Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 588

Forumkategorier

Användare Inlägg  
arbetslinjen - Ej medlem längre2012-03-01 21:40
Antal inlägg: 1268

Avskaffa ointelligens och dumma one-liners.

Pottränad - Ej medlem längre2012-03-02 09:19
Antal inlägg: 4315

Ge fattigstackarna mer pengar.
www.aftonbladet.se/n...44 59076.ab

_imi - Ej medlem längre2012-03-03 00:35
Antal inlägg: 305

Men kära nån!?
Sitter ni här och tuggar ÄN?

Ja ja, i och för sig ett typiskt beteende för anti-rojalister.

Men hursomhelst, jag säger bara det, tack och lov för alla mina lyckliga stjärnor att jag inte tillhör anti-skaran. Jag skulle nämligen tycka att det vore sjukt, sjukt penibelt att offentligt representeras av någon sådan som exempelvis Henrik Arnstad som står i direktsändning och är så otroligt motbjudande b**st att han kallar rikets statsöverhuvud för stolpskott. Blää.
Men, men...å andra sidan är det ändå en jättetur att antisidans folk är sådana de är. :) De kan nämligen få stå och fäkta och gapa bäst de vill, det hjälper ändå inte, för vem skulle ta dom på allvar. :P
Svar; så gott som ingen. :D

Leve Kungahuset! <3

Poussitiv - Ej medlem längre2012-03-03 00:41
Antal inlägg: 1099

Jadu, imi. Vi tuggar vidare precis som du.
Jag tycker också om kungahuset. Varför vet jag icke, en magkänsla kanske. Känns tryggt.

_imi - Ej medlem längre2012-03-03 00:53

Nädu Poussitiv. Jag tuggar int, utan gör bara små, eleganta, högst tillfälliga inhopp. :P

Men kul hursomhelst att du tillhör rätt sida. :) *tummen opp*

Poussitiv - Ej medlem längre2012-03-03 00:55
Antal inlägg: 1099

Jo, du tuggar som fan.
Och du är inte ett dugg elegant.

Culus - Ej medlem längre2012-03-03 00:57
Antal inlägg: 393

sänk appanaget till 0 kr och se hur länge de hade stannat?

_imi - Ej medlem längre2012-03-03 01:01

Ja ja Poussitiv, allting är relativt.

Vadå apanaget till 0 kr? Ska de alltså jobba gratis?

Jag säger då det...dom.där.antis!

Måns_E2012-03-03 03:49
Antal inlägg: 12023

Stolpskott, ja det var väl en ganska nära beskrivning av vårt högsta stadsöverhuvud.

Oj, oj, nu har jag visst brutit mot en lag; Majistätsbrott.

Men för all del, den lagen är ungefär lika löjeväckande som vår konung, så det får väl vara :)

Måns_E2012-03-03 03:51
Antal inlägg: 12023

statsöverhuvud skall det så klart stå, verkar vara svårt att stava vid den här tiden på dygnet också.

sobre - Ej medlem längre2012-03-03 05:49
Antal inlägg: 4

Det finns ca 30 monarkier i världen, drygt 20 av dessa är diktaturer. De resterande är en sorglig samling som med alla krafter försöker blidka oss via media med gulliga bilder och visa oss hur "fina" de är.
Nä, avskaffa monarkin snarast, gör "vanligt" folk av dem, låt oss slippa bidra till adelns överhet. Gå med i Republikanska föreningen!!
Repf.se

christAfer2012-03-03 07:42
Antal inlägg: 1

Vad är det här för sossetråd? Klart Hans Majestät Konungen ska vara kvar! Länge leve Carl XVI Gustaf

_imi - Ej medlem längre2012-03-03 08:17

Hm...vad var det nu jag sade om antisidans 'förmågor'?
Njo...alltså, de kan inte stava, de tycks lida av kronisk mindervärdeskomplex hela bunten, ruskigt avundssjuka är de också, missunsamma småsjälar och fullkomligt hopplösa gnällspikar.

Nä, vet ni vad... Enligt er är det fel på precis allt och alla.
Era surpuppor.
Vintrarna är för kalla, eller för blöta eller för snörika, för hala, för mörka och blaa blaa blaa. Somrarna för varma, blåsiga, regniga, blaa blaa. Monarkin är för hemsk. Inga politiker är bra. Grannarna för djävliga. Skolan för dålig. Rättsväsendet är åt skogen. Maten för dyr. Hyrorna för höga. Sparräntorna för låga. Vägarna för dåliga. Bensinen för dyr. Och ni själva är för finniga, feta, otränade, saknar särlek och innerliga vänskapsrelationer, bor för dåligt, tjänar för dåligt, betalar för höga skatter, ungarna era är för djävliga, tänderna för snea (kolla nångång hur många som går med tandställningar) och blaa blaa blaa.
Hälften lider av depressioner, 20% har gått i väggen, 10% är gravt alkoholiserade, enorma mängder har bokstavsdiagnoser och en stor del är bara allmänt urflippade bortskämda latmaskar.

Allvarligt, det enda ni är bra (produktiva) på är att sitta på ett internetforum och gnälla. *suck*
Det är helt djävla ute med det här landet.
Folk borde verkligen deporteras till Murmansk så de fick komma ifrån den grava lättjan som råder här i landet.

Jag säger återigen: Libyen, var så god! Kostar gratis.

Leve Kungen! (så länge det nu går, för snart blåser de arabiska Libyen-vindarna här)
*meddelar SÄPO* - så de int blir tagna på sängen (i grannens såklart med tanke på den svenska frigjordheten)

jonisk - Ej medlem längre2012-03-03 08:53
Antal inlägg: 7985

Vilket infamt argumenterande, imi. Bara för att man ids diskutera något är man gnällig? Se om ditt eget hus innan du avfärdar någon annan som gnällig, improduktiv analfabet. Och ska du ändå in här och beklaga dig över folks gnällighet, kom med ett vettigt motargument istället för att mala på om att sälja Sverige till Libyen.

Sen att det skulle vara framför allt sossar som är skeptiska till monarkin, det ställer jag mig högst tveksam till.

Grundsnygg - Ej medlem längre2012-03-03 08:56
Antal inlägg: 3451

Vad är det för märkliga turister som åker till ett land enbart för att det är en monarki? Vad är det för produkter ni köper från dessa länder?

Europas monarkier är:

Furstendömet Andorra
Konungariket Belgien
Konungariket Danmark
Furstendömet Liechtenstein
Storhertigdömet Luxemburg
Furstendömet Monaco
Konungariket Nederländerna
Konungariket Norge
Konungariket Spanien
Förenade konungariket Storbritannien och Nordirland
Konungariket Sverige
Vatikanstaten

Tänk vad märkligt att Frankrike trots brist på kungahus ändå lockar ganska många turister.

Grundsnygg - Ej medlem längre2012-03-03 09:00
Antal inlägg: 3451

commons.wikimedia.or..._s tate.png

jonisk - Ej medlem längre2012-03-03 09:33
Antal inlägg: 7985

Bra fråga.

blåhund - Ej medlem längre2012-03-03 10:01
Antal inlägg: 469

Många hävdar att en president inte blir billigare än en kung, men en president o dennes familj kräver ju inte flera slott och herrgårdar,lägenheter och jaktstugor och fritidshus,som kungafamiljen har, och inte heller all denna dyra pompa vid bröllop och dop, ..när president funkar så bra i t.ex Finland, varför skulle det då inte funka i Sverige? Det är helt förkastligt att tvinga ett nyfött barn till att bli statschef, att uppfostra och drilla ungen in i ett yrke hon själv inte har valt eller kanske är lämpad för.Hon kan aldrig uttala sig fritt om någonting ( liksom vi aldrig hört en ärlig icke-diplomatisk intervju med Viktoria) inte välja religion,rösta,inte gå utanför dörren utan mediabevakas,..ingen unge borde utsättas för detta, enbart det är etn orsak till att lägga ned monarkin.(Förutom att det är en enormt pinsam överklassteater). Tusentals affärer mellan svenska och utländska företag går igenom utan att kungafamiljen haft nåt med det att göra.De är umbärliga.

slånbär2012-03-03 11:08
Antal inlägg: 5539

Imi- släpp Libyen nu och gå vidare. Vi andra kommer i allafall med lite konkreta förslag på förändringar. är det någon som gnäller så är det väl du och dessutom kallar du folk för en massa saker bara för att vi inte tycker som du. Det är faktiskt inte riktigt ok. Det enda du och dom andra rojalisterna tillför är samma mantra: det är så lång och fin tradition, bra pr för landet och drar massor med turister och genererar massa pangar-mer än dom kostar. Inga förändringar här inte!! Inga belägg för sina påståenden heller, har fortfarande inte sett ett enda inlägg där det faktiskt presenteras konkreta sffror och bevis för dessa påståenden.
Det konstiga nuförtiden är ju ändå att om man ser på monarkin rent historiskt så har vanligt folk, bönder och arbetare aldrig varit bland dom som har direkt jublat över kungarna och deras makt över folket. Under alla tider så är det folket som har fått betala för kungens och adelns privilegier, det är deras ryggar som har piskats, det är deras män och söner som har tvingats ut i kungarnas krig och även fått betala för kalaset via ännu högre skatter. Att det idag är så mycket helt vanligt folk som är för kungahuset är rent historiskt något nytt. I mina ögon är det mycket märkligt för det känns bakåtsträvande och omodernt nu när vi faktiskt har gått in i ett nytt millennium.

AnneLöw - Ej medlem längre2012-03-03 11:48
Antal inlägg: 51

en av Europas största republiker, Frankrike, har en president som "ärver" en furstetitel nämligen furste av Andorra.
Lite spännande, kanske det är därifrån iden om att införa valmonarki som jag sett här föreslagits kommer ifrån.
Det var bara ett inlägg av kuriosa inget argument för endera "sidan"

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?