo..bergsjön ..kortedala m.m titti å ta en promenix på veckodagarna så kanskedt klarnar för dig med... Grattis till dina fina gardiner men tror ej en invandrar familj väljer andra saker än gardiner först å främst.... | |
| stol | 2012-11-18 07:22 | |
![]() | Mask1 Att våra ungdomar är bortskämda är inte ungdomarnas fel det är vi föräldrar och vuxna som bär skulden. Du ska inte försköna skolan och hur glädje smittar, ge dig. Ta en sväng till skolorna i tex Angered i GBG här är det fan ingen glädje här är det tufft att vara lärare. Hur ska en lärare hålla ordning i klassen när lärarens rättigheter till en godtagbar arbetsmiljö inte finns, det enda som det tjatas om är barnens rättigheter har du helt missat lärardebatten. Måns Jag vill också hjälpa mäniskor som är i nöd men S-K:s rapport talar sitt tydliga språk det kostar mycket, många kommuner har inte råd längre de står och faller. När tusan ska du fatta detta, vad är problemet har det helt slått slint. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-18 07:32 | |
![]() | Men vad tjänar det till att blunda för verkligheten? Vi har inte rubriker som denna utan orsak.www.aftonbladet.se/ n...2761721.ab | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-18 09:43 | |
![]() | det händer inte dagligen,och kvinnofridsbrott är det brott där invandrare är över representerade,alla andra brott är svenskar bättre på,vi har många invandrare här med,i somras gjorde vi ett studie besök i stockholms förorter och vi såg inte en enda svensk i Tensta,men jag ser inte det som ett problem vi stannade och åt något obestämbart det var gott alla blev vi mätta för 250 kronor,vi såg inget bråk eller kränkningar,sen åkte vi till invandrartäta Fisksätra det är ett ställe som alla bord besöka ett föredömme så himla vakert,jagminns Fisksätra sedan 80-talet helt nergått och i bedrövligt shick,Dom har lyckats det är så fint så rent och blommor hänger i varenda port.och dom började med barnen i skolan att det var deras Fisksätra att det var något som barnen skulle vårda och älska kan dom i Fisksätra så går det på andra ställen också | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-18 09:48 | |
![]() | vi fär inte glömma att det är människor som kommer från krig missär och utan infrastruktur dom vet inte när dom är födda.Det är vi som måste tala om reglerna dom vet ingenting då dom kommer dom är som nyfödda barn med traumatiska upplevelser,dom vet inte hur en tvättstuga fungerar dom har alldrig sett en tvättmaskin,vi skulle kaanske införa fadderstystem | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-18 11:48 | |
![]() | Blir så trött på alla ursäkter, dom har flytt från det ena och det andra. Vi kan inte acceptera hedersmord!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-18 11:56 | |
![]() | Klart vi inte kan aseptera mord av någon form.och det finns inga utsäkter för hedersmord.just nu är jag i en kyrka dör det är ca 60 karener kvotflycktingar från Burma och ingen av dom har förikommit i något brottsregister,men vi var snabba att tala om för dom hur det funkar här,och det har gått jätte bra för dom | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-11-18 12:19 | |
![]() | Inte ska vi acceptera hedersmord! Nej, bunta ihop och slå ihjäl dem. | |
| Måns_E | 2012-11-18 12:19 | |
![]() | Stol, bidragsbiten kostar väl inget för kommunerna? Och läs igen, det handlar inte om de siffror som skitsajten Swedenconfidential (som är en starkt islamofobisk propagandasajt f ö), oavsett om de har länkat till statskontorets rapport eller inte. Jag har redan redogjort för deras felaktiga sätt att räkna på, ändå så mal du på om hur dyrt det är, och hänvisar till pissidan swedenconfidentials uträkningar (för till rapporten hänvisar du ju inte, du har ju uppenbarligen inte läst den) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-11-18 12:50 | |
![]() | Skryt. Du är lite underhållande du också. Du skickar en länk där det står att han får 18 år och utvisning för hedersmord. Det måste väl betyda att vi inte accepterar hedersmord, eller hur? | |
| slånbär | 2012-11-18 13:25 | |
![]() | Är det någon i tråden som accepterar och försvarar hedersmord? Tråden handlar väl ändå inte ens om det? Skryt-dessutom finns det ingen anledning att hoppa på ttiitti på ett personligt plan det är för lågt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-18 14:49 | |
![]() | skryt jag tycker du är tragisk ,argumentera istället om du kan,min dyslexi kan du aldrig ändra på,Idag sjöng våran fantastiska karenkör det ör ungdommar som bott i läger i norra Tailand under helt vidriga former,nu har dom funnit en platts hos oss,och mer ambisjösa en många Svenskar,dom deltar aktivt i församlingsarbetet och har lärt sig Svenska vi har arangerat språk Cafee och det kommer många invandrare från när och fjärran som vill plugga extra Svenska och vi hjälper dom även att plugga till körkort jag har svårt att tro att dom som är invandrarfientliga varit ens i samma rum som invandrare,bjud hem några på middag och ni kommer att få ett fint utbyte av varandra | |
| blue_moon | 2012-11-18 15:00 | |
![]() | Håller med Titti om att faddersystem hade varit önskvärt. | |
| Minta | 2012-11-18 15:08 | |
![]() | Ja, en bra ide. Man kan bli fadder åt någon nyanländ eller en hel familj, Umgås ömsesidigt och kan introducera dem i det svenska samhället på ett opretentiöst sätt. Det skulle troligen vara mycket givande för båda parter. Jag har frågat invandrare vad de tyckte var konstigt med svenskar när de kom hit. Jag kommer ihåg att några sade att de flera gånger bjöd hem svenskar (de ville lära känna svenskar och introducera sig själva) som gärna kom och tyckte att det var trevligt med god mat mm. men som aldrig bjöd igen. | |