Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 642 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tess 08 | 2009-09-28 17:05 | |
![]() | Öronljus är som ett rör av bla vax och lite örter... man ligger ner, tänder ljuset och stoppar det i örat... Sedan ligger man och lyssnar på knastret och tar det lugnt... När en bit återstår släcker man ljuset genom att stoppa det i ett glas med vatten... i den bit rör som är kvar finns ett kryss och tittar man där kan man se många trevliga saker som fastnat :) Man gör detta naturligtvis på båda öronen och sedan är det vila i 30 minuter efteråt... och ibland kan en urtorkning av örat vara på sin plats. Mycket skönt och avkopplande!! Dock sitter jag här ändå med, vad jag tror, början till öroninflammation... | |
kajix | 2009-09-28 18:59 | |
![]() | kanske på grund av? | |
Behringer | 2009-09-28 18:59 | |
![]() | Efter en sån behandling är det väl inte konstigt om man drar på sig öroninflammation :) | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-09-28 19:05 | |
![]() | Inte vet jag men så här skriver Wiki... sv.wikipedia.org/wik...%9 6ronljus | |
Maja G | 2009-09-28 19:07 | |
![]() | Låter farligt enl. Wiki.... SLUTA MED SÅNT, TESS!! | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-09-28 19:14 | |
![]() | Jag har tänt vanliga ljus vid spisen och se!! Ingen öroninflammation ;p | |
remvanrijn | 2009-09-28 19:14 | |
![]() | Maja, programmet frank såg jag troligtvis natten mellan tors/fredag på svt. Jag har vart o kastat alla gamla tidningar i kontainern idag.. - så blir det när man ä ledig=)- så jag vet ej när det sänds igen, men har du en gammal tidning kvar kan du när om det går i repris. Riktigt gripande var det | |
Behringer | 2009-09-28 19:21 | |
![]() | de flesta kanaler har text-TV med tablåer | |
Tess 08 | 2009-09-28 19:21 | |
![]() | Nej, det är inte direkt farligt... dock kan alla eventuella effekter utebli | |
kajix | 2009-09-28 19:22 | |
![]() | 27/9 23.45 Kommer du ihåg Frank? Dansk dokumentär från 2008. Under tre år får vi följa Frank Ørum, som vid drygt 50 års ålder drabbas av semantisk demens. Sjukdomen ödelägger hjärnans språkcenter och får omfattande konsekvenser för Frank och hans anhöriga: hustru och tre vuxna barn. Från 21/9 i SVT1 BREDBILD ingen mer repris och finns inte på svt play verkar det som | |
Tess 08 | 2009-09-28 19:26 | |
![]() | Vilken tur att Wikipedia inte är det mest pålitliga då.... :) Det droppar inte eftersom det är så tunna väggar på ljuset.. sen har man ju en brandman bredvid som håller koll... Jag tror egentligen mest att det är avslappning och inte så effektivt, men det är rätt skönt... Har dock sett en som fått en död fluga (storlek blomfluga) i korset... den hade legat i örat. Jag tror dock inte att kraften är så stark att den kan göra sönder trumhinnan... Det som stog skrivet i wikipedia verkar vara av någon som verkligen inte gillar öronljus. (ps. jag hade såhär innan också... det blev bättre efter ljuset, men efter ett tag kom det tillbaka) | |
remvanrijn | 2009-09-28 19:27 | |
![]() | just det kajix. Öhh kapis.. text tvtablåer från förra veckan visas väl inte längre?? | |
Maja G | 2009-09-28 19:37 | |
![]() | Synd att jag missade "Frank"... Men annars har jag ju filmvisning fortfarande för ÄBO o hemtjänst, men det är filmen om Lasse o Ulla... Jättefin kärleksfilm om en man som har alzheimers sjukdom och om hans fru som tar hand om honom hemma. Så bra så att jag har sett den c:a 35 ggr nu och några mer blir det innan årets slut!:)) Nähä, nu doftar det underbart från köket. Min kycklingpaj är färdig, så vassegoda o ta för Er! | |
yogamama - Ej medlem längre | 2009-09-28 19:44 | |
![]() | *vegeterian* jag väntar på desserten istället : ) | |
remvanrijn | 2009-09-28 19:49 | |
![]() | säger Maja till en 30 mil söder om Jkp.......men tack iaf=) hade jag kunnat, så hade jag smakat i mig Yogis portion med. | |
Maja G | 2009-09-28 19:52 | |
![]() | nu är jag mätt, proppmätt! Himla bra med google. hittade en bra recept på paj: www.arla.se/Default_...pe ID=19020 | |
yogamama - Ej medlem längre | 2009-09-28 19:53 | |
![]() | räknar snabbt ut att Gräddis åt på en sådär 15 minuter hm, inte bra för lilla maggen | |
Maja G | 2009-09-28 19:55 | |
![]() | men jag tog dinkelmjöl istället för vanligt. Sedan kryddade jag kycklingen med alpnaerings kycklingkrydda och till sist så hällde jag på lite thai sweet chilisås...Eldigt värre!! Går säkert byta kycklingen mot veg.alternativ.. | |
Maja G | 2009-09-28 19:56 | |
![]() | Jag äter snabbt, ja...Men familjen äter ännu snabbare! En dålig vana jag har från jobbet eftersom vi äter samtidigt med våra boende. Om jag inte äter snabbt så är det någon som norpar maten för mig!!:)) | |
yogamama - Ej medlem längre | 2009-09-28 20:11 | |
![]() | jag äter också snabbt om jag äter ensam.. ikväll slank det ner en portion spaghetti med rasande fart : ) det är ju alltid trevligare att ha sällskap till måltiderna.. | |