Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2009-09-11 01:55 | |
![]() | Att man ska röra på sig och äta lagom kan ju knappast ses som ett dåligt råd. Sen att personen som lider av fetma inte orkar ta till sig informationen är en annan sak. Det finns inga mirakelkurer, operation av magsäcken är ju en metod men det ser jag inte som ett gott råd till alla överviktiga. Det är ju i slutändan alltid upp till den överviktige själv att ändra sin livsföring. Så, nu kan vi tala om sånt vi faktiskt inte redan vet. | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 02:03 | |
![]() | Fetma beror som sagt inte enbart på dålig karaktär, utan kan också orsakas av signalsubstansernas sammansättning, såsom endorfiner. Det är lika taskigt att påstå att en fet person inte tar till sig, som att påstå att en alkis inte är sjuk, eller en psykiskt labil människa borde ta åt sig mindre. Ja, visst, berätta. Jag vill gärna läsa texter om sånt du inte vet något om. Själv ska jag kanske försöka mig på hur sockerberoende påverkar varelserna i Plejaderna, för det vet jag just inget om. | |
| apbur | 2009-09-11 02:13 | |
![]() | Jag har redan avhandlat frågan om dålig karaktär och anser att alla former av beroende botas med karaktär, det krävs bara större karaktär ju mer beroende man är. | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 02:15 | |
![]() | Sant, men ibland behöver man hjälp. En coach, som får igång en. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 02:16 | |
![]() | - och jag har redan avhandlat om detdär med procokativa typer... :P halleluja! | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 02:18 | |
![]() | - eller provokativa...om man så vill... :P | |
| apbur | 2009-09-11 02:18 | |
![]() | Miss Yoco, nu förstod jag faktiskt inte? Du tycks inte kunna låta bli att spy galla så fort jag uttalar mig i forumet. Var snäll och sluta med det. Det börjar bli irriterande. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 02:25 | |
![]() | Åh, det här har jag väntat på länge. Apbur, kan vi göra en överenskommelse? Kan du, för tid och evighet, låta bli att kommentera varken mig eller mina inlägg, så lovar jag att göra detsamma? | |
| apbur | 2009-09-11 02:33 | |
![]() | Miss Yoco, jag kommenterar det du skriver, ifrågasätter. Du är välkommen att göra det med det jag skriver också. Jag vill bara slippa personangreppen och ditt pikande. Det är stor skillnad. Ingenting är överenskommet. Jag har fortfarande en önskan om att du ska upphöra med dina personangrepp. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 02:51 | |
![]() | Apbur, jag har inte det minsta intresse av att kommentera något alls av det du skriver. Och JAG vill slippa ditt hackande, och ditt sätt att tala om för mig ( och likadant gör du med så oändligt många andra ) hur okunnig jag är, hur mycket klister jag har i huvudet ( så kom inte här och säg att inte DU skulle syssla med personangrepp ) osv. Du behöver verkligen inte kommentera mina inlägg, ännu mindre ifrågasätta dem. Förstår du? - Det är ju DET som är det fina i denhär kråksången, att du MÅSTE inte, men du har ju så svårt att låta bli. Så jag förstår så väl att du inte kunde anta ett sådant erbjudande eftersom du tycks finna ett sådant oändligt nöje i att ifrågasätta alla, och allas kunnande. Tycker man om att hacka på folk, så blir det förstås en omöjlig ekvation att man då skulle kunna låta någon få vara. Jaja, jag gjorde i allafall ett seriöst försök, och ditt svar förklarar allt - och lite till. | |
| apbur | 2009-09-11 03:07 | |
![]() | Jag har ett intresse av att kommentera och ifrågasätta andras inlägg. Det är du som ser dig själv som okunnig när du inser att du blivit ifrågasatt på goda grunder. Att du får höra att du har klister i huvudet efter dina rabiesanfall är nog inte så underligt. Du måste ju inse att du inte kan be någon att upphöra kommentera det du skriver. Det här är ett forum. Däremot hör inte en massa personangrepp hemma i en diskussion och jag lovar att inte komma med nedsättande kommentarer om jag inte blir anfallen. Vill du inte att folk ska kunna ifrågasätta dig så ska du nog inte uttala dig i ett forum, så är det bara. | |
| kajix | 2009-09-11 04:15 | |
![]() | typ2-diabetes och fetma. vad är hönan och vad är ägget? eller är bägge ägg och hönan är ännu inte avslöjad? | |
| le-lou | 2009-09-11 04:17 | |
![]() | jag vet vad ägget är. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 09:38 | |
![]() | Apbur: "Det är du som ser dig själv som okunnig när du inser att du blivit ifrågasatt på goda grunder." Jag måste säga att jag blir lite mörkrädd. Du tror verkligen på det du hävdar, Apbur, eller hur? Skulle DU ha kunnat ifrågasätta mig på goda grunder när det gäller sockerfrågan? GLÖM DET i såfall. DU har varit ute och cyklat hela vägen i denna tråd, men jag tror inte du någonsin kommer att inse det själv. Jag förstår att du av någon underlig anledning gärna vill hävda att jag är okunnig i denna sockerfråga, men, för ditt eget bästa, apbur, glöm det en gång för alla, för jag är mer än väl insatt i den. Klister i huvudet hade jag enligt dig p.g.a mina stora okunskaper i sockerfrågan, så låt bli och förvränga saker och ting, apbur. Mycket bättre vore det om du stod för dina uttalanden, för sirru det gör jag alltid, alltid. apbur: "Du måste ju inse att du inte kan be någon att upphöra kommentera det du skriver." Jodå, det kan jag. Jag gjorde det precis, och det gick till och med alldeles smärtfritt. Jag tror uppriktigt sagt apbur, att du borde börja med att fundera över tillvaron en stund, och fundera över ditt förhållningssätt till dina medmänskor. Du har ju nämligen flera gånger här i trådarna sagt att du ALLTID utgår ifrån att alla är idioter. Alla är idioter enligt dig, och utifrån ditt sätt att agera här i trådarna, så tycks det som att du verkligen tror dig själv vara totalt felfri, äga ett enormt kunnande inom de flesta områden osv.... Jag skulle tro att det någonstans där, i ekvationen ovan, går att hitta förklaringar till många av konflikterna mellan dig och andra här i trådarna.... | |
| vulcan | 2009-09-11 09:57 | |
![]() | Snälla kan vi inte lägga personangreppen åt sidan från olika håll och kanter och hålla oss till trådens ämne istället? Jag är åtminstone personligen mer intresserad av en sammanställning från dig Miss Yoco över vilka bevis som finns för att raffinerat socker är farligare än "naturligt" enligt tidigare begäran. | |
| apbur | 2009-09-11 10:32 | |
![]() | Miss Yoco, du projicerar. Svara nu istället på vulcans fråga, den fråga jag också ställt till dig och försökt förklara varför jag inte anser att raffinerat socker är mer farligt eller har annorlunda egenskaper än sk naturligt socker. Säg inte att andra är ute och cyklar om du inte är helt säker. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 11:52 | |
![]() | Jag inser att det här tar verkligen aldrig slut. Det här är totalt under min värdighet. Aldrig i livet att jag sammanställer något alls. För det första, jag har inget som helst intresse av att bevisa något alls. Jag har inte varit här för att jag skulle ha velat omvända någon endaste av sockerförespråkarna, utan precis som jag sagt ungefär hundra gånger tidigare, så ville jag ventilera med likasinnade. Jag kan skriva ner precis vad jag vill om sockret, utan att behöva ha några som helst bevis för mina påståenden. Så se här, socker är SKIT, socker är GIFT, mänskan klarar sig bättre HELT UTAN tillsatt raffinerat socker i kosten, håller sig friskare, sundare och lever längre. Punkt. Vulcan, ni läser endast det ni vill och blundar för resten. Jag har med intresse noterat att ALLA faktauppgifter om sockrets ohälsosamma effekter som jag hittills hänvisat till ( i form av avskrifter eller länkar ) har ni ignorerat helt och hållet. Varje sådan inlägg ifrån min sida har ni TIGIT IHJÄL, så det borde vara helt uppenbart för alla vilka era ambitioner här i tråden är. Ni vill kunna fortsätta vidhålla sockrets ofarlighet. Och visst, för all del, GÖR DET, och fortsätt förse era barn med det raffinerade sockret, JAG har inget problem med det. Och Vulcan, skulle du ändå uppriktigt vilja veta något om det raffinerade sockrets ohälsosamma effekter på mänskokroppen och framförallt på det växande barnet, så sök på nätet. Du lär hitta en hel del - om du verkligen vill. Du kan med fördel ta en titt på Charlotte Erlanson-Albertsson’s hemsida: www.erlanson-albertsson.s e/ Och VILL DU VERKLIGEN SE, så kan du säkert läsa dig till ett och annat där som talar MOT det raffinerade sockret i barnens kost. Sen kan du också söka på AGE-proteinet, advanced glycosylation end products. Jag skulle tro att det finns en del nämnt på nätet ( jag har fakta i mina böcker ). Jag kan tala om för dig Vulcan, att jag tar riktigt illa vid mig av sådana här fasoner ni håller på med här i tråden. Det är billigt, och borde vara under er värdighet. Du började dina inlägg här i tråden med att kalla oss som avstår ifrån det raffinerade sockret för fanatiker, och jag i min tur anser avståndstagandet vara sunt och klokt. Så där står vi, och aldrig lär våra skilda världar mötas. SÅ, var så god, nu får ni ha denhär tråden ifred för mig. Ni fick som ni vill. Adjö. | |
| le-lou | 2009-09-11 11:56 | |
![]() | vad är skillnaden på fanatisk och rabiat? inte mycket, betyder ungefär samma sak. Du själv skrev ju att vi var rabiata sockeranhängare långt innan vulcan ens kom in i bilden Miss Yoco. Sluta kasta sten i glashus... | |
| Snoosy | 2009-09-11 12:31 | |
![]() | apbur, Har du erfarenhet av någon som är överviktig eller varit själv ? | |
| Snoosy | 2009-09-11 12:42 | |
![]() | ..sen apbur. Kan inte minnas att jag sett ett enda inlägg från dig där du skriver med glimten i ögat. Vet inte om din tanke är att du vill att en del ska ta åt sig negativt av vad du skriver. Men nog känns det så. Det säger mer om dig än om mig isf. Du skrev inte direkt till mig, men indirekt. iom att jag har erfarenhet av övervikt. Det var inte alltid en dans på rosor direkt. Försök att prata utan att använda pekpinnar. Livet blir så mycket lättare :) | |