Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 819 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:08 | |
![]() | malla: isf tycker jag du ska bli vegan det går inte att döda någon utan lidande vi vet instinktivt att dödande är fel | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:09 | |
![]() | Våra kossor fiser ju ut metangas som är farligt för ozonlagret:-)) Så mindre kött åt folket!! | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:09 | |
![]() | kissed: ja, att sluta äta kött och börja med sojaprotein skulle rädda flera uländer | |
Malla13 | 2008-11-06 00:09 | |
![]() | Ryssbrud.... Vi har oxå häst.... och vet dme känslor som en häst har och hund ... Vi har själv för 1 månad sedan tagit hand om en häst från blocket som skulle avlivas inom några dagar pågrund av platsbrist i ett stall... En frisk och sund häst som skulle gå döden till mötes för att människan bestämdet det. Givetvis så är inte sådana saker ok... Men inte heller att tycka att fisken inte har något värde... liv som liv... =) men nu måste jag hoppa i säng...I morgon väntar en ny dag med en massa jobb... natti natti..och ryssbrud...Förlår mina påhopp..=) | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:10 | |
![]() | kissed; ja du ser ung ut det är säkert din friska kost | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:11 | |
![]() | gonatt malla bli vegan | |
Malla13 | 2008-11-06 00:11 | |
![]() | Jag tycker inte om smaken bara...endast det....En fiskpinne går an..men det e ju största delen ströbröd...hahaha... har aldrig gillat smaken av fisk...NU..natti natti!! =) | |
Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:11 | |
![]() | Malla, då förutsätter du ju att de väljer bort kött av moraliska skäl. Hur kan du vara säker på det? Eller intervjuar du dem innan du börjar fördöma? För om de inte äter kött av hälsoskäl, ekonomi eller något annat har du inga problem med det? Själv har jag fullt upp med mina egna moraliska ställningstaganden för att orka bry mig om andras, men mår du bra av att titta snett på folk som äter vissa djur men inte andra (men inte de djur du själv valt bort) så kör på. | |
efrezina | 2008-11-06 00:12 | |
![]() | a malla nu såg jag att diu skrivit det tidigare sorry | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:12 | |
![]() | skäggis :) nu går jag med hoppas jag gjort en insats för djuren nu | |
Malla13 | 2008-11-06 00:13 | |
![]() | Du missuppfattar allt Beardo...men skit i det nu....=/ jag kan inte förklara på ett sätt så du ska förstå tydligen...Nu måste jag ge mig och sova....Tyvärr..för det va intressant..=) | |
efrezina | 2008-11-06 00:14 | |
![]() | då tar jag över.. beardo.. vad och vilka djur är det som vissa väljer bort, o varför stör du dig på det, om det va så du skrev... (fiskminne..) | |
Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:19 | |
![]() | Efrezina: Fiskminne, helt klart. Jag har valt bort alla djur på tallriken (ägg också faktiskt, vilket effektivt diskvalificerar quorn som varit på tapeten i de senaste inläggen). Jag hatar dem allihop. Jag försökte förstå varför Malla störde sig på folk som äter fisk men inte kött när hon själv äter kött men inte fisk. Om hon varken åt det ena eller det andra skulle det bli lite mer lättbegripligt. Nu... nej, jag är ledsen Malla, jag fattar inte. Och nu måste jag jobba. Ha det gott, alla. | |
Malla13 | 2008-11-06 00:26 | |
![]() | Jag stör mig inte på folk som äter något igentligen..utan argumentet att dem som inte äter kött....varför äter dem fisk. ? Hur kan en person tycka att fisk inte är kött... Jag har inget i mot folk som äter fisk..och inte som äter kött heller.. men resonomanget att inte äta kött... då borde fisken även vara med där då detta är kött i mina ögon. Annars får dem äta vad dem vill..jag sneglar inte på någon som äter..jag bryr mig inte vad som ligger på deras tallrik..jag har bara tagit upp något jag stör mig på..och det är just resonomanget att man äter inte kött....men fisk... äter man inte kött...då äter man inte fisk heller...förstod du nu? fnissar | |
efrezina | 2008-11-06 00:30 | |
![]() | jaha men d va inte så svårt att förstå. det hon stör sig på va att vissa som inte äter kött av skäl att det är oetiskt även äter fisk. hon mena på att det är samma sak. vilket jag fort inte håller riktigt me om.. | |
efrezina | 2008-11-06 00:31 | |
![]() | oj oj... sent uppdaterad,, | |
Malla13 | 2008-11-06 00:36 | |
![]() | Enkelt skrivit så alla borde fatta.... Äter man inte kött...då äter man INGA djur alls... INTE ens fisk..som oxå är DJUR!! NU kan ingen tolka fel tror jag... Avstår man från kött borde det självklart inkludera fisk då detta är kött...thats it! | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-06 07:22 | |
![]() | Jag håller fullsständigt med om att vegetarianer inte kan äta fisk och kalla sig vegetarianer om det nu ska vara noga med vad man kallar sig. Man får isåfall kalla sig köttätare som bara äter fisk. Det finns redan ett tillägg lakto-ovo för de som inte kan hålla sig ifrån ägg och mjölk. Ska vanliga vegetarianer kalla sig ultra-vegetarianer bara för att vissa inte kan skilja på animalisk eller vegetabilisk föda? Det är inte ett dugg oskyldigt att äta fisk. Miljoner och åter miljoner andra djur fastnar i nät, gulliga djur med känsloliv då då. Fiskmjöl används som foder till köttdjur. Snacka om att hålla industrin igång... Vad är det för ägg i quorn förresten? Kommer de äggen från frigående höns? | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-11-06 07:31 | |
![]() | Jag saknar Budalvs konstnärliga bilder:-) | |
ANDERStG | 2008-11-06 07:47 | |
![]() | Budalv: Vegan är väl ordet du söker. | |