Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 23 |
Mobilspel
Pågående | 19 060 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Laserswärd | 2010-05-28 10:52 | |
![]() | Envishet. Anses väl också vara ganska så typsiskt för terriers. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 10:59 | |
![]() | Ok då säger vi så, den hänger som ett offer för sin egen envishet. Hänger gör den oavsett. Så envis så den struntar i att lyda sin flockledare. Otäckt. Även min förra schäfer har hamnat i slagsmål med en annan hund, han hade ett saftigt bett på den andre hunden och uppträdde mycket aggressivt, jag tog honom i nackskinnet och sa vänligt men bestämt "loss" och han släppte. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-28 11:05 | |
![]() | Och vad är det som säger att man som husse/matte inte skulle kunna få en pitbull att lossa sitt grepp om man förklarar att nu är det tamejfan färdigbråkat/-busat. Lustigt att du, nouba, säger åt Laserswärd att läsa på bättre när du själv har gått på den klassiska anatomiska myten om att käkarna på pitbullar skulle låsa sig när de biter. Man undrar hur objektiv du är när du säger att pitbullen du brukar möta ute på promenader beter sig aggressivt. Har ni provat att låta hundarna hälsa på varandra? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 11:12 | |
![]() | Electric:Låser sig gör dem enligt mig oavsett det är av envishet eller automagi. Många kamphundägare kan säkert få sina hundar att släppa, jag tror dock att felmarginalen är ganska hög. Jag är inte ett dugg objektiv, jösses.... jag har en liten och därav sårbar hund i vissa avseenden. Hans bästa vänner är en rottis en golden och 2 ritchbacks så jag är inte nojjig med hans bekantskapskrets, men kamphundsraser är det inte tal om från min sida, han kommer aldrig att få hälsa på en sådan hund. Undrar vad i hela friden som fått dig att tro att jag skulle vara objektiv? haha | |
Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-28 11:18 | |
![]() | Ni krigar fortfarande här ser jag. Bra gjort!! | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 11:29 | |
![]() | Fast jag har en annan liten undran också, är det inte lite oförskämt att benämna alla hundar inom raskategorin som kamphundar? Bara funderar, det i sig har en väldigt dålig klang i mina öron. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-28 11:44 | |
![]() | Och Haslo har fortfarande precis noll och intet att tillföra debatten, ser jag ... | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-28 11:45 | |
![]() | nouba, käkarna låser sig inte. Punkt slut. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 11:47 | |
![]() | Electric: Dem gör ju det förstår du! | |
Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2010-05-28 11:51 | |
![]() | Det är deras ägare man är rädd för. Och sen ser de ut som Per Morberg, tv-kocken. Om jag blir rädd för hundarna? Ja, men det är en personlighetsfråga irrelevant i sammanhanget. Om hundägaren är helt olik mig? Ja, men det får jag ta. | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-28 12:00 | |
![]() | Jag om det är etiskt försvarbart att ha vissa raser som behöver en extra fast hand? Räcker det inte med Barbro Börjesson? | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-28 12:01 | |
![]() | Jag undrar ska det stå... | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 12:03 | |
![]() | Ok då stryker jag resten i ditt inlägg då. | |
malman | 2010-05-28 12:06 | |
![]() | käkarna låser sig inte på pitbullen. Men hundens kännetecken är ENVISHET och hängivenhet. Det är vetenskapligt bevisat att hunden inte kan låsa sina käkar och dom som inte tror mig kan ringa en uppfödare eller en veterinär för att få information om saken. de hundar som kampar släpper sällan om sitt byte för att de är tränade för att döda och den har de sällan koll på hundarna | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 12:09 | |
![]() | För mig spelar det dock ingen roll om käkarna på hundar som används i kamp låses av envishet eller om de låser sig pga anatomin. En hund hänger inte och dinglar fritt i käkarna för sitt höga nöjes skull, punkt slut! | |
malman | 2010-05-28 12:12 | |
![]() | min hund gjorde det fast hon hängde i grenar när hon lekte. sen är itbull en jävligt stark hund så styrka och envishet. att kalla det för att låsa sig är bara löjligt | |
Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-28 12:15 | |
![]() | electric det finns 3 saker du kommer lära dig efter evigt meningslöst krigande på forum och internet. Dessa är vet.hut.nu/?id=15 , vet.hut.nu/?id=6 , www.andreasschwartz....er net.jpg. | |
Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-28 12:16 | |
![]() | www.stimpco.com/carp...te rnet.gif | |
malman | 2010-05-28 12:17 | |
![]() | Haslo har du inget att tillföra diskussionen som har med hundar att göra så tycker jag att du kan sluta skriva här. personliga påhopp kan ni göra på mejl. det gäller alla | |
Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-28 12:18 | |
![]() | vem har jag hoppat på? | |