Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gungner | 2008-12-09 00:09 | |
![]() | Vad tycker Ni om muslin då? | |
| znizze | 2008-12-09 00:11 | |
![]() | vad är muslin?? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-09 00:15 | |
![]() | Muslin är ett tyg. Bry dig inte om Gungners inlägg. | |
| znizze | 2008-12-09 00:18 | |
![]() | ???? okej | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-09 00:21 | |
![]() | Znizze: Det är ju tyvärr så att när man skapar en tråd under Snack-fliken så kommer en del oseriösa inlägg. Nästa gång du vill diskutera seriöst så är rådet att skapa tråden under flicken "Seriöst". Ett tips bara. | |
| Nemi | 2008-12-09 00:22 | |
![]() | katalias: smurf ;) | |
| znizze | 2008-12-09 00:23 | |
![]() | okej.. aa ingen bortförklaring men första gången ja skapat en tråd så var inte medveten om olika skillnader | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-09 00:27 | |
![]() | Nemi.. :) | |
| Gungner | 2008-12-09 00:30 | |
![]() | Mitt inlägg tycker jag var relevant katalias. Om man inte vet vad muslin är hur skall man då kunna ha relevanta åsikter om muslimer och dess kultur. Det första frågan i tråden är väl tveksam om den hör hemma i ett sådant här forum överhuvudtaget. | |
| znizze | 2008-12-09 00:34 | |
![]() | gungner, vad har muslin och muslim att göra med varandra?? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-09 00:35 | |
![]() | Den första frågan har granskats av värdarna och uppenbarligen har de bestämt för att låta den vara. Jag tycker inte heller att frågan är bra eller ens rätt ställd, men nu finns frågan där och det är bara löjligt att komma med dylika frågor. Dessutom är det sannerligen inte relevant; vad har kunskapen om muslin med kunskapen om islam att göra? Znizze är uppenbarligen en nybörjare här, finns ingen anledning att klanka ner på henne utanför trådens ämne. Vill du bemöta hennes argument och åsikter vad gäller muslimer så gör det. Finns ingen anledning att förlöjliga tråden som sådan. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-12-09 01:03 | |
![]() | Försår inte uppsåtet med uppläget på tråden. Meningen är antagligen att söka hets. Vad tycker jag om muslimer. Vem fan är muslim, så som det finns något så abstrakt och generellt som "en muslim" Det finns sekularade muslimer, de finns shia, det finns sunni, det finns om jag inte misstar mig ett otaliga grupperingar inom den religonen, och med det tillkommer massor av tolkningar. Sedan kommer vi in på en struktuell statsnivå vad olika stater har religonen i sin statslagstiftning och vad som förekommer i den kulturella kontexten. Att hävda att muslimer tycker en sak om kvinnan är djupt exenofobiskt och kan bara konstrueras av en ideologisk dvärg. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-09 01:09 | |
![]() | Yonder, nej uppsåtet är inte att skapa hets. TS är själv nykonverterad muslim, en ung tjej som gift sig med en muslim. Hon ville helt enkelt få en bild av betapetarnas allmänna inställning till muslimer, eftersom islamofobin är ganska utbredd idag. Znizze är dessutom relativt ny i forumet och har ingen riktig koll på reglerna. Värdarna har, uppenbarligen, valt att lämna tråden öppen trots att inledningen bryter klart mot forumreglerna. I övrigt kan jag bara hålla med om vad du skriver. | |
| Joller | 2008-12-09 03:15 | |
![]() | känns lite konstigt att ha en tråd där man frågar vad folk tycker om 1.5 miljarder av jordens människor............. | |
| Miss_jk | 2008-12-09 07:12 | |
![]() | Vad spelar det för roll hur många det är? 1 000 eller 2 miljarder. Jaha? Nähä? | |
| znizze | 2008-12-09 08:47 | |
![]() | ja men om tråden är allt för komplicerad för vissa behöver inte tillägga något heller! | |
| ingson | 2008-12-09 12:16 | |
![]() | klätterrmus 8/12 21:54 Tack för svaret Jo,påståendet att Allah finns har förstått att du hållerförsant. Min fråga var hur du kommit fram till det och hur du kan vara övertygad om att Allahs vilja är nedskiven i just Koranen. Och som en följdfråga; bör man alltid försöka följa det som man är övertygad om är Allahs vilja. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-09 12:37 | |
![]() | ingson, jag får känslan att du vill komma fram till något specifikt. Är det inte lättare om du lägger fram detta så kan Klättermus eller Znizze svara på det i stället? | |
| alexon | 2008-12-09 12:40 | |
![]() | det står i koranen att allah finns. allah skrev koranen, därför är det sant. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-09 12:41 | |
![]() | Jag tycker att ingsons frågor är mycket väl balanserade och att de tillsammans med de svar som ges i nuläget gör att den här tråden är så som den bör vara. Nu har det helt plötsligt blivit intressant att läsa ur ren kunskapsökande mening. | |