Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 08:54 | |
![]() | Det är bra att leva som man lär. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 09:00 | |
![]() | Det har blivit vanligare att dom som är aktiva i kyrkan dricker alkohol,det förstår jag inte | |
| kajix | 2013-08-24 09:06 | |
![]() | uppfann inte gud alkoholen för människans njutning och bästa? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 09:07 | |
![]() | Livets vatten lär ha varit något som Jesus uppskattade. Vinet var en vanlig måltidsdryck på den tiden. Var tror du nattvardsvinet kom ifrån, Titti? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 09:07 | |
![]() | Gud uppfann i alla fall vinet innan han avlade Jesus. | |
| dinodog | 2013-08-24 09:22 | |
![]() | Jo fast ett av Jesus första "mirakel". Var ju när han var på bröllopet i Kana ( om jag minns rätt). När vinet tog slut så hälldes de upp vatten i vinkrusen. Vattnet förvandades sedan till vin. Antingen är det sant; eller så var bröllopsgästerna så fulla att det inte märkte att det var vatten de drack. Personligen undrar jag vad är det för fel med vatten. | |
| Sote | 2013-08-24 09:23 | |
![]() | Ordminna-seriöst? Starta en berättartråd istället. Vilket svammel!!Det har väl fasen inget med tråden att göra att du var på krogen och träffade folk och blev full?? Vem sjutton är intresserad av vad som hände och vad som sas? I flera inlägg?? Jag började läsa i slutet av tråden som jag brukar och fattade liksom ingenting innan jag bläddrade tillbaka. Var du fortfarande full när du skrev? Och snälla du, VAD har dina släktingars yrken med någonting alls att göra?? VEM tror du bryr sig om det?? Jösses!! | |
| Sote | 2013-08-24 09:26 | |
![]() | Anledningen till att vin och mjöd till stor del historiskt har varit den gängse måltidsdrycken är ju av rena hälsoskäl. Vatten var inte säkert att dricka förr , speciellt inte på platser där det bodde mycket folk och djur, då det var fullt med bakterier och annat mysigt. Även barn drack vin och mjöd och det var fullt naturligt. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 10:04 | |
![]() | Apropå yrken. Jesus verkade ha tröttnat på att vara snickare och blev profet. Det är aldrig för sent att sadla om. Inte ens på den tiden tydligen. Idag kanske han skulle blivit politiker, präst, skådis eller retorikprofessor med föfrfattande av böcker som extraknäck. Synd att han dog så ung. Han kunde nog ha gått långt om han inte blivit uppslukad. Stackars man. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 10:07 | |
![]() | Oj, det är svårt att häda i mobilen. Uppspikad skulle det stå. Snart faller jag väl ner död eller blir träffad av blixten denna soliga dag, och när jag dör hamnar jag i helveter där en f.d ärkeängel bor. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 10:08 | |
![]() | Hoppas gud har humor. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 10:23 | |
![]() | Sote. jo men snälla sote. Vad förväntar du dig av en onykter kristen! :)) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 10:25 | |
![]() | Gud HAR humor och han är med även i såna här situationer. Även om det bara händer nångång :) Skulle Gud rata mig om jag snubblar öven en sten? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 10:26 | |
![]() | Gud ser väl till hjärtat. Även i din situation mönlilja. | |
| Sote | 2013-08-24 10:26 | |
![]() | Jag förväntar mig ingenting varken av en nykter eller full kristen. Men alla borde undvika att skriva på forum eller sms när dom är fulla, det blir bara inte bra...... | |
| kajix | 2013-08-24 10:29 | |
![]() | gud kan mycket väl rata någon för att snubbla över en sten. ja till och med döda. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-24 10:30 | |
![]() | Det var...konstig läsning. Lite "titta jag är full, visst är det tokigt, titta vad tokigt allt är". | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 10:39 | |
![]() | Hoppas att du kan behålla din positiva inställning längre fram när du läser dina inlägg. | |
| hfranke | 2013-08-24 10:43 | |
![]() | Gött att sitta full åtta på morgonen och skriva meterlånga inlägg :-) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 10:46 | |
![]() | Alkolås på dator. Finns det? Rekommenderar i så fall det. | |