Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SämstpåBeta | 2013-07-25 16:53 | |
![]() | som jag sagt tidigare, om Gud existerar så måste han någongång kommit ifrån ett icke existerande tillstånd, frågan blir då att han omöjligen kan ha skapat sig själv, så vem skapade honom, och vem skapade Guds pappa osv osv osv. Det blir alltså orimligt och ohållbart, inte ens Bibeln kan ge någon stöd eller förklaring till detta, det säger väl allt! | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2013-07-25 17:50 | |
![]() | Jag har en tanke som är lite förbjuden,det är denna, att den som uppriktigt tror att bibeln är sann,som tror på Gud,jungfrufödsel,att jorden skapads på 6 dagar,noas ark osv,mm mm måste vara lite korkad,enfaldig..Ja,jag vet att man inte får säga så, men tanken söker mig ibland och är svår att mota bort... | |
| stuvelsberg | 2013-07-25 18:10 | |
![]() | Jag tycker och tror som spb, helt enkelt därför att det ter sig som rimligt, en dag får man kanske revidera sin uppfattning men den dagen den sorgen.Tills vidare dock bör samhället och dess medborgare överordnas religionen. | |
| Rultatultan | 2013-07-25 18:51 | |
![]() | Tomas Sjödin har Jesus i centrum, hans död och uppståndelse är basen för allt han predikar. Jag läser just nu "Jag lutar mot Gud". En bok jag varmt rekommenderar. | |
| Rultatultan | 2013-07-25 18:55 | |
![]() | Du skrev: "VEM HAR TOLKNINGSFÖRETRÄDE??" Ingen. Vi är alla olika människor och tolkar utefter våra olika förutsättningar, men den som inte ber den Helige Ande om hjälp att tolka Guds ord och den som inte har Kristus i centrum - han talar inte Guds ord. Treenigheten är nämligen det centrala i kristendomen och utan den faller allt och blir precis som Siwu skrev ett skämt. | |
| Rultatultan | 2013-07-25 18:57 | |
![]() | Oops. Ovanstående inlägg är adresserat till stuvelsberg. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-25 18:59 | |
![]() | Sämst på Beta. Så du tror att om gud finns så måste han ha en pappa! Vad gulligt att tänka så! | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-25 19:43 | |
![]() | www.jpl.nasa.gov/ima...17 171u.jpg Här är en bild på jorden, tagen från Saturnus omlopp. Det är den lilla blåa pricken (om ni nu hittar den). Inse att vi lever på en sån väldigt liten del av universum, tror ni verkligen att någon Gud skulle ens bry sig om vad som händer oss? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-25 19:52 | |
![]() | ja,jag vet att Gud älskar sin skapelse,han älskar dig Linders så otroligt mycket så vi kan knappt förstå det | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-25 19:59 | |
![]() | Jag är inte speciellt förtjust i honom. Som allsmäktig så visste ju han innan att vi skulle bli som vi blev. Men han skapades oss så här ändå, kanske njuter han av att några miljoner barn dör av svält och sjukdomar varje månad, vi är väl bara en stor myrfarm, och gud är barnet med förstoringsglaset en solig sommardag! | |
| siwu | 2013-07-25 20:00 | |
![]() | Jo jag vet vad Tomas Sjödin predikar. Jag skulle bara se om jag fick medhåll | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-25 20:08 | |
![]() | Bollen ligger hos oss Linders,Gud gråter för varje par ögon som släkts,Gud älskar sin skapelse och han har gett oss verktygen men vad gör vi? älskar vi vår nästa?I dag har jag besökt en kyrka som verkligen försöker som gör förändrig för människor,dom bygger skolor i Indien dom dom öppnar barnhem i Brasilien Dom jobbar alla ideellt är pensionärer som lägger nästan all ledig tid dom har på att att göra det så bra som möjligt för andra.Det är en Loppis som skänker allt dom får in till bistånd på rätt sätt | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-25 20:11 | |
![]() | Som allsmäktig så visste han precis hur vi skulle agera med fri vilja, krig, girighet och allt. Ändå så skapade han oss så här. Han ville väl att vi skulle vara så här, annars hade han gjort något annorlunda. Vi är ju skapta i hans avbild! Gud kanske också är girig och för krig. Han skapade ju Lucifer så han skulle ha nåt att bråka med. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-25 20:16 | |
![]() | Linders om vi följde hans lag dom 10 budorden,vilket människor inte gör,så fanns det inga krig,om vi trollade till det NU poff ponera att alla började följa budorden NU så skulle precis allt bli bra | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-25 20:21 | |
![]() | Men Gud är allsmäktig. Han borde ha vetat om att hans skapelse inte skulle göra det, vilket har lett till flera tusen år av lidande för människor som inte förtjänar det. Så han ville att människor ska födas med aids, dö i krig (civila), eller få arbeta i koncentrationsläger och sedan ihjälgasade. Allsmäktig betyder att Gud inte är bunden av tiden utan kan åka fram och tillbaka hur han vill, det vill säga han vet vad som har hänt och allt som ska hända. Så trots att han visste allt så ändrade han inte på oss alls. Så antingen så bryr han sig inte eller så är han inte allsmäktig. Är han inte allsmäktig så kan vi knappast kalla honom för Gud. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-25 20:23 | |
![]() | skapades inte hiv i ett lab? av människor?Gud har gett oss verktyg att fixa till den skit vi skapat men vi misslyckas gång på gång | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-25 20:25 | |
![]() | web.u1914483.fsdata..../1 0_15.asp | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-25 20:25 | |
![]() | Till ttiittii. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-25 20:28 | |
![]() | @ttittii: Om alla följde Sharialagarna skulle vi inte heller ha några problem. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-25 20:30 | |
![]() | en apa i ett labb som en människa blev smittad av | |