Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 986

Forumkategorier

Användare Inlägg  
klantglenn2011-09-28 23:48
Antal inlägg: 316

nej.

Uisge - Ej medlem längre2011-09-28 23:57
Antal inlägg: 572

Jag tror tyvärr inte på någon Gudom. Däremot tror jag att jag hade uppfattat de stora och riktigt besvärliga frågorna om livet och döden som lättare att bära, om jag ägde tillit till något större än det vetenskapen kan erbjuda. Tyvärr är ju inte tro något som man kan beställa. Annars hade jag gärna gjort det.

dracena2011-09-29 00:05
Antal inlägg: 459

Clinton, haha, den hade jag glömt, tackar :)

sloshednoob - Ej medlem längre2011-09-29 00:29
Antal inlägg: 2

jag tror på gud eftersom jag tror på mig själv

sloshednoob - Ej medlem längre2011-09-29 00:35
Antal inlägg: 2

finns ingen satans gud bara djävulen

Helmer_Mudd2011-09-29 00:40
Antal inlägg: 20

Vilken Gud? Den i Irak? Den i Danmark? Gudarna i Holland?
Finns det nån Gud i Indien? Shia? Sunni? Finns det många gudar i Indien?
Varför finns det många GUDAR?

anden6662011-09-29 00:42
Antal inlägg: 143

Bra Clinton!!!
Slänger upp den här bara för att....
www.youtube.com/watc...qf 6i_PNP1M

poohney2011-09-29 00:46
Antal inlägg: 434

www.youtube.com/watc...SC HuxGv7nU

poohney2011-09-29 00:48
Antal inlägg: 434

vilken grisjävel!!

PeterBp2011-09-29 02:22
Antal inlägg: 24

Sicken fråga! Nyvaken? Eller bara retsam?
Det fina med GUD är att man kan forma GUD efter vad man själv tycker. Ja, en del skaffar sig en ICKE-GUD och är glada för det. En del är inne på detta med ICKE-GUD och pratar mycket om det, t ex Humanisterna.
En vacker dag kanske dom möter sin ICKE-GUD och upptäcker att alla har haft fel.

PeterBp2011-09-29 02:26

I väntan på VADÅ...
knam man ta en prästkrage och rycka kronblad FINNS, FINNS EJ, FINNS, FINNS EJ, FINNS, FINNS EJ, FINNS, FINNS EJ,

PeterBp2011-09-29 02:28

Eller sitta under en korkek och bara njuta utan att fundera över saker o ting. Bara sitta där och njuta av den fina dagen...

difkepan2011-09-29 03:18
Antal inlägg: 161

Hej Dracena.

"Däremot i form av att offra sig för gud som tack för att Jesus offrade sig...och det är där kruxet ligger för mig och många andra".

Jag ser det inte som ett offer, jag vill försöka leva det kristna livet och än så länge är det mesta roligt.

"Jesus offret är en gåva som jag bestämt tackar nej till och det innebär enligt bibeln och ett betydande antal kristna att jag förtjänar helvetet som hemvist efter döden."

Du får det, eller som Paulus säger: Allt är tillåtet, men allt är inte nyttigt". Jag tror att en god andligt hållning är nytigt och lika nödvändig som motion för att ha en hyfsad fysik. Helvetesteorierna har jag ingen bestämd uppfattning om, men jag tror inte att Guds dom är hård på det viset. Att inte följa kärlekens lag får dock konsekvenser, precis som det får konsekvenser att hopp nerför ett stup. Det finns många lagar i detta universum.
Det verkar som om du tlkar kristnas tolkningar av Bibeln och då är det klart att det blir lite fel.

"en kvinnas försök att dölja att hon varit otrogen mot sin man tog alltför stora proportioner ;)". Vad menar du?

"Analogin med färg håller inte riktigt, du förutsätter i den att ca 99.99% av världen är bra och det är din personliga åsikt färgad av vad du ser som optimism." Eller är du färgad av vad du ser som pessimism. I sin helhet kan man väl ändå påstå att Alltet i sin helhet är en fantastisk skapelse med förhållandevis små brist. Och då menar jag inte att bristerna är obetydliga, tvärtom. T.ex är lidandet ofantligt på jorden, denna lilla svarta droppe sprider sig och gör livet surt för många, som flugan i soppan i megaformat. Men i grunder så har jag en possitiv syn på livet och min uppfattning är att allt fungerar bättre än jag tror att någon människa förstår. Och hur kan jag säga så då, hur vet jag det? Det vet jag inte, det är bara min personliga uppfattning. Det finns inget som vet hur allt förhåler sig eller kan vara helt objektiva inför vad det än må vara.

"Jag ser inga pessimister (eller rättare sagt, pessimistiska inlägg) enbart rationella inlägg som pekar på hur illa religion fungerar som ide, rättesnöre o.s.v." Jag med. Hur illa de kan fungera, men jag fokuserar p trons kärna och vill skilja den från den stora massa som missbrukat GUds plan i alltför stor utsträckning.

"Själv anser jag att enbart sekularisering av samhällen, skepticism och vetenskap kommer att leda till mer välmående samhällen.". Håler med, man ska ha ett sekulärt samhälle i grunden. Gud kallar vem han vill och vi som tror på Honom har till uppgift att upplysa människor om den sunda läran, så de får välja själva. Precis som hälsomänniskor måste upplysa folket om vikten av att träna och ät rätt etc. Sen får man välja om man vill leva på Mc Donald's-mat och chokladkakor. Valen är dock inte så lätta för alla, så tålamod och rätt stöd krävs.

"Jepp, och sanningen är att en personlig gud finns inte". Hur vet du det , du som verakr var vän av objektiviteten. Inte ens vettiga vetenskapsmän menar sig veta det.

"Så vi måste anstränga oss själva, böner är slöseri med tid och det finns betydligt bättre källor till kunskap än en bok skriven av ignoranta järnåldersmän." Det är din uppfattning och är det verkligen rätt att du ska mena vad andra tycker är meningsfullt. Vad ska vi göra med våra liv då, om du får bestämma? Jag vet inte riktigt om du inte själv är lite arrogant här och dissar andra människors uppfattning om vad livet går ut på. Om du tycker dig ha rätten att hjälpa folk att hålla sig ifrån ett självbedrägligt beteende, så låter det inte som om du förespråkar ett sekulärt samhäller.

Lite trött och har säkert forulerat mig fel här och där, men du förstår väl andemeningen o.s.v..

difkepan2011-09-29 03:19

"Människan kan inte handskas med den fria viljan, det borde en allsmäktig gud ha insett!" Det gör han också och det är därför vi lever inom ett begränsat tid-rum-utrymme, tror jag.

difkepan2011-09-29 03:21

"...för en allsmäktig gud borde väl rimligen ha insett att den fria viljan skulle komma att orsaka oerhört mycket lidande för väldigt många "oskyldiga" människor (och djur också för den delen)". Absolut, helt och hållet i den rum- och tids-korridor vi befinner oss i ljust nu.

promenad - Ej medlem längre2011-09-29 07:47
Antal inlägg: 3995

faktiskt ja

ttiittii - Ej medlem längre2011-09-29 10:00
Antal inlägg: 37631

det finns bara en Gud och han har skapat allt,han älskar oss så mycket,Ett barn ritade en täckning mamman frågade barnet vad hon ritade barnet svarade Gud,mamman säger det går inte att rita Gud för ingen har sett honom,barnet svarar nu får dom.Psalm 37

clinton2011-09-29 11:18
Antal inlägg: 283

...och ttiittii fortsätter att citera uppdiktade sagor.......

ttiittii - Ej medlem längre2011-09-29 12:09
Antal inlägg: 37631

clinton,det är sagor för dig inte för mig,Jesus sa :jag är sanningen vägen och livet ingen kommer till Herren förutom genom mig

kockelikocke2011-09-29 12:17
Antal inlägg: 204

Ja , Gud är, Gud finns! Tyvärr lever vi idag i ett mycket sekulariserat samhälle där flertalet av de Svenksa invånarna inte har en anning vad deras religon är och man bryr sig inte. De är också tråkigt att fler och fler lutar sig mot den veteskapliga "tron", för de är just vad de är, ingen VETENskap, de är en religon som fler och fler tror på....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?