Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-19 16:47 | |
![]() | Bisonbox, Det känns rent instinktivt att du just har slösat med din tid. Vem kan argumentera med någon som kovik? | |
kovikstippen | 2015-05-19 17:48 | |
![]() | Där satt den Bison. En stadsminister bjuder in till förhandling - aldrig tvärtom. En stadsminister kan inte sitta och vänta - han/hon har ett land att sköta Oppositionen däremot har full frihet att följa sina nycker. | |
Mormodern49 | 2015-05-20 16:33 | |
![]() | Ja , visst är det så , behövs väl inte letas efter nån källa , för att veta | |
kovikstippen | 2015-05-21 07:21 | |
![]() | Borde Lövén avgå? Borde vi utlysa nyval? Oavsett vems fel det är fungerar regeringen. Ska man bita sig fast och bli nedröstad i massa voteringarna - och skylla på att"dom andra är dumma och elaka"? Ingenting tyder på att klyftorna mellan blocken luckras upp. Tvärtom verkar de personliga aversionerna mellan partiledarna snarast öka. Ska man strunta i det? | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-05-21 07:22 | |
![]() | Svenskarna röstade fram en man som inte kunde presentera en koherent politik. Detta var uppenbart i valrörelsen. Nu är någon överraskad över att S inte har någon politik. underligt. | |
janne121212 | 2015-05-21 09:16 | |
![]() | Vi röstade fram en statsminister som gång på gång gör bort sig i intervjuer och debatter. Personligen har jag aldrig gillat Löfven men i klippet nedan måste jag säga att jag tycker synd om karln. Han kan ju inte svara för sig, det blir plågsamt t o m för mig, inte värdigt en statsminister. Ska bara påpeka att hans handlande i denna fråga (att ha anlitat en byggare utan kollektivavtal) är inget jag tycker ska leda till hans avgång. Hans inkompetens borde däremot dock räcka som skäl till avgång. www.aftonbladet.se/n...08 25698.ab | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-05-21 10:44 | |
![]() | Håller helt med, både om att denna sakfråga känns trivial och att Löfven (därför) borde kunna förhålla sig till den bättre. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-05-21 10:47 | |
![]() | Åh herregud kollade precis på klippet (hade bara läst svaren innan). Jag får ont i magen, stängde av innan intervjun var slut. | |
janne121212 | 2015-05-21 10:53 | |
![]() | Frågan är väl om inte Juholt äntligen har fått sin överman. | |
kovikstippen | 2015-05-21 11:15 | |
![]() | Inte lätt att hantera hantverkare. Inte ens om man är extremt skicklig förhandlare med mångårig erfarenheter från tuffa fackliga förhandlingar. Karln har otur - igen. Inslaget är som sagt plågsamt. Man ser på Lövén att han ser jagad ut redan innan frågan ställs. En stadsminister med mediaskräck? Stackaren trivs inte på jobbet. Inte underligt mest rådande omständigheter. Att sitta helt vingklippt som landets stadsminister - och ända utan reell makt - måste vara sjukt jobbigt. Tyvärr har Lövén inte lyckats mjuka upp oppositionen, vilket var Jans enda chans att få något gjort. Nu är han skadad och vem vill alliera sig med en skadeskjuten stadsminister utan visioner och idéer? Lövén personligen är säkert en fin kille, men om inte personkemin funkar med oppositionen hjälps det inte. Just nu närmar vi oss en total kollaps inom S och MP. Inom Alliansen funkade personkemin bra, men nuvarande regerings 2 (3) partier gillar ju inte ens varandra. Än mindre lyckas man samla majoritet kring sina förslag. Bl.a. Eftersom regeringen anser att oppositionen borde stödja deras förslag och oppositionen tycker regeringen borde ta mer hänsyn till deras förslag. Matematiskt är oppositionen starkare i varje votering,. I ett fungerande samarbete måste det synas i resultatet. Nyval - ja tack! | |
janne121212 | 2015-05-21 11:45 | |
![]() | Citat ur Expressen idag: "Resultatet av Demoskops mätning för två veckor sen visade att Socialdemokraterna tappat var sjunde väljare. För första gången sedan februari 2012, då Stefan Löfven tog över som partiledare efter Håkan Juholt, blev allianspartierna större än de rödgröna. Nu har tappet alltså ökat ytterligare. När Stefan Löfven fick frågan om han var bekymrad över opinionsläget svarade han: – Vi har bara suttit en åttondel av regeringsperioden. Nu har vi presenterat vårändringsbudgeten där vi visar hur vi riktar om Sverige." Nu har det faktiskt gått mer än 1/8 av perioden såvida han inte i smyg ändrat mandatperioden (1/6 får i alla fall jag det till), men skit samma. Fortsätter S att tappa var 7e väljare i halvåret lär det inte vara mycket kvar av partiet inför nästa val. Men att tro att nyval kommer att utlysas kan vi nog bara drömma om, när S kommit till makten är man inte beredd att släppa den ifrån sig på några villkor, däremot tror jag inte Löfven sitter som statsminister hela mandatperioden. Blir väl Romson då som får den äran, vojne, vojne. | |
kovikstippen | 2015-05-21 11:53 | |
![]() | Romson? Hon verkar vara ett bra val. Smidig som en panter glider hon runt och gör samarbetet mellan regering och oppositionen friktionsfri. Hon är verkligen en samarbetets mästarinna. Dessutom verkar alla gilla henne. Fattar faktiskt inte hur regeringen ska få det här att fungera. Byta ut samtliga partiledare? | |
Måns_E | 2015-05-21 11:57 | |
![]() | Synd att alliansen känns så ofärdiga för stunden. Men extra val tror jag att det kommer att bli. Det här kan aldrig hålla dryga tre år till. | |
kovikstippen | 2015-05-21 12:44 | |
![]() | Du har verkligen rätt Måns. Oppositionen imponerar verkligen inte. Kindberg-Batra var jättebra som ställföreträdande. Som ordinarie verkar hon väldigt osäker. Men framförallt verkar klimatet i Riksdagen vara riktigt dålig. Hur blev det så? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-21 13:46 | |
![]() | Måns. I flera år har jag följt dina uttalanden ang SD och invandringspolitik. Nu vänder alliansen kappan ut och in i sin strävan efter att få tillbaka sina väljare. Du hyllar dem ändå, trots att de är ofärdiga? Kan du inte värka fram en egen åsikt och stå för den? | |
kovikstippen | 2015-05-21 15:41 | |
![]() | Nora. Vem ska politikerna representera om inte väljarna? Om väljarna byter åsikt. Har politikerna eller väljarna fel? Väldigt många svenskar börjar tycka att det räcker med invandrare nu. Inte främst för att man är rädd utan för att man set att vi inte klarar av att hantera dom. Brist på bostäder & jobb är ju realiteter som många ser men som politikerna blundar för. Har politikerna eller väljarna fel? Byter väljarna åsikt är det väl rimligt att partierna också gör det? | |
Måns_E | 2015-05-21 16:37 | |
![]() | Nora jag tycker att S och MP är rent bedrövliga på i stort sett alla områden. Men visst, jag tycker att SD är något sämre. | |
Bisonbox | 2015-05-21 17:49 | |
![]() | Koviks Ville alliansen förhandla om budget? Efter DÖ varför ska S+MP förhandla med Alliansen om budget? Har man kommit överens om försvaret? Samtalar man om amorteringsregler? Gör dig inte dummare än vad du är Måns_E Lyckligtvis så är utfallet de senaste 8 åren historiskt helt urusla så det kan bara bli bättre. När det gäller nyval så skulle jag hållit med för några månader sedan men är nu mer tveksam. Alliansen blir mer och mer splittrad så det känns nu som om det går att få till kompromisser i mitten. Om alliansen bryter överenskommelse så har det sitt pris. | |
Måns_E | 2015-05-21 18:28 | |
![]() | Utfallet mitt i den största globala finanskrisen på över 80 år är inte historiskt dåligt, det är ovanligt bra, om man jämför Sverige med andra länder i vår omvärld. Det är bara sossepropaganda som kan påstå något annat. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-21 18:50 | |
![]() | Måns. Låt oss leka med tanken att du har rätt. Vem får del av dessa pengar? Tycker du att fördelningspolitik är viktig? Tycker du det så har jag missat alla dina inlägg när det gäller just den. Jag känner stor sorg när jag hör hur de unga, de sjuka, de arbetslösa och de utförsäkrade beskriver sin livssituation. Jag känner många sådana men du kanske inte känner någon? Ännu mer beklämmande är det att höra att de röstar på bortalaget. Att gnälla över vad S inte har gjort de senaste månaderna när de sitter med alliansen budget i knät är så lätt. Men kan du beskriva vad alliansen har gjort för dessa personer under de 8 år de suttit med makten? Jag har inte sett någon sådan sammanställning ifrån någon av er som röstar på alliansen. Känner ni inte till vad de har gjort, eller? | |