Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-07-25 13:43 | |
![]() | Nej exakt, den som påstår en sak får naturligtvis lägga fram underlag som styrker denna uppfattning, så kan du inte det har vi inget att säga varandra givetvis, gällande själva gudsbegreppet, men däremot konsekvenserna av denna gudstro, för det är du väl intresserad av? | |
| siwu | 2013-07-25 13:45 | |
![]() | Stuvels, sluta hitta på saker? Tror du att teologen Tomas Sjödin kan vara en av dem du pratar om? Han är känd för sin omtalade litteratur! | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 13:51 | |
![]() | Jag tror att du enkelt ser när du googlar om ifrågasättandet av bl.a. uppståndelsen, det är däfrör en del säger att för att jag ska ge upp min tro krävs ytterligare saker, t.ex. om man hade hittat jesus skelett. Men som sagt så vill jag vrida tillbaka där vi en gång var för nu rätt länge sedan,konsekvenserna av religionen, för trots allt utgör varken din eller nån annans tro nåt problem så länge den är din privatsak oavsett vad du tycker dig se för skäl till detta. | |
| siwu | 2013-07-25 14:01 | |
![]() | Varför ska jag googla när du kan svara? För du hittar väl inte på? | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 14:08 | |
![]() | Men snälla du hittar du inget? Jag kan väl inte sitta här och rabbla en massa namn? Gå in och kolla på debatter i ämnet för det är långa diskussioner i ämnet, som för övrigt inte intresserar mig, jag är så gott som uteslutande intresserad av den effekt det har på samhället och dess innevånare, som får charlataner att lura aningslösa, får folk att hetsa mot folkgrupp, förtrycker människor, mördar människor, fängslar människor o.s.v. Folk rycks med likt en psykos, när dessa charlataner brer ut sig, detta är inte ok enligt mitt förmenande. | |
| siwu | 2013-07-25 14:36 | |
![]() | Du vet att vi redan disskuterat det där om grymma människor!? Många gånger. | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 14:41 | |
![]() | Det enda svaret är att det är människor som gör det,inget hållbart argument.Att man har dödsstraff för homosexuella är ju inte en persons verk?? Att man idag på vissa håll med kristendomen i ryggen propagerar för att införa dödsstraff för detsamma är inte heller en människas agerande, det finns dessutom stöd för det i bibeln, och många har den uppfattningen även i Sverige. | |
| Kuralo | 2013-07-25 14:44 | |
![]() | Hahahaha rätt kul att se hur Stuvels försöker vrida sig ur frågeställningarna. Googla, är det verkligen fet nästa argumentet du har???! | |
| Kuralo | 2013-07-25 14:44 | |
![]() | Det bästa ska det vara så klart | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 14:45 | |
![]() | Åhnej, men tycker att det som är viktigt är kristendomens påverkan och konsekvenser vilket ingen i synnerhet troende ens vill ta i. | |
| Kuralo | 2013-07-25 14:52 | |
![]() | Man får ta det goda med med det onda, som med allt annat i livet. Du söker det perfekta livet, som inte finns och aldrig har funnits här på jorden . Men som det sagts tusentals gånger förr... Så visar Gud oss vägen | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-25 14:55 | |
![]() | du söker det perfekta svaret, som inte finns och har aldrig funnits: gud. bra att ta till när inget annat funkar? | |
| Claysune | 2013-07-25 15:09 | |
![]() | Så finnes nu ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus. Ty livets Andes lag har i Kristus Jesus gjort mig fri från syndens och dödens lag.. Jag är glad över att ha funnit vägen till Gud, den går över vad Hans Son gjorde för mig när han gav upp sitt liv på ett kors. det gäller naturligtvis för alla människor. PTL = Praise The Lord | |
| ingson | 2013-07-25 15:44 | |
![]() | Roskoe skriver att det är plausibelt att tro på gud och att det inte motsäga av vetenskapen. Men roskoe slirar på begreppen. Svaret på frågan är helt avhängigt av vilket gudsbegrepp man avser. att tänka sig gud endast som en första orsak eller som den blinde urmakaren är en sak. Att tänka sig en ingripande med starka moraliska åsikter och som sorterar är en helt annan sak. De flesta troende hoppar enligt min erfarenhet automatiskt från den förstnämnda. Och tillskiver även gud de sistnämda egenskaperna. Det är en väldigt skillnad. Jag svarar gärna på roskoes fråga men då behövs ett förtydligande från roskoes sida. Sen har jag alltid varit intresserad av hur troende föreställer sig sin guds fysiska egenskaper men aldrig någonsin fått antydan till svar | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2013-07-25 16:23 | |
![]() | Lena Anderssons sommarprogram om Jesus.Ja,det är mycket att läsa,men gör det, vare sig du är troende eller ateist,; sommarvecka.wordpres...-o m-jesus/ | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-25 16:23 | |
![]() | ingson, spot on. | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2013-07-25 16:32 | |
![]() | Behöver vi verkligen ett sekulärt samhälle? Eller är det det bästa samhället vi kan ha?Denna text från Humanisterna av bl.a PC.Jersild,Lena Andersson mfl, är en viktig text, läs den! www.dn.se/debatt/dar...-s amhalle/ | |
| SämstpåBeta | 2013-07-25 16:48 | |
![]() | roskoe....jag har en teori som jag anser är bättre än vad bibeln har för hur liv uppkom, men den är enbart min och jag har inte tagit den från någon annan. Jag anser att livet uppkom genom slumpartade händelser av reaktion, friktion, orsak och verkan....precis som hela universum...det toppar din skapelseberättelse ganska markant, jag kan ha fel men den är rimlig, skapelseberättelsen kan inte vara annat än orimlig! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-25 16:51 | |
![]() | Ja? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-25 16:51 | |
![]() | Till blåhund, då. | |