Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 712

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-04-05 20:53
Antal inlägg: 9204

den stora gruppen rökare är lågutbildade kvinnor. sen kommer lågutbildade män. naturligtvis lär de få sämre resultat i ett iqtest än högutbildade diton. konstigare än så är det väl inte.

Satyra2010-04-05 20:56
Antal inlägg: 4561

"Ligger det någon sanning i denna forskning tror ni?
Att rökare har lägre IQ?
Är det därför man blir rökare eller får man lägre IQ av att röka?
Jag vet inte vad man ska tro?"

Om du sen nu säger dig inte ens tro på den forskning du själv hänvisar till förstår jag inte vitsen med att ta upp samtalsämnet överhuvudtaget. Mer än i provocationssyfte i alla fall. Trist. :-/

Dyslekso2010-04-05 20:58
Antal inlägg: 8945

Fast här var det bara män som testades, och man hade tagit hänsyn till socio-ekonomiska faktorer.

"In the health profession, we've generally thought that smokers are most likely the kind of people to have grown up in difficult neighborhoods, or who've been given less education at good schools," says Prof. Weiser, whose study was reported in a recent version of the journal Addiction. "But because our study included subjects with diverse socio-economic backgrounds, we've been able to rule out socio-economics as a major factor. The government might want to rethink how it allocates its educational resources on smoking."

"Making the results more significant, the study also measured effects in twin brothers. In the case where one twin smoked, the non-smoking twin registered a higher IQ on average."

scienceblog.com/cms/...-d umb.html

kvaturglon - Ej medlem längre2010-04-05 20:58
Antal inlägg: 472

ja men i Kina röker ju typ )0% av befolkningen, skulle kineser vara dummare än andre eller?

tror jag inte

även om de äter hund

kvaturglon - Ej medlem längre2010-04-05 20:58

90% ska det stå*

fruktsoda1232010-04-05 20:59
Antal inlägg: 58

Jösses va alla klagar på oss rökare hela tiden! Att vi skräpar ner, att vi är hälsofarliga för andra människor och att vi borde ha mera avgrag för rast m.m
Om man nu tar en cigg när man är ute och går, vart skall man då göra av fimpen? Lägga den i fickan/väskan? Om komunerna satt upp askkoppar hade det väll vart bättre för det är väll inte vi själva som skall sätta upp dom? Vi betalar redan en massa skatt för vårat rökande, dom pengarna kan ju användas. Och dom flesta rökarna försöker hålla sig så mycket undan som möjligt men lika gärna kan väll ickerökarna hålla sig borta. För det är oftast dom som vill klaga mest som ställer sig närmast just för att få klaga!
Sen måste jag säga att det VÄRSTA jag vet vad gäller rökning är mammor som går runt med sina barnvagnar och röker samtidigt, eller ännu värre när dom bär runt sitt barn. Där har man verkligen något att klaga över!

BrokenString - Ej medlem längre2010-04-05 21:00
Antal inlägg: 1682

Ok så man kan bara ta upp ett samtalsämne om man istämmer alltså med påstående?
Det visste jag inte. Fattar inte varför du blir så irriterad? Bara för att jag ansåg att rökning kontra alkohol var en dålig jämförelse.

Rökning är ett beroende, alkohol är det oftast inte. Såvida du inte menade att du ville göra jämförelser mellan rökare och alkoholister? Då blir det ju en annan fråga.

Satyra2010-04-05 21:05

"Fattar inte varför du blir så irriterad? Bara för att jag ansåg att rökning kontra alkohol var en dålig jämförelse."

Nej inte därför, utan för att jag är rökare och inte anser mig eller andra rökare jag känner vara mer korkade än någon ickerökare jag känner. Klart som fan det är provocerande, det måste du väl inse?

Och ännu mer om du inte ens säger dig tro på den forskning du vill diskutera. Av vilken anledning vill du diskutera det, om jag nyfiket får fråga? Vad är syftet så att säga, från din sida?

Angående alkohol så behöver man inte vara alkoholist för att döda hjärnceller av intaget men skitsamma - jag behöver inte göra den jämförelsen här - ser den så tydligt i RL ändå så det räcker som bevis för mig.

Satyra2010-04-05 21:08

fruktsoda - Vill ändå försvara mig med att jag aldrig slänger fimpar i naturen/ute överhuvudtaget. Ja, jag stoppar dem i fickan och/eller lägger ner dem i mitt ciggpaket om det inte finns askkopp/papperskorg i närheten.

ramsay - Ej medlem längre2010-04-05 21:20

snuskigt är det hsh! i usa är det än mer klassmarkör än här. väldigt white trash!

ramsay - Ej medlem längre2010-04-05 21:21

jag gillar iofs att vara dirty ibland... ge mig ngr glas vin sen vill jag vältra mig i all världens synd hehe... men till vardags BLÄK!

ramsay - Ej medlem längre2010-04-05 21:53

jag tror att rökare har svårare att debattera än ickerökare. statistik på det tack? å inge jävla aryan nation nu...;)

akilleshäl - Ej medlem längre2010-04-05 21:57
Antal inlägg: 6

Det är 14 år sedan jag slutade röka! Jag hade då rökt i 30 år! Inte i min vildaste fantasi kunde jag förstå, då jag var rökare, att det luktade så jä.. illa. Jag får dåligt samvete då jag tänker på barnen som tvingades andas in röken mot deras vilja då man rökte inomhus. Innan jag slutade rökte jag alltid på balkongen. Och trodde i min enfald om jag bara stod där ute så kom inte röken och röklukten in i lägenheten. Men idag förstår jag att hela människan stinker.

Det som stör mig allra mest är när rökare är så jä....la fräcka så dom tänder en cigarett i en busskur. Om man ber dom snällt om dom kanske kunde stå utanför så inte alla i kuren tvingas andas in röken, så fryner dom på näsan och fortsätter och spy ut den vidriga röken. Hänsynlös!

Då jag började röka fanns det inga varningar så man trodde inte att det var så farligt som det faktiskt är. Idag finns det varningstexter där det står att röka dödar. Men ungdomar är så avtrubbade av den texten så dom bryr sig inte. I sommar kommer man att publicera avskräckande bilder på cigarettpaketen. Kommer det att få folk att vakna upp? Nä, det tror jag inte!

Det krävs en stark karaktär för att klara av att sluta!

BSKV - Ej medlem längre2010-04-05 22:16
Antal inlägg: 512

Röning är skit och många rökare är hänsynslösa. Tänder sin äckliga cigg mitt i folkmassorna utan en tanke på sin omgivning...

Mouche - Administratör2010-04-05 22:58
Antal inlägg: 24193

Inget mer bråk nu tack.

Mouche

LenaG2010-04-05 22:58
Antal inlägg: 19975

Bra att du håller efter oss M....

kvaturglon - Ej medlem längre2010-04-05 22:58

fruktsoda: om du är gravid så är det ju bra om du inte röker iaf

BSKV - Ej medlem längre2010-04-05 23:03
Antal inlägg: 512

Med risk för att bli bannad eller något liknande så står jag fast vid min åsikt som delgav i mitt förra inlägg.

alpha-elf2010-04-05 23:06
Antal inlägg: 13

Smokers have more fun.

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-05 23:08
Antal inlägg: 11612

Äh.,jag sätter mig ute på balkongen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?