Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2015-07-21 14:18 | |
![]() | Måns_E SVT bekräftar uppgiften om att en tiggare äger sju fordon, en annan äger två -- och alla bor de med en tredje med samma namn i samma husvagnar.. Jag tror Fria Tider är närmare sanningen och verkligheten än SVT faktiskt... Dock - uppgiften om sju fordon, att folkvagnen och BMW:n ägs/ägdes av tiggare samt att namnen är samma bekräftar SVT. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-07-21 14:19 | |
![]() | Svenska romer? | |
Måns_E | 2015-07-21 14:20 | |
![]() | Goddag yxskaft micro, om husvagnarna ingår bland de sju fordonen, som det påstås i artikeln att en rumänsk tiggare äger, så borde de ju rimligtvis visa sig när man slår på bilen ABE106, som påstås tillhöra denna rom. Husvagnar registreras nämligen även de i fordonsregistret. Har du svårt att förstå? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-07-21 14:21 | |
![]() | Jo vem som helst får äga ett fordon i Sverige om fordonet är registrerad, skattad och besiktad. Jag hittar inget bättre. Nu måste man vara pluskund för att läsa det här. men det kan vara en hint. (källan tror jag är pålitlig) www.vk.se/plus/12010...rn as-bilar | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-07-21 14:22 | |
![]() | (Fordonet har förmodligen bytt ägare sedan bilden tagits.) | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-07-21 14:23 | |
![]() | Nora, Men det står att mannen är från Umeå. Om det var en rumänsk rom som ägde bilen så skulle det stå att mannen är från Rumänien. | |
Måns_E | 2015-07-21 14:24 | |
![]() | Nej det har det inte, fordonet bytte ägare 2014-09-01 | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-07-21 14:26 | |
![]() | Tydligen är allt man kan säga om detta att det finns svenska romer skrivna i Umeå som äger bilar. Det tycker inte jag är speciellt anmärkningsvärt. | |
micro113 | 2015-07-21 14:28 | |
![]() | Måns_E Nej, du kan vara tillfälligt skriven i Sverige utan att vara bofast. Hur tror du studenter och gästarbetare gör? Man behöver inte heller ha ett fast boende för att registreras i en församling. 13 §/Upphör att gälla U:2016-01-01/ Kan en persons bosättning med tillämpning av 7--12 §§ hänföras till en församling men inte till viss fastighet inom denna skall han anses bosatt i församlingen. | |
susila | 2015-07-21 14:29 | |
![]() | Totravel, ungefär som det stod att svenskarna i gruppvåldtäkten på Finlandsfärjan i själva verket var somalier, flera utan uppehållstillstånd i Sverige? Eller vänta, det var inte så det stod, de var svenskar när de begick våldtäkt. Jag vet att du blir glad av att se lokala tiggare, det har du skrivit om här på forumet, du borde vara extra glad över att det finns tiggare som har många fordon. Tiggeri funkar uppenbarligen utmärkt =) | |
micro113 | 2015-07-21 14:29 | |
![]() | totravel Nej, det skulle det inte - eftersom han angivit Umeå som vistelseort när han köpte bilen. | |
micro113 | 2015-07-21 14:32 | |
![]() | totravel Det står inte "skriven i" -- det står från - vilket han anger den uppgivna vistelseorten när han befinner sig i Sverige. Fordonet ägs av en 41 årig man från Umeå, han har ägt fordonet i tio månader. Vi uppskattar den årliga körsträckan till 4 414 mil. Det finns flera fordon registrerade på samma ägare. | |
Måns_E | 2015-07-21 14:32 | |
![]() | Micro, jag har fortfarande svårt att tro att rumänska tiggare så lättvindigt kan bli folkbokförda i Sverige. Om så vore fallet så borde ju merparten skriva sig här, då det med största sannolikhet innebär mest fördelar. | |
Måns_E | 2015-07-21 14:33 | |
![]() | micro, nu råkar det vara så att jag vet att trafikregistret hämtar den uppgiften just från folkbokföringen. Men jag antar att du nu kommer att tjafsa i ungefär 40 inlägg att det inte är så. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-07-21 14:33 | |
![]() | Ja, men de här tiggarna är ju inte alla tiggare som man vill låta påskina. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-07-21 14:34 | |
![]() | Han köpte bilen när han bodde i Stockholm. Då måste han ha anmält ändrad vistelseort till Transportstyrelsen när han flyttade till Umeå. Det var samvetsgrant och förmodligen mer än Transportstyrelsen kräver. | |
micro113 | 2015-07-21 14:35 | |
![]() | Måns_E Nej, folkbokförd blir man om man räknar med att vistas ett år eller längre i Sverige -- det är dock skilt från att ha en vistelseort i Sverige och att räknas som tillfälligt boende på en ort. Det krävs inte folkbokföring för att registrera fordon. Gällande de fordon tiggarna äger så tycks du vara lika dum i huvudet som vanligt .. prova läsa länken från SVT. Att ena tiggaren äger/ägde sju fordon - varav fyra husvagnar bekräftas av SVT. | |
Måns_E | 2015-07-21 14:36 | |
![]() | Den uppgiften hämtas från skatteverkets folkbokföring, liksom transportstyrelsen inte håller koll på bilars inköpspris så har de inte heller något eget register över var folk bor. Vilket är rätt så självklart egentligen. | |
micro113 | 2015-07-21 14:37 | |
![]() | totravel Varifrån kommer uppgiften att han köpte bil när han bodde i Stockholm? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-07-21 14:39 | |
![]() | "Du kan själv välja att ha en annan adress än din folkbokföringsadress registrerad hos Skatteverket. I så fall används den adressuppgiften också av Transportstyrelsen. En sådan särskild adress måste du själv uppdatera hos Skatteverket." | |