Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-05-27 12:28 | |
![]() | Minta Nej, i USA är inte alla medborgare. Det bor många där utan amerikanskt medborgarskap faktiskt. Det är svårare att bli medborgare i USA än i Sverige. Och återigen - du blundar för att man i USA faktiskt definierar människor utifrån härkomst .. | |
| micro113 | 2013-05-27 12:29 | |
![]() | boffertomte Eller att varpa är en konstig sport. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-27 12:30 | |
![]() | Micro har redan klargjort att det troligen är mycket invandrare bland fotbollshuliganerna, samt att det inte är en influens utifrån att slåss vid matcher. Men oavsett är jag besviken på att jag/vi tramsar med i svenskhetstramset. Förklaringen är inte att de är invandrare, förklaringen är att de är dåligt uppfostrade skitungar i ett samhälle där folk som ursäktar och försvarar skitbeteende går tretton på dussinet. | |
| micro113 | 2013-05-27 12:31 | |
![]() | boffertomte Det danska förslaget - Jag hoppas verkligen att vi slipper se ett liknande i Sverige faktiskt. Det är väl sjukt nog att vi på grund av Ask och kompani kan straffa föräldrar för straffmyndiga barns brott. | |
| micro113 | 2013-05-27 12:32 | |
![]() | gnagelram Du skrev: "Förklaringen är inte att de är invandrare, förklaringen är att de är dåligt uppfostrade skitungar i ett samhälle där folk som ursäktar och försvarar skitbeteende går tretton på dussinet." Vi är överens i det. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-27 12:33 | |
![]() | Jag försvarar sannerligen inget skitbeteende! Jag protesterar mot det här ständigt återkommande dravlet om hur svensk man är. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-27 12:33 | |
![]() | Har du läst "en av grabbarna" micro? Man får inte direkt bilden av en invandrarstyrd firmaverksamhet. Snarare har många rötter i högerkantsorganisationer. Gynnar det verkligen din trovärdighet att till varje pris låtsas att allt meningslöst våld beror på invandrare? | |
| Minta | 2013-05-27 12:37 | |
![]() | Jag skrev inte att ALLA som befinner sig i USA är amerikanska medborgare. Jag skrev att man blir medborgare när man föds i USA, utöver andra sätt man kan bli medborgare. | |
| Minta | 2013-05-27 12:39 | |
![]() | Att man definierar folk efter härkomst innebär inte att de inte är amerikaner. | |
| micro113 | 2013-05-27 12:39 | |
![]() | Minta Det skrev du inte alls: Minta 2013-05-27 12:22 Antal inlägg: 17459 Poängen i USA är att alla är medborgare, alltså amerikaner. De kan tillhöra olika folkgrupper, men så kan att vara amerikan se ut. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-27 12:40 | |
![]() | Gnagel: Bra poäng där med den boken. Micro: "Ja, ,i kungsan stod ju striden faktiskt mellan rasister och invandrare och anti-rasister. Det du och DN försöker göra är ju att tillskriva kravallerna i Kungsan och centrala Stockholm till "sysslolös svenskt ungdom" - vilket är historieförfalskning." Det här visar bara hur okunnig du är. Det du snackar om ovan är Nationaldemokraterna/Sver igedemokraternas tidiagare marscher till statyn 30 nov varje år. Det var INTE bara invandrare som protesterade mot deras fascistiska åsikter. Långt ifrån faktiskt. Och om du är emot att folk protesterade, jaa då har du ju visat var du står. Det det talades om i artikeln var kravallerna i kungsan som bla romantiserats vackert i "Stockholmsnatt". Massa ungdomar från hela stor-stockholm, i slutet på sommarlovet som drar sig in till kungsan för att förhoppningsvis "få lite action". Mååånga svenskar såg jag där, måånga invandrare också. | |
| micro113 | 2013-05-27 12:42 | |
![]() | Minta Det innebär att man skiljer på det som anses vara amerikaner med amerikanskt ursprung och de som där immigranter med det som ursprung. Det betyder att man definierar folk utifrån ursprung helt enkelt, man bortser inte från det. | |
| micro113 | 2013-05-27 12:45 | |
![]() | Locomondo Vem har sagt att det bara var invandrare? Jag talar om upphovet till kravallerna - som inte handlade om att ungdomar gick sysslolösa. Stenkastare då var anti-rasister och anti-fascister - svenska, utländska och invandrade. Var har jag skrivit att jag är emot att folk protesterar? Stenkastning, sabotage av samhället och angrepp på samhällets företrädare är jag däremot absolut emot. | |
| micro113 | 2013-05-27 12:47 | |
![]() | Stenkastare då var anti-rasister och anti-fascister - svenska, utländska och invandrade. (Gäller alltså generellt då stenkastningen var något som motdemonstranterna gärna tog till då deras olagliga demonstrationer stoppades från att nå rasisternas som skedde med tillstånd) | |
| micro113 | 2013-05-27 12:48 | |
![]() | Minta Sluta trassla in dig så mycket. | |
| Minta | 2013-05-27 12:50 | |
![]() | Det är klart att man kan tala om ursprung, det kan vara viktigt om man t.ex. vill undersöka diskriminering mm. men de är inte mindre amerikanska för det och det är min poäng. | |
| Minta | 2013-05-27 12:52 | |
![]() | Om du tycker att det är att trassla in sig att inte se tydliga gränser mellan svensk och icke-svensk, så gör jag gärna det. Inte minst för att försöka luckra upp en sådan ensidig syn. | |
| Minta | 2013-05-27 12:53 | |
![]() | Du kanske ser det som att det finns helyllesvenskar och så finns det andra svenskar. | |
| micro113 | 2013-05-27 12:56 | |
![]() | gnagelram Jag låtsas inte att "allt meningslöst våld beror på invandrare. Däremot konstaterar jag att du upplopp vi ser idag sker i invandrartäta områden där invandrare och andra generationsinvandrare start upplopp och angriper företrädare för svenska samhället. Viss skillnad på det. | |
| micro113 | 2013-05-27 12:58 | |
![]() | Minta Ja, det finns svenskar och det finns svenska medborgare av annat etniskt tillhörighet/ursprung. Korrekt. Det finns en befolkning som är svenskar, och det finns de som tillhör andra folkslag. | |