Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-07-25 10:22 | |
![]() | @stuvelsberg Va? Hur tolkar du "Svara, bitte...det här är superintressant...och Fortsätt, fortsätt!" som att jag inte är intresserad? Nu gör du det igen. Vänder på andras ord och fortsätter gnälla bort saker. Svara på roskoes fråga. Jag vill gärna veta! | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 10:23 | |
![]() | Sa jag att du inte är intresserad?? | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 10:23 | |
![]() | JAG HAR SVARAT?????????????LÄS??? ????????????????? | |
| kajix | 2013-07-25 10:24 | |
![]() | teodiceproblemet löses om man antar att gud är ointelligent. det förklarar en hel del faktiskt. | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 10:25 | |
![]() | Hahahahaha...ja verkligen | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-25 10:37 | |
![]() | ja, men gud är ju knappast ensam om sitt lilla handikapp. jag menar om en idiot har en fanclub vad är då inte fansen. | |
| karmannghia | 2013-07-25 10:52 | |
![]() | Att Gud skulle vara en idiot är iofs inget vidare argument mot gudstro. Tror man att Gud är en idiot så har man ju därmed förklarat att man tror att Han finns. | |
| Rultatultan | 2013-07-25 10:58 | |
![]() | @stuvelsberg My mistake. Du skrev att jag inte vill förstå. I det tolkade jag att jag inte skulle vara intresserad av att förstå. Jag ser dock fortfarande inte hur du menar att du har en rationell tro - eller icke-tro. | |
| Rultatultan | 2013-07-25 11:00 | |
![]() | @chupa Men tack för att du idiotförklarar mellan tjugo och trettio procent av världens befolkning. Där föll intresset att lyssna på något du har att säga. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-25 11:09 | |
![]() | rultan... jag har inte idiotförklarat någon eftersom jag inte tror på gud. Kommentaren var en fortsättning på kajix lösning av teodicieproblemet om man antog att det fanns en gud. men du behöver inte läsa vad jag skriver iaf. mig kvittar det fullständigt. | |
| Rultatultan | 2013-07-25 11:12 | |
![]() | @chupa Du skrev: "jag menar om en idiot har en fanclub vad är då inte fansen." Jag råkar höra till fancluben. Lustigt att folk inte får ha tro och åsikter som är annorlunda än andras utan att bli kallad nedsättande saker. Inte en enda icke-troende - eller ateister som grupp - här inne har blivit kallad något nedsättande pga hans eller hennes tro. Eller brist därpå. Och jag tror knappast det har något att göra med att troende skulle vara snällare. | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 11:16 | |
![]() | Dito. Jag har skrivit så många ggr nu att det är kristendomens negativa konsekvenser som är betydelsefullt!!Om du eller någon annan vill tro på nåt som är oförnuftigt så, b my gest, Det kan ingen förhindra och är ju inget problem i sig så det är en anna och en underordnad diskussion.Folk mördas,fängsla,förtrycks terroriseras etc. i religionens namn och det är DET jag anser är problematiskt. Sen att religionen i sig är märklig, inte minst sett till tolkningen och alla frågor jag ställt om det är en annan sak, inga svar givetvis, hela tråden genomsyras av hur olika ni troende ser på bibeln. Kan ju knappast kallas oproblematiskt. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-25 11:17 | |
![]() | rultan.. jaha, anser du att gud är en idiot? | |
| Rultatultan | 2013-07-25 11:23 | |
![]() | @stuvelsberg Tack för rakt svar! :) Jag tror inte det finns en enda människa här inne i tråden som inte håller med dig. Det ÄR ett problem att religion används för att skada. I stort och i smått. Men till skillnad från dig så ser jag inte att religionen i SIG är problemet - utan människorna som använder sig av religionen - ibland gömmer sig bakom den - i mörka syften. Precis som pengar kan användas på det viset. Eller kärlek. Eller politik. Jag skrev någonstans tidigare i tråden att även folkpartister kan bete sig som svin, men inte ska vi avskaffa politiken för det? Det är människorna bakom det dåliga beteendet som är problemet. | |
| Rultatultan | 2013-07-25 11:24 | |
![]() | @chupa Nej. (ska erkännas dock att ibland så undrar jag vad han pysslar med...men det är en annan historia) Sluta vända och vrida på ord. Jag är trött på att bli förlöjligad för min tros skull. Skärpning. | |
| dinodog | 2013-07-25 11:30 | |
![]() | Det beror på från vilket håll man ser det. Om religionen inte fanns då skulle det inte finnas något att bli oense om. Då skulle kanske det inte finnas några krig eller några motsättningar människor emellan. | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 11:30 | |
![]() | Sanning med viss modifikation, se bara på Åke Greens uttalande, att homosexuella utgör en cancersvulst på samhällskroppen och kommer undan med det genom att åberopa bibeln, det är ju förvisso sant, men vi har lagar att följa, hets mot folkgrupp, att då bli friad med hänsyn tagen till ytrandefriheten och religionsfriheten vittnar om att det inte är enstaka människors beteende som är problemet, liksom den i övrigt skilda syn på tolkning av skriften, så åter igen, Vem har rätt att fritt välja från bibelns text likt ett smörgårsbord? Problemet intenationellt med kristendomen med dödsstraff t.o.m., ja det är så illa att man just i dessa dagar propagerar för införandet av dödsstraff avseende homosexuella för att bara nämna några problem, eller som för inte så länge sen avrättningen av en som ville konvertera???Därför ska religionsutövande vara den enskildes privatsak och inget annat. | |
| kajix | 2013-07-25 11:40 | |
![]() | "Sluta vända och vrida på ord." ja det får endast bibeltroende. | |
| Claysune | 2013-07-25 11:42 | |
![]() | Stuvelsberg: Varför kallar du troende för oförnuftiga. Att vara troende är det mest förnuftiga som man kan vara. Så ser jag på det hela. | |
| Rultatultan | 2013-07-25 11:44 | |
![]() | @dinodog Om inte kärlek fanns, då skulle det inte finnas något att bli oense om. Då skulle det kanske inte finnas några krig eller motsättningar människor emellan. | |