Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 823 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:56 | |
![]() | Nu har jag läst tio inlägg av Malla och jag är ledsen, men jag fattar fortfarande inte riktigt vad du tycker. Du retar dig på folk som äter fisk för att det är synd om fisken, men själv äter du både kött och fisk - rätt uppfattat? Och allvarligt talat, NÅGON gång måste du ju välja rätt ord av DE och DEM. Skriver du fel med flit? | |
fjortisnet - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:57 | |
![]() | Va ere för fel på fetton nurå? Ja tkr man ska respektera fetton oxå å inte bli förolämpad för att man e fet. | |
efrezina | 2008-11-05 23:57 | |
![]() | men allvarligt talat?? tycker/tror ni verkligen att det är samma känslor och tankar o smärtupplevelse för en ko som slaktas o blir plågad genom livet fram till dess som en fisk eller räka??? det e ju underbart om man tänker så iförsig men jag tror inte det, klart det är hemskt i båda fallen men brukar ni även jämföra att mosa en myra me foten som att skjuta ett rådjur i huve?? | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:57 | |
![]() | jag tycker att om medelsvensson iaf kunde börja TÄNKA lite ät lax istället för skinka köp quornprodukter ibland, testa sojamjölk osv osv vi skulle få mindre övervikt, bättre hälsa, gladare djur PRÖVA iaf om alla bytte ut en dag i veckan? 2`? det är inte svårt och har ni nångång frågat er själva? Vem fan vill jobba på slakteri? vad för slags människa jobbar på slakteri? jag kan inte tänka mig att det finns en fulländat lycklig person i den branschen alltså inte en enda | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-05 23:58 | |
![]() | bra efrez, ekakt my point one step at a time | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:00 | |
![]() | tack för ert stöd alla och malla: du är säkerligen bra som du är, men försök ta till dig av vad som sägs också Det är dumt med personangrepp, men jag blev så förbannad att du inte vill förstå | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:00 | |
![]() | Men hur vet du ryssbrud att inte medelsvensson tänker så?? Tror du att du är ensam om att äta vegetariskt?? Jag är köttätare men äter ändå bara kött ca 3 av 7 dagar. Byter mycket mot quorn och sojaprodukter. | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:03 | |
![]() | Man tycks bli aggressiv av grönsaker. | |
efrezina | 2008-11-06 00:03 | |
![]() | det skulle nog verkligen vi må bra av . tycker det borde göras mer dock, subtionera "alternativa" produkter i affärena så skulle alla ha råd o det kunde ju också bli "lättare" att få tag på bra grejer och vi skulle bli mycket friskare i sverige | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:03 | |
![]() | brabra men fler även den gamla skolan den här utvecklingen hade vi inte för 7 år sen men det går framåt kissed: du är relativt ung men de gamla då? jag blev glad bara av att se den här quornreklamen på tv, år 2000 var det svårt att få sojamjölk på cafeerna vi kan tacka anna skipper mfl för ökad hälsomedvetenhet | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:03 | |
![]() | brabra men fler även den gamla skolan den här utvecklingen hade vi inte för 7 år sen men det går framåt kissed: du är relativt ung men de gamla då? jag blev glad bara av att se den här quornreklamen på tv, år 2000 var det svårt att få sojamjölk på cafeerna vi kan tacka anna skipper mfl för ökad hälsomedvetenhet | |
Malla13 | 2008-11-06 00:03 | |
![]() | Beardo.... Jag äter kött....men jag äter inte fisk..och jag äter inte fisk för att jag inte tycker om smaken av fisk. Om du inte förstår efter alla inlägg så kommer det kort här. Jag retar mig på folk som säger att dem inte äter kött, men äter fik..eftersom att fisk oxå är djur så borde det tillhöra KÖTT och då är det mycket svårt att förstå att man inte äter KÖTT när man äter fisk. Själv har jag inget i mot folk som äter fisk, kött eller sallad, utan endast resonomanget att man inte ska äta gris, ko, kyckling, men fisk går bra... | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:04 | |
![]() | basta jag är alltid aggressiv när det gäller mina vänner | |
efrezina | 2008-11-06 00:04 | |
![]() | som du sa kissed, sugen på en skinkmacka, kan man inte då ha lax på mackan som ryss sa, i en skinkförpackningen som är återslutningsbar o inte kostar skjortan.. jaja.. kanske vi fiskar ut haven då.. men det finsn ju alltid mallor som inte kommer köpa detta iaf.. ;) | |
Malla13 | 2008-11-06 00:05 | |
![]() | Ryssbrud...jag tar till mig även jag..... absolut... och jag förstår dig helt och hållet hur du menar..Men när du gick på medesamma så verkade du inte förstå hur jag menar... För mig är det självklart att alla djur ska slippa plågas...=) | |
Malla13 | 2008-11-06 00:06 | |
![]() | Efrezina.... Mycket vitsigt sagt av dig!!! Då är vi i alla fall en mindre som tömmer havet på fisk! Det kan du roa dig med..=) | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:06 | |
![]() | malla: man kanske helt enkelt inte gillar djurhållningen jag har haft hästar jag vet att man kan kommunicera med dem ropa på dem de kan gilla en tillbaks de har instinkter de VET att bakom mannen med pistolen kommer de att flås de VET fiskarna lever i regel i havet ett fritt liv de fiskas upp de har ingen kontakt med människor de hänger inte i familjer osv de lever väl knappt ett år heller | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:07 | |
![]() | Nja vet inte om jag ser mej som så ung. Blir 40 i hugget:-) Och att jag har valt att inte äta så mycket kött beror helt på miljön. Jag tycker också som någon sa här att de ska bli billigare att handla närproducerade produkter. | |
efrezina | 2008-11-06 00:07 | |
![]() | ja malla desto mer till mig :D | |
efrezina | 2008-11-06 00:08 | |
![]() | men vad är det du inte gillar med fisk då? om man kan få nån förklaring | |