Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-07-25 01:21 | |
![]() | Gonatt o tack för idag alla kära vänner | |
| SämstpåBeta | 2013-07-25 02:44 | |
![]() | vem sitter på den vänstra sidan, Adolf Hitler kanske? | |
| Claysune | 2013-07-25 06:59 | |
![]() | Till sämst på beta: nä, han sitter inte där. alla människor kommer en dag att möta Jesus och då blir frågan till dig. Var det någon som talade till dig om försoningen och i så fall vad gjorde du. käre vän, tänk efter innan det blir försent. Bibeln säger, "vad hjälper det en människa om hon vinner hela världen men förlorar sin själ" än en gång. Tänk efter | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-25 07:18 | |
![]() | varför skulle inte adolf hitler få sitta vid guds sida i paradiset? Alla fick ju komma dit. han kan mycket väl ha klämt fram ett "förlåt" för sina synder innan han sköt sig eller åt gift eller vad han nu gjorde. apropå det, hur går det för dom som tar självmord egentligen? dom syndar ju tekniskt sett det sista dom gör. | |
| dinodog | 2013-07-25 07:44 | |
![]() | Om nu Jesus dog på korset för våra synders skull. Då undrar jag var det på redan begångna synder eller kommande synder han dog? För om det är det sistnämnda han dog för, alltså kommande synder så var det helt bortkastat. Och om det var för redan begångna synder då borde ju synderna tagit slut där och då. Men som det redan har nämts flera gånger så får man ju syndernas förlåtelse, om man när man möter vår skapare ångrar synderna man har begått. Eftersom vår gud är en nådefull gud. Då undrar jag varför gud offrade sin enfödde son på korset, när man ändå får förlåtelse för sina synder. Då var ju Jesus död helt bortkastat eftersom han dog för våra synders skull. Då borde ju synderna tagit slut efter det att Jesus dött på korset. | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 07:58 | |
![]() | Som sagts så många ggr nu, motsägelsefullt,ologiskt, oförnuftigt, irrationellt, inget annat.Det avgörande blir då att sträva efter att världen blir sekulariserad, ingen annan människa ska underordnas andras livsåskådning.Att diskutera gudsbergreppet är meningslöst, den som vill tro är blind och icke mottaglig för info eller rationella tankar, krtitiskt tänkande etc. vilket är en nödvändighet för en tro.Att säga att gud är outgrundlig,ofattbar,över naturlig etc. samtidigt som man tillskriver "honom" karaktärsdrag är ja, ni förstår, en omöjlighet.Det bevisar om något att gud är människans skapelse och inte tvärtom. Man kan givetvis inte med trovärdighet försöka förklara det oförklarliga med något oförklarligt!!!!! | |
| mz_lzrd | 2013-07-25 08:11 | |
![]() | Dinodog, jag tror att det är det som är dealen: Gud förlåter oss våra synder FÖR ATT Kristus offrade sig för oss på korset. Judarna har inget paradis, inget "evigt liv". Förmodligen är detta en av orsakerna till att Kristendomen blev så populär. Förlåtelse och evigt liv är ju ett försäljningsargument som inte går av för hackor. Men är man kristen så måste man uppriktigt ångra sig, inte bara be Gud om syndaförlåtelse. Och endast Gud kan se in i människornas hjärtan och veta om de är uppriktiga eller ej. | |
| Claysune | 2013-07-25 08:11 | |
![]() | Skulle Adolf H sitta där så skulle jag bli förvånad i alla fall, Dinodog: "våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten" | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 08:13 | |
![]() | Ändå är det inte många som klarar av att leva som som lär? I synnerhet inte religiösa, märkligt.Sen alla som dör utan att få chansen att ångra sig,vad gör han med dom? | |
| Claysune | 2013-07-25 08:14 | |
![]() | dinodog: du har helt rätt att Gud ser in i våra hjärtan och ser om vi är uppriktiga eller ej... | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 08:19 | |
![]() | Bevisa det clay?? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-25 08:39 | |
![]() | Stuvelsberg- bevisa att det inte är så. | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 08:40 | |
![]() | Det är inte min sak, det är inte jag som hävdat det. | |
| dinodog | 2013-07-25 08:46 | |
![]() | Okey men vad händer då med dom som inte har ett rent hjärta? Som säger att dom ångrar sig men innerst inne inte gör det, och gud "ser" det. Vad gör gud då finns det en avgrund dom dom kastas i då? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-25 08:52 | |
![]() | Stuvelsberg- Du är här och hävdar hela tiden juh :) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-25 08:54 | |
![]() | Dino- Jesus gav ett exempel när han korsfästes med två andra män. Den ena ångrade sig innan döden, den andra vägrade ångra sig. Det står i bibeln att dom som inte ångrar sig hamnar i "helvetet". Den som inte är med mig och samlar. Han skingrar, sade Jesus. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-25 08:55 | |
![]() | Jesus är en människofiskare. Ha en trevlig dag i värmen. | |
| Claysune | 2013-07-25 09:03 | |
![]() | Tack för det ordminna | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 09:10 | |
![]() | Svammel, och det är ok så länge det begränsas till den enskilde individen, som sagt, två olika diskussioner. | |
| dinodog | 2013-07-25 09:10 | |
![]() | Eh men det var ju inte något svar ordminna. Vem som helst kan ju "säga" att dom ångrar sig. Hur ska man då vet om dom verkligen menar det? För det är väl bara gud som kan "se" om man har ett rent hjärta. Blanda inte in Jesus och rövarna på korset nu. För det var inte det jag frågade om. Och om man nu står där vid vår "skapare" när vår tid är inne och inte får komma in. Finns det då en annan väg man ska gå för att gå dit man ska? Det liknar ju lite det som judarna utsattes för i så fall. En del direkt till gaskammrarna och en del till barackerna. Skillnaden där är hårfin de som gick till gaskammrarna fick möta sin skapare tidigare än beräknat. Medans de dom gick till barackerna fick uppleva helvetet på jorden. | |