Spelrum
Giraffen40
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade60
Mobilspel
Pågående20 181

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bitte - Administratör2015-04-01 08:20
Antal inlägg: 24154

Åker och jobbar och kan inte ta i denna tråd nu . Men har otaliga gånger sagt till om att NI ska sluta med personangrepp , vad är så svårt att förstå i det ??

Detta är sista gången ni sägs till fortsätter detta så låses även denna tråd!!

Bitte

WildaLi2015-04-01 08:35
Antal inlägg: 342

Ja Bitte värst är väl de "snyggt förklädda" personangreppen som tillåts fortgå i tråd efter tråd år efter år.
Spelar i stort sett ingen roll vilken tråd man går in i för samma personer raljerar och trådarna avslutas på samma sätt varje gång.
Lås och bom av forumvärd.

limpan__22015-04-01 08:36
Antal inlägg: 2847

"För all vanligt funtade människor är tradition inte samma sak som religion"

Fast hur skiljer du ut en person som bär exempelvis slöja av traditionella skäl från en som bär den av religiösa själ?

Sote2015-04-01 08:40
Antal inlägg: 3557

Kovikstippen - jag kommer öht inte ta vidare diskussioner med dig. Att du kallar Mig för troll visar vilken nivå du själv ligger på i debatten. Jag har varit medlem här på beta så länge att dom flesta andra som är gamla här vet att jag inte är ett troll. Så du kan fortsätta med ditt men vänd dig Inte till mig i fortsättningen. Personliga påhopp har aldrig varit ok här.

WildaLi2015-04-01 08:49

Sote du bekräftade just exakt det jag precis skrev.
De som varit med i forumet här sedan tidernas begynnelse är de som äger rätten att styra här.
Jag anser att förlöjligande, nedvärderande insinuationer, kalla på hjälp av andra som också varit medlemmar här sen tidernas begynnelse som kör samma taktik mot trådstartare här är precis lika mycket personangrepp som något annat.
Det är just det jag kallar för snyggt förklädda personangrepp.
Det är bara att titta igenom låsta trådar här så ser man en röd tråd i detta förfarande.
Tyvärr!
Synd att inte nya medlemmar kan tillåtas få komma till tals här utan att denna klappjakt ska börja.

WildaLi2015-04-01 08:51

limpan__2
I det här avseendet så hänvisar ju muslimer till koranen och religion för att få bära sin slöja på bla arbete.
Alltså är det en religionsfråga

Måns_E2015-04-01 08:55
Antal inlägg: 12023

Lägg av att ropa troll när du har slut på argument Kovik. Jag svarar på vad du skriver, och försöker förklara varför förbud är dåliga, och pekar dessutom på inkonsekvenser i din argumentation.

WildaLi, slå upp ordet tolerans på Wikipedia.

kovikstippen2015-04-01 09:04
Antal inlägg: 979

Bra där Bitte.

Tyvärr bidrar ditt agerande till den konstiga stämningen.

Det här är en viktig och bitvis bra tråd. Men som saboteras av samma personer som brukar sabba. Man rycker ut ord eller meningar ur sitt sammanhang. Man vill inte diskutera utan bara vara lustig och kvick. Man tillskriver oliktänkande demoniska egenskaper och ljusskygga avsikter.

Självklart blir jag provocerad av att vissa skribenter helt enkelt gör allt för att missförstå. När jag lackar ur blir jag tillsagd, men trollen låter ni vara - år efter år.

Varför tar du inte tag i dom i stället? Som moderator är det du/ni som sätter tonen.

Genom att stänga trådar låter du trollen vinna - och diskussionen dör.

Moose72 - Ej medlem längre2015-04-01 09:17
Antal inlägg: 1910

Kovikstippen får jag har på mig en t-shirt med en bibeltext ut på stan?

kovikstippen2015-04-01 09:20
Antal inlägg: 979

Nej Måns.

Du försöker vinna poänger med skojiga ordvrängningar och illasinnade tolkningar.

Men jag lovar att ge dig en chans att återigen förklara för mig vari mitt förslag om

"förbud mot religiös klädsel i det offentliga rummet "

är inkonsekvent och fel?

Som påminnelse kan jag tillägga att jag inte önskar införa klädpoliser. Inte förbjuda smycken. Inte förbjuda religioner. Inte förbjuda religiösa yttringar. Inte förbjuda julgranar. Inte förbjuda religiösa högtider. Att förbudet införs enligt samma teknik som förbudet om rökning genomfördes (långsamt och successivt och utan sanktioner).

Jag är seriöst intresserad av dina argument och invändningar Måns. Så ta dig tid så kanske du kan få mig att ändra åsikt.

Bitte - Administratör2015-04-01 09:25
Antal inlägg: 24154

Då säger vi amen för denna tråd i alla fall till jag är hemma i kväll

Bitte

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?