Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 19 215 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-16 02:30 | |
![]() | Kan bara avsluta denna tråd innan den låses att jag har fått massvis med mail av medlemmar som säger känner sak som mig men vill inte säga det högt med risk av verbala vedergällningar...så ta det till er statistik ni som inte "känner" det själva när ni är för mycket. | |
uberbacon | 2008-04-16 04:07 | |
![]() | statistik!!!!!!! yeahhhhhhhhh! | |
Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-04-16 08:46 | |
![]() | Jag förstår vad UU menar, är tröttsamt med dessa "duktiga" människor som ska in och "bestämma" pådyvla deras åsikt som den enda rätta i var o varannan tråd, det blir så tydligt efter ett tag..trist.. | |
Stormfrun | 2008-04-16 09:10 | |
![]() | VIRRE innan du säger mer kanske du skulle ta och läsa HELA tråden från början. Då förstår du att det inte är bara gnäll det Uffe säger. | |
y not | 2008-04-16 09:40 | |
![]() | "Om det blir en dålig stämning på en tråd genom att någon kanske är osympatisk eller nervärderar någon så kan jag väl få säga att det inte är roligt att få skriva något mer i den tråden?" Uffe antalet inlägg av dig motsäger att du inte tycker det är roligt att skriva. Och redan ditt inledningsanförande var just att nedvärdera ca 3 personer. Sen har du fortfarande inte styrkt ett enda av dina påstående från ditt första inlägg. För mig framstår det mer och mer som om du bara är intresserad av att tjafsa och förstöra varje möjligthet till verklig diskussion. Jag har också fått massor med mejl somhåller på vad jag tycker. Skall vi börja räkna mejl och slå varandra i huvudet eller vill du ha en diskussion i ämnet? | |
vulcan | 2008-04-16 09:53 | |
![]() | Om det kan man uppenbarligen ha olika åsikter Stormfrun. Och det har väl visat sig i den här tråden. Någon "sanning" som alla kan skriva under på lär väl knappast träda fram. Vi gillar helt enkelt olika saker och irriterar oss också på skilda grejor. På sätt och vis kan jag tycka att det är en sympatisk sak med Betaforumet. Här finns hela spännvidden. På vissa forum är det bara tjafs på en låg, intellektuell nivå. Där kan man påstå nästan vilka dumheter som helst utan att behöva riskera att bli emotsagd på allvar. På andra sajter blir den som försöker argumentera utan att ha riktiga argument sågad av inte bara 2-3 utan kanske 20-30 personer. Jag tycker inte att någon ska behöva ändra sig här. Och i den mån några här skriver många inlägg som kan ses som en slags intellektuellt översitteri så är idén om att de borde hålla käften och inte störa vanligt folk som vill snacka på sin nivå lika mycket översitteri åt andra hållet. Vad vi däremot alla alltid kan fundera över är vilken EFFEKT våra inlägg får på andra. I grunden spelar det ingen roll vad vi "egentligen" menar och hur andra "borde" ta det vi skriver om inte budskapet går fram. Är man inne i för många trådar och för många ämnen och ifrågasätter för många saker så finns det en risk att man betraktas som en uppblåst besserwisser - även om man faktiskt bara vill ha en intressant diskussion. Om man istället för att svara på sakargument börjar spela martyr och anklaga motståndaren för att vara dum och ha en "veta bäst-attityd" så kommer man av många att betraktas som feg och kanske också en pajas som försöker dölja sina egna brister som debattör med trams. Som någon skrev så kan inte en intressant skribent vara uppskattad av alla. Det ligger liksom i sakens natur att den som har tydliga åsikter också provocerar vissa. Och lite bråk ibland är bara bra för ett forum. Blir det för hövligt och för korrekt så gäspar vi till slut bara av uttråkning allihop. Men det får ändå finnas gränser för hur man får bete sig. Ingen som skrivit i denna tråd har dock överträtt dem på ett sånt sätt att jag känt mig manad att ta bort något. Ta det som ett gott betyg - även ni som jag inte alls håller med :) | |
y not | 2008-04-16 09:59 | |
![]() | vulcan. Tyvärr, jag är ändå tvungen att erkänna. även om det kan kännas både sårande och förmädligt, att det du skrivit därovan har jag inte en endaste sak att invända mot. Det är bara att beklaga. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt mvh Forumtroll | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-04-16 10:13 | |
![]() | vulcan, klokt och välskrivet. Håller med fullständigt. | |
Minta | 2008-04-16 10:26 | |
![]() | Absolut. Jag tycker också att Helejnaa har rätt i att språk är en personlig sak och alltså ganska känslig för "påhopp". Det vet förmodligen dem som använder kritik av andras sätt att skriva och formulera sig och stava som ett sätt att underminera det de säger. | |
ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-16 10:35 | |
![]() | UffeUppsala, "Kan bara avsluta denna tråd innan den låses att jag har fått massvis med mail av medlemmar som säger känner sak som mig men vill inte säga det högt med risk av verbala vedergällningar..." •Jösses! Jag hade ingen aning om att det var så illa, själv har jag fått massor av mail från tjejer mellan 18 och 35 som erbjuder mig allt från kameler till åkermark för att fortsätta tala sanning. Många av dem hänvisar till mig som forumets Gandhi och säger att de inte vill leva längre om jag slutar skriva. Hur ska vi hantera situationen? Det verkar ju finnas två läger här på betapet, de som inte kan leva utan "de tre" och de som "inte vågar skriva". Enda lösningen måste ju vara att se vilken grupp som har mest stöd... hur många mail har du fått? | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-04-16 10:45 | |
![]() | ordis, Det finns mer än 2 grupper. Jag tillhör gruppen som tycker att båda sidor kanske bör skärpa sig lite.. | |
Minta | 2008-04-16 10:49 | |
![]() | Håller med Zimba. Det finns flera "grupper" och personer som går över gränsen. Det är dessa som kanske skulle rannsaka sin "sociala kompetens" något. | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-04-16 10:50 | |
![]() | Se där vi är redan 2 i vår grupp..=) | |
Genie - Ej medlem längre | 2008-04-16 10:51 | |
![]() | och jag tillhör gruppen som insett att forumet är ett place man skall undvika för den dåliga atmosfärens skull. nä, det får enbart bli spel och lemonad för mig hädanefter. tack å adjö. | |
Stormfrun | 2008-04-16 10:57 | |
![]() | Med tanke på hur många inlägg det varit i den här tråden, måste den i alla fall ha engagerat en massa mäniskor både på gott o ont eller hur? Men jag personligen tycker inte om när "folk" säger till mig att jag ska ha citat: Folk som tittar i fittan på dig när du kissar. slut citat. Det fick jag höra som svar och det finns på denna tråd om någon är intr. att titta. Skrivet av y not!!! | |
Minta | 2008-04-16 11:02 | |
![]() | Jag rättar ett språkfel i mitt inlägg ovan: det ska vara "de" och inte "dem". | |
kartoffel | 2008-04-16 11:10 | |
![]() | Fantastiskt vilken tyngd många lägger i en disskusion om dravveltrådar i snackforum och vilka gnäll växlar som dras på av dem som känner sig lite överkörd och mindervärdesförklarad av någon som fläskar med intellektualism och ångvältar sig fram med tunga argument bara för att man inte har ett liv där någon IRL tar en på allvar. För vem orkar lyssna på nån som alltid ska ha rätt oavsett verbal och intellektuell nivå? ;) Ja jag vet jag generaliserar utav bara fan och slår åt bägge håll med detta inlägg men i en snacktråd måste man inte vara 100% seriös enligt min åsikt. | |
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-04-16 11:16 | |
![]() | (hjärta till vulcan) Skulle författa nåt liknande men fick inte fram det just. Det jag ändå vill tillägga i det hela är en förlängning på det Vulcan har om att vi kan fundera över vilken effekt våra inlägg har. Under de 10 år jag varit forumadministrator och mailadministrator på en stor svensk site så brukar jag uppmana alla som skriver till att inte posta nåt för snabbt och inte ta åt sig av andra människors skriverier. Att inte posta för snabbt = Spar inlägget ett tag, läs igenom det igen och är du fortfarande nöjd så posta det! Att inte ta åt sig av vad andra människor skriver = Det andra skriver är just andra människors skriverier. Det behöver inte ha något med dig att göra! Allt är skrivna ord och kan misstolkas hur lätt som helst. Personen som läser kan lägga till ett tonfall på orden som inte alls är menade att finnas där. Läsaren av orden kan tolka det på ett aggressivt eller nedvärderande sätt om läsaren har en sådan syn på det som skrivs, fast det kanske inte alls är meningen att det har sådan "ton". Bara personen som skriver orden vet exakt vilket tonfall eller vilka känslor som ligger bakom. Det är jätteviktigt att ta till sig då man läser andras foruminlägg. Sedan är det bara att acceptera att vissa skriver mer än andra, och väljer att motivera och förklara mer än andra. Utan dessa olika skriverier skulle forumet vara tämligen tamt. Faller åter tillbaka till det Vulcan skrivit innan, och även det Nemi skrivit. | |
Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-16 12:08 | |
![]() | "Jösses! Jag hade ingen aning om att det var så illa, själv har jag fått massor av mail från tjejer mellan 18 och 35 som erbjuder mig allt från kameler till åkermark för att fortsätta tala sanning. Många av dem hänvisar till mig som forumets Gandhi och säger att de inte vill leva längre om jag slutar skriva. Hur ska vi hantera situationen? Det verkar ju finnas två läger här på betapet, de som inte kan leva utan "de tre" och de som "inte vågar skriva". Enda lösningen måste ju vara att se vilken grupp som har mest stöd... hur många mail har du fått?" Haha, drivs ni av mail? Är det er bensin att få medhåll och uppmuntran över vad ni själva tycker? Det är trots allt era åsikter och inte andras, oavsett om andra håller med eller inte. | |
Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-16 12:11 | |
![]() | Otroligt fjantigt att det ska finnas två grupper i ett betapet forum. - Men ja, det syns ju vilka som hänger på varandra i en enda stor hög. Så, det är nog två stora högar. | |