Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:25 | |
![]() | tack för din förståelse uisige! | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:27 | |
![]() | dudeniro: Dina diplomatiska talanger känner inga begränsningar. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:28 | |
![]() | Jag tackar alla som förstår hur jag tänker. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:29 | |
![]() | Ju mer jag tänker på det, vilken falsk trygghet det vore om man skulle gå ut och säga till kvinnor vad som är lämpligt beteende för att minska risken för att bli våldtagen. Tror snarare att man skulle minska risken för att andra kvinnor tittade snett och viskade "vilket jävla luder hon ser ut som", om jag skall vara ärlig. Däremot är det väl ingen som säger att sunt förnuft inte fungerar. Om polisen går ut och varnar för "hot spots" där t.ex. våldtäkter skett, så är det väl inte direkt dumt att faktiskt undvika den platsen. Att lämna sin drink obevakad är inte heller något som gör att man har skuld i om man blir drogad, men visst är det skönt om man kan göra det svårare? Nej, faktum kvarstår: Jag tycker denna diskussion började med ett påstående som var urdumt och det tror jag de flesta håller med om. Nu vill jag tillbaka till tråden. Hoppas rapporten som vi diskuterar skall dyka upp snart | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:30 | |
![]() | det har du fan i mig rätt i basta. Tack. Det är en skada som inte ens är orsakat av något yrke. Det är min talang och min akilleshäl. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:31 | |
![]() | anneli, jag vill inte verka hård men jag tror inte det är så många tack att hämta. Eller kanske är det bara jag (för att vara diplomatisk) som inte förstår dig, så ofta. Bara ibland. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:31 | |
![]() | Dudeniro: Så länge du inte klär dig slampigt ska jag inte hålla det emot dig. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:33 | |
![]() | Nej, jag praktiserar "safe being". Det var faktiskt någon som kritiserade mig i morse när jag gick med dottern till skolan. "kritiserade" mig för att jag hade jacka och långbyxor när det var så sommarvarmt. En mamma faktiskt, i kjol. | |
| apbur | 2009-04-29 01:33 | |
![]() | Dude, jag tror inte heller att klädsen är avgörande i alla våldtäktsfall, inte heller där offret kan ses som mer eller mindre "delaktig". Jag tror snarare det beror på beteende och umgänge. Våldtäkt i hemmet eller överfallsvåldtäkt anser jag inte alls att man kan undvika på ett rimligt sätt. Som tur är är det ganska ovanligt med överfallsvåldtäkt. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:35 | |
![]() | då är vi på samma spår apbur, det är ju inte så svårt att förstå faktiskt men du skriver också väldigt tydligt. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:36 | |
![]() | Om vi ska vara seriösa så tror jag att våldtäkt i hemmet och överfallsvåldtäkt har lika lite med varandra att göra som våld i hemmet har med slagsmål på stan. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:37 | |
![]() | Så du menar att jag har suttit här och forumat utan beskådare? Fan jag trodde för ett tag att jag var någon. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:40 | |
![]() | (Undrar vart anneli tog vägen!?) Basta, jag tror du har helt rätt. Och överfallsvåldtäkterna är väl de som ökar mest iofs, eller mer korrekt "antalet polisanmälda överfallsvåldtäkter ökar". Det kan vara så att brotten ökar, eller också händer något unikt och positivt (missförstå mig rätt); allt fler kvinnor anmäler den typ av övergrepp som troligen historiskt varit de minst kända för rättsväsendet (på grund av skam, skuld, rädsla osv). | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:49 | |
![]() | Jag har lite svårt att förneka mig. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-29 01:53 | |
![]() | Jag trodde för en stund att jag var känd. | |
| MaadMaxx | 2009-04-29 16:57 | |
![]() | apbur- Jag hoppas du förstod min ironi i mitt sista inlägg. Men det finns faktiskt människor som resonerar som så att om kvinnan verkar lösaktig så får hon "skylla sig själv". Jag förstår att du inte gör det. Men jag förstår faktiskt inte varför vi kvinnor ska censurera oss av rädsla att bli våldtagna, eller av rädsla för att omgivningen ska tycka att "Jo, men hon provocerade ju nästan fram det.". Jag anser att en kvinna ska kunna flirta med män utan att för den sakens skull nödvändigtvis vilja ligga med dem, men läser jag här så verkar det ju nästan som att det verkligen inte är ett beteende som rekomenderas, för då har ju den kvinnan provocerat fram en eventuell våldtäkt. Det resonemanget tycker jag är fel. Jag personligen är av den uppfattningen att män faktiskt är ganska smarta och kan förstå innebörden av ett "Nej, jag vill inte ligga med dig.", även efter en stunds flirtande. Visst kan det finnas män som inte riktigt kopplar det, men det vore ju tråkigt om alla kvinnor slutade flirta med rädsla för att bli våldtagen och sedan få kastat i ansiktet på sig att du hade ju faktiskt kunna låta bli att flirta med honom. Hur f*n ska man veta innan vem som är kapabel att våldtaga eller inte? | |
| apbur | 2009-04-29 18:22 | |
![]() | MaadMaxx, ironi och ironi, nej jag tror inte att du skrev så för att det är din åsikt. Jag är inte fem år gammal. Du skrev det för att få det jag sa till något otäckt, det är en argumentationsteknik som är mycket ful och beklämmande. Leder vanligtvis inte till något konstruktivt men det är ok så länge man är beredd att göra ett nytt försök. Flirtas gör man ju mest hela tiden när man är ute på krogen, hör väl till. Helt ofarligt i mina ögon. Följer man däremot hem till nån i fyllan efter att innan ha hånglat med kläderna på så finns det ett slags oskrivet kontrakt att man ska ha sex. Jag undrar vad det är för människor som gör så men senare ångrar sig, ganska dåligt beteende om du frågar mig. Jag tror inte man behöver bli våldtagen för det men om man blir utkastad med huvudet före ska man nog inte beklaga sig. Men flirta på, det är ju bara trevligt. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-29 19:10 | |
![]() | Apbur. Hur menar du med ett 'oskrivet kontrakt att man ska ha sex'? Sex är väl inte en naturlag som inte går att hejda? Det är en process precis som allt annat. T.ex kan du vara småhungrig och tro att du kan sätta i dig en enorm portion mat men plötsligt bli proppmätt efter några tuggor. För dom flesta funkar sexet så oxå. Kroppen är plötsligt inte så intresserad som man först trodde den var kanske, eller kommer inte upp i dom graderna som den kanske oftast gör. Jag kan inte se att det skulle finnas anledning för någon att då tvinga sig igenom proceduren, bara för att man påbörjat. Därför kan det inte finna några oskrivna avtal som kan garantera sex, förutom i folks fantasi. | |
| apbur | 2009-04-29 19:39 | |
![]() | sally93, det finns fullt med oskrivna regler som de flesta människor är överens om. Varför just sex inte ska räknas med där vet jag inte. Om du håller upp dörren för någon signalerar du att du tänker låta den personen passera genom ingången. Visst kan du släppa dörren precis när vederbörande närmar sig och hävda att du inte kände för att hålla upp den längre, jag menar, ingen ska väl kunna bestämma vad du ska använda din armstyrka till och har inte rätt att ifrågasätta ditt beteende för det är din kropp och din mjölksyra, sådetså. Jag köper inte riktigt det här resonemanget. Jag tycker det hade varit så mycket trevligare om folk inte var så rädda för att bjuda till lite trots att de kanske inte känner för det för stunden. Kvinnor har lärt sig att protestera mot det de kanske inte ens vill protestera emot. Jag tycker det är sorgligt. Jag tror inte det är fler kvinnor än män som kanske faktiskt inte har fullt lika mycket lust att ha sex när de väl kommer hem från krogens dunkla ljus. Jag tror dock det är få män som överväger att protestera i det läget. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-04-29 20:04 | |
![]() | apbur - " Följer man däremot hem till nån i fyllan efter att innan ha hånglat med kläderna på så finns det ett slags oskrivet kontrakt att man ska ha sex." men om den andre säger något som man inte gillar då? "Jag tycker det hade varit så mycket trevligare om folk inte var så rädda för att bjuda till lite trots att de kanske inte känner för det för stunden." hoppas du föregår med gott exempel :) | |