Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 816 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingson | 2013-03-22 12:24 | |
![]() | Delta9Sant är att vi har kvar många låkemedel som aldrig skulle klarat dagens läkemedelsprövning. Vill man idag registrera ett läkemedel kommer man inte långt med att hänvisa till att det använts i Kina. Alla bra läkemedel är välkomna även cannabis. men hos vissa finns det av någon anledning människor som tror att cannabis indikationsområde är väldigt brett. Tidigare i tråden var det en debattör som var övertygad om att cannabis botar cancer. Morfin är fö ett utmärkt läkemel på vissa indikationer men säljs inte receptfritt. Kanske kanske bör det vara likadant för cannabis | |
| ingson | 2013-03-22 12:26 | |
![]() | Förlåt delta9 Skrev medans ditt senaste inlägg kom. Då är vi överrens på den punkten | |
| delta9 | 2013-03-22 12:31 | |
![]() | "Delta9Sant är att vi har kvar många låkemedel som aldrig skulle klarat dagens läkemedelsprövning. Vill man idag registrera ett läkemedel kommer man inte långt med att hänvisa till att det använts i Kina." <- jag berättade bara lite kort om ett av ursprungen till cannabis medicinska användning. Faktum är att cananbis används på flera ställen i världen som medicin, och det framställs läkemedel som innehåller vissa av de aktiva beståndsdelarna av cannabis. Morfin är inte alls ett utmärkt läkemedel för att lindra cancersmärtor med tanke på biverkningarna, och det fysiska beroendet som krävs för att lindra smärtan, som cannabis lindrar på ett bättre sätt. Plus att aptiten kommer igång då som är uppskattat av cancerpatienter :) Cannabis indikationsområde ÄR väldigt brett, men att det botar cancer-rapporterna tar jag med en nypa salt faktiskt, även om jag är en av dom som tror på det helande effekterna av cannabis. Det är en växt, ingen mirakelsubstans även fast det är jävligt nära hehe. För att komma bort från enbart den medicinska aspekten av det hela så används ju även cannabis till att göra hampakläder och hampalivsmedel och papper med mera, och har använts till att göra såna produkter sen otroligt länge tillbaks. Nu orkar jag inte googla fram årtal för att debattera cananbislegalisering på beta, men det klarar ni tvivlare av galant själva :) En förnybar växt som det går att göra rep och papper och kläder av? Istället för att slösa på massa träd? T.om ni miljömedvetna cannabismostråndare måste ju erkänna att det är ett lockande fakta som gör att ivarjefall industrihampa borde vara lagligt och frittt att odla för bönderna | |
| delta9 | 2013-03-22 12:31 | |
![]() | Ah ok ingson. Såg ditt nyaste inlägg precis då jag skrev klart mitt också :) | |
| marmotte | 2013-03-22 13:00 | |
![]() | Men den hampa man gör kläder och rep och hampasmör osv av är väl en sort som man bara kan utvinna den mest minimala mängd aktiv substans ur? Inte alls den sortens genmanipulerade växt som ger marijuana som är mycket starkare än traditionellt hasch. Fö fattar inte jag varför inte cannabis kan vara tillåtet för symtomlindring vid svår cancer, liksom morfin. Att folk skulle bli beroende måtte vara av synnerligen marginell betydelse i såna lägen. | |
| delta9 | 2013-03-22 13:02 | |
![]() | marmotte, du har helt rätt. "Industrihampa" är en cannabisvariant som heter Cannabis Ruderalis och innehåller en ytters lite mängd THC (den mest prominenta psykoaktiva substansen i cannabissläktet), men den är ändå olaglig att odla/inneha/köpa/överlåta . | |
| marmotte | 2013-03-22 13:12 | |
![]() | aha, delta, visste inte att den sorten också var olaglig. Kläder av hampa kan man i af köpa lagligt och hampasmör och hampaproteinpulver =) Men hampan får väl inte ha odlats här i Sverige då, förmodligen. | |
| delta9 | 2013-03-22 13:15 | |
![]() | För några år sen så kunde bönder ansöka om dispens för att odla industrihampa på försök och flera gjorde det. Nu i dagsläget vet jag faktiskt helt ärligt inte hur den legala statusen är på just industrihampa, har inte varit engagerad i cannabis på flera år så det kan ha ändrats :) Men som du säger, hampaprodukterna, smöret repen proteinpulvret med mera är 100% lagliga såklart, för det går absolut inte bli påverkad av att käka hampasmör :D Det hade varit ganska humoristiskt att läsa artiklar i tidningen om dödsknarkssmöret isånafall haha | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-22 14:32 | |
![]() | det är väl industrihampan som genmodifieras, just för att kunna odlas? har inte full koll på den biten. något som jag har full koll på dock är att den cannabisen som säljs för rusets skull INTE är genmodifierad, annat än att man parar ihop sorter med varandra för att få en viss avkomma. Precis som vi gjort med djur i tusentals år. Det är inte genmanipulation i dagens ordbetydelse iaf. | |
| Sumobrotter | 2013-03-22 14:46 | |
![]() | Det kallas förädling! Och jag tycker man ska få förädla sitt sinne om man så vill. | |
| marmotte | 2013-03-22 16:18 | |
![]() | Oj, Jesus, jag vet inte om den är genmanipulerad. Kanske bara framkorsad. På hederligt, traditionellt förädlingsvis. Är själv ingen användare. | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-22 17:17 | |
![]() | kanske finns nån genmanipulerad medicinsk cannabis iofs, det borde ju vara en logisk utveckling nu när det är lagligt i usa. Det kan mycket väl tänkas att sådana sorter snart hittar ut till de som odlar för rusets skull. Har hört att en del medicinska sorter ska vara bra mycket starkare än vanligt gatugräs. | |
| annola - Ej medlem längre | 2013-03-22 18:39 | |
![]() | det finns tre sorter av cannabisväxten: sativa, indica och ruderaris. industrihampa är en variant av cannabis sativa utan det berusande ämnet thc (max.0,2%thc). ruderaris är en snabbväxande och tålig sort från karga klimat med en låg thc halt, men dess autoblommande egenskaper tas till vara av förädlare. haschet är normalt en kåda lr en sammanpressning av växtmaterial ofta från sativa lr indica, men kan egentligen innehålla vad som helst på den svarta marknaden. marijuana är själva blomman och finns i över tusen olika sorter och blandningar mellan dessa cannabis sorter som kan ge olika effeckter. medicinska brukare i usa tex har möjlighet att välja fritt och föredrar ofta (utan att gå in på det) en ren indica sort. vad gäller cancer så talar man om cannabis extrakt lr olja, inte att röka det tex via en vaporziser för att lindra smärta lr öka aptiten. vetenskapen bevisar att cannabis förhindrar cancerceller att dela sig, minskar risken för cancerceller att sprida sig och att det triggar till cancercellers död. rapporter värden över vittnar om bot men sanningsenligheten går förstås inte att bevisa. ett fall som berör mig handlar ett barn med diagnosen hjärncancer där läkarna tidigt gav en dödsdom. googlande föräldrar använde cannabis som som en sista utväg och gissa vad.. hon överlevde. var det den dåvarande behandlingen lr cb lr en kombination som botade?. det finns andra exempel också, men rick simpson talas det mkt om för stunden, googla gärna och ge respons... | |
| susila | 2013-03-22 19:15 | |
![]() | Iofs är det väldigt väldigt många människor här i västvärlden i synnerhet som inte alls behöver öka aptiten, snarare tvärtom. Cancer kan gå i spontan regression (remission) så ett enda fall av cannabis mot hjärncancer hos ett barn är inte bevis på något mer än möjligen att cannabis inte är omedelbart dödligt ens för en liten snorvalp. | |
| Tjattefackap | 2013-03-22 22:38 | |
![]() | Graham Hancock har en del att säga om rätten att bestämma över sitt eget medvetande. Ingson lär ju kalla det drogromantiskt dravel men han har en del valid points. De snackar om en drös andra grejer innan så om ni bara vill höra det som rör droger får ni hoppa fram till 37min. Jag rekommenderar dock att se hela videon. Intressant grabb den där Hancock. www.youtube.com/watc...xX phYRos#! | |
| fetabetapeta | 2013-03-23 00:07 | |
![]() | Men va fint ingson, att du kan medge att dina egna argument saknar de förklaringar du förväntar dig att andra ska lägga fram åt dig. | |
| fetabetapeta | 2013-03-23 00:10 | |
![]() | Men va fint ingson, att du kan medge att dina egna argument saknar de förklaringar du förväntar dig att andra ska lägga fram åt dig. | |
| ingson | 2013-03-23 08:01 | |
![]() | Fetabetapeta Du är ovärdig, jag diskuterar inte med dig Finns det någon annan debattör som finner fetabetapetas inlägg begripligt,intressant beaktansvärt e.d så diskuterar jag det | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-23 08:12 | |
![]() | fetabetapeta... nämen se, välkommen in i klubben av ovärdiga. Vi börjar bli ganska många här. jag hade en gång en arbetskamrat som ansåg att alla var idioter utom hon. Behöver väl knappast förklara hur det verkligen låg till. | |
| delta9 | 2013-03-23 09:53 | |
![]() | Sluta tramsa och gå OT tack. Det här är en seriös diskussion och ni spårar ur lite. Take a cjhill pill eller rök en joint så ni slappnar av vettja :) | |