Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| seaburg | 2012-12-11 00:55 | |
![]() | Majoriteten bryter mot massa lagar dagligen utan att reflektera över det. Det är väl ingen hemlighet att det är en statlig kassako att tvinga folk till något dem inte kan förstå. Man ska väl egenligen bedöva metmasken med ett kanylstick innan man stoppar in en vass krok i den. eller spela in ett muntligt avtal om att samlag är något man kommit överens om gemensamt innan man hänger sig åt lustan. I norrland känns det naturligt att följa med i trafikrytmen 120-130knyck på 90vägar | |
| slånbär | 2012-12-11 09:31 | |
![]() | Seabug-ge gärna exempel på lagar majoriteten bryter mot dagligen. Själv försöker jag nämligen att följa dom jag känner till men det är klart att det kan ju finnas lagar som jag inte känner till och eftersom du verkar ha koll på detta så får du jättegärna förtydliga dig. Dina exempel verkar inte riktigt relevanta nämligen. För du menar väl inte att kvinnor som säger att dom blivit våldtagna egentligen ljuger och var med på det hela fast sedan ändrade sig? Intressant också att norrlänningar då generellt kör i 30-40 km mer i timmen och att det är norrlandsrytmen. Då är det väl inflyttade såna som ligger bakom mig när jag är ute och kör kanske? | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-11 10:03 | |
![]() | seaburg. Hur mycket tror att staten tjänar på ex trafikolyckor ? Och hur inkasserar dom pengarna? Tror du att sjukhusen är en lönsam verksamhet? | |
| seaburg | 2012-12-11 10:26 | |
![]() | Slånbär,,,norrlänningar har oftast vägarna för sig själva, därför är det relativt sett mindre farligt att brassa på där, och tidsvinsten är stor då man ofta har grannar o släkt nästgårds 8 mil bort. Norrlänningar ligger inte o nosar avgaser från andra trafikanters bilar. Det kan eventuellt vara smålänningar du får bakom, dig de vill gärna köra tätt inpå och därmed sänka sin egen bränslenota genom gynnsam aerodynamisk effekt tror det heter windstreaming på racerbilsspråk Sjukhus ekonomiskt lönsamma inrättningar. annars skulle inte privata företag ta över så mycket som dem gör. Ambulanser transporterar in sjuklingar och ut kommer lönsam arbetskraft,,, :-) Jag är själv renoverad flera ggr | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-11 10:35 | |
![]() | Jaså, så du menar att staten tjänar på att privata företag går med vinst?? Vem betalar sjukhuskostnaderna, utöver den vanliga taxan som patienten betalar?? | |
| Bitte - Administratör | 2012-12-11 10:45 | |
![]() | Snack om fördommar om norra Sverige det är nog tät trafik även här Bitte | |
| KjellAnders | 2012-12-11 10:52 | |
![]() | Slånbär: I dessa snötider gissar jag att väldigt många bryter mot lagen när de kör iväg med bilen. Hur många sopar av all snö från taket. Det är ett lagbrott att ha snö på taken, ej surrad last. Sen | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-11 10:58 | |
![]() | Kan man kvitta ett lagbrott bort ett annat lagbrott? | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-11 10:58 | |
![]() | *"bort" ska vara mot | |
| seaburg | 2012-12-11 11:08 | |
![]() | Syjo du verkar inte ha fattat att "staten" är massa människor som lever på skattepengar Staten växer och måste gödas med mera pengar för att må bra och växa än mer. Statern tar massa betalt av sig själv och måste därför öka alla avgifter i ett mindre samhällsnyttigt tempo. Så uppstår enorma statsskulder. Och allt detta bara för att folk inte kan samsas på vägarna eller ??? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-11 11:27 | |
![]() | jag är tvungen att ha 2 däck på andra sidan heldragen linje.eftersom dom inte plogat tillräckligt detta gör jag 20 ggr om dagen och riskerar bli av med körkortet pga plogningen inte skötsom | |
| netsrot - Ej medlem längre | 2012-12-11 11:44 | |
![]() | Om alla kör något fortare än hastighets-begränsningen, verkar alla vara nöjda. Denna erfarenhet har jag, men det bör kanske vara barmark då. | |
| seaburg | 2012-12-11 11:47 | |
![]() | Jag vet var plogbilarna gör. I stället för där de borde vara så kör de runt o skottar runt lyktstolparna på Odenplan mitt i natten. Tre enormt stora maskiner körde natten till söndag i någon sorts välregisserad tresomedans runt kyrkan flera timmar | |
| Bitte - Administratör | 2012-12-14 17:29 | |
![]() | Kört nästan 25 mil i dag i snöstorm och snörök inser hur enkelet det är då alla tar hänsyn till omständighteterna ingen hets eller stress alla höll avstånden och inväntade absolut klara lägen för omköring, inga idiotiska omkörningar eller annat Bitte | |
| Sin Corazon | 2012-12-14 17:31 | |
![]() | Så är det ju nästan givet att det är då väglaget/omständigheterna är dåliga. Begriper dock fortfarande inte, som ts frågade också, varför folk ska krypköra när det inte är befogat. Eller som någon skrev, köra ut på motorväg i snigelfart (det gör tokmånga även på torr sommarväg - hur gör ni själva?) | |
| Kokonut | 2012-12-14 20:54 | |
![]() | Bitte det du beskrev va väl självklarhet? Men finns en stor skara som kör så även på sommarväglag som sin corazon säger. | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2012-12-14 21:25 | |
![]() | TS är antingen typen som kör sin 4wd stadsjeep med dyraste dubbdäcken och därmed känner sig osårbar eller så är vederbörande ute efter att provocera. Lutar dessväre åt det förra... De med överdimensionerade egon/bilar är de farligaste i vintertrafiken. | |
| Sin Corazon | 2012-12-14 21:31 | |
![]() | Vad är det somliga inte förstår? Det handlar inte om att köra som en flåbuse utan att klara av att köra åtminstone den hastighet som de flesta andra klarar av. Träna lite mer vet jag, söndagskörare! | |
| slånbär | 2012-12-14 22:20 | |
![]() | sin corazon-det är kanske just det dom gör vetdu.....för att bli en van förare så måste man ju köra. En som nyss har tagit körkort är ofta inte särskilt tuff i trafiken och tar det gärna lite försiktigt speciellt vid halvtaskigt väglag. Något vi alla nog ska vara tacksamma över. Dom blir bättre med tiden och just det....övning... | |
| Sin Corazon | 2012-12-14 22:22 | |
![]() | Det kanske är vanligt att folk 40+ tar körkort men det tror jag inte. Och min erfarenhet efter många många mil på vägar runt hela Sverige, säger att värst är män i 40-årsåldern och 65+ och kvinnor överlag. | |