Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Candee | 2008-04-18 00:10 | |
![]() | Ne..tack och lov så finns det en sundhet kvar hos de flesta..men ibland undrar man ju..hehe | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-18 19:52 | |
![]() | Om man för skojs skull utgick ifrån att alla kvinnor inte var friska och glada och inte hade varit starka nog att vara ordförande i sitt eget liv i precis varenda situation, utan någon gång blivit tvungna att underkasta sig samhällets strukturer: En riktig kvinna: "Jag är stolt över varenda hudbristning jag fick av mina p-piller som jag började med i 15-årsåldern. Jag har i alla fall inte smutsat ned vårt fina samhälle med oönskade tonårsgraviditeter. Att barnmorskan inte informerade mig om cancerrisken är inget jag är ledsen över. 15-åriga flickor är ändå inte mogna att ta in sådana budskap och det var inte jag heller. Sen äter ju alla p-piller så det är väl inte mer orättvist om jag skulle få cancer än nån annan. " "När jag blev tvångsinlagd på psyket provade man en mängd olika mediciner på mig. Den som till slut fungerade gör att jag samlar vatten i kroppen och måste köpa större och större kläder. Jag är supernöjd och stolt över min stumma kropp. Att man inte tog mig på allvar inom vården för 20 år sedan gör ingenting. Nu har man äntligen av en slump hittat en medicin som fungerar på mig. Jag är inte den som klagar. Jag har mist så många av mina vänninnor som ätit samma medicin som jag. De blev så överviktiga att de till slut dog av hjärtbesvär. En tog livet av sig. Jag är glad att jag tål behandlingen förhållandevis bra." "Jag sökte hjälp hos vårdcentralen för diffus värk, jag kände mig uttröttad och jag hade gått upp i vikt. Man sa att det kom med åldern och att det var fullkomligt naturligt. Lite bukfetma hör till. Nu är jag död för de hann liksom inte riktigt upptäcka mina hjärt-kärlproblem. Det har jag full förståelse för eftersom kvinnosjukdomar alltid har haft låg prioritet inom forskningen. Jag är inte bara lik-nöjd, jag är helnöjd." "Jag har alltid varit smal som en sticka. Fick en depression och gick till doktorn. Doktorn skrattade och sade att jag borde äta mer och att jag förmodligen hade anorexi. Jag kände mig dum och gick hem. Några år senare när jag var en riktig benhög, skramlade jag in i undersökningsrummet för andra gången. Då kom man fram till att jag hade en ämnesomsättningssjukdom. Jag är stolt över varenda rynka jag har i huden. Särskilt älskar jag mina händer som ser ut som en åldrings trots att jag nu bara är 30. Mina väninnor fick barn, men jag kunde ju inte få några. Jag är jättenöjd. Min kille gillar ju mig ändå." En riktig man: "Jag är jättenöjd med mig själv. Visst, jag är lite skrynklig därnere på framsidan men jag har faktiskt levt livet och hjälp till att sätta barn till världen. Min fru älskar min rumpa. Hon tycker att min skinka får precis plats i hennes stora labbar. Att jag inte har större inflytande i politiken stör mig inte. Jag får ju tycka vad jag vill om andra mäns kroppar och jag tycker att alla män ska få känna sig vackra. Även om jag personligen tycker att det är bra så mycket vackrare med en lagom tränad bandyrumpa och lite mer hull än de som har för lite. Det ser otäckt ut tycker jag. Jag är inte bög, men jag måste få säga att min arbetskamrat Krille ser mycker skönare ut att studsa in i, än en karl jag brukar se på stan som är så smal att man undrar om han är lika snygg naken som han är i sina tajta kläder" | |
| MissT | 2008-04-18 22:55 | |
![]() | Fy fan vilket idiotiskt inlägg. Guldlock har inte ens en bild på sig själv så frågan är om allt bara är provokation... Hur som helst så skriver du "dessutom är de ju så de är alltid st 32- 34 som e slut ALLTID" Det kan ju bero på att det är VÄLDIGT få som drar den storleken vilket innebär att butiken tar hem färre av den storleken. Du skriver också att det är e hälsofara att var tjock. Jag är smällfet, har celluiter och hängpattar. Jag är hälsan själv, tränar aerobic 4 dagar i veckan och seglar genom hälsotesten varje år. Att du är blott 20 år kanske förklarar dina argument, din hjärna, precis som din kropp, är förmodligen inte fullt utvecklad ännu. Att du inte vill skaffa barn är väl helt normalt när man är 20 år, vänta 10 år till få se hur du reagerar när du får veta att du inte ka få barn för att du har exprimenterat så att du ska slippa mensen nu. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-19 16:02 | |
![]() | MissT, jag tycker att du är jättesnygg! :) | |
| le-lou | 2008-04-19 16:03 | |
![]() | jag med, och dessutom skriver hon klokt som få :) | |
| MissT | 2008-04-19 16:53 | |
![]() | Rodnar, bugar och tackar mina damer :D | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-04-19 18:19 | |
![]() | Men MissT, Guldlock har haft en bild faktiskt, hon hade långt ljust hår, glasögon och en ganska stor näsa, ja lite lik min faktiskt :) Vi kan ju bara hoppas att hon "växer" till sig med åren, eller så kommer hon alltid vara så där ytlig, vissa är faktikst det hur gamla de än är, har inte alltid med ålder att göra. | |
| MissT | 2008-04-19 18:21 | |
![]() | Usch hemska tanke *burr* | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-04-19 18:27 | |
![]() | MissT, vilket då? Min näsa :) | |
| MissT | 2008-04-19 18:30 | |
![]() | Hahaha nej den är vacker din lilla näsa jag menade att vissa faktiskt är så där ytliga livet ut :) | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-04-19 18:41 | |
![]() | haha..tack :) Ja men herregud, det finns gott om såna ju... | |
| Liana | 2008-04-19 19:47 | |
![]() | Är essensen av den här diskussionen inte till stor del, att det är en sak att vara glad och nöjd med sig själv, och något helt annat att nedvärdera och smutskasta andra, därför att man tycker att man är bättre och vackrare än (vissa) andra människor?! | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-20 01:53 | |
![]() | Liana: Essensen skulle också kunna vara att media ger en bild av hur idealkvinnan ser ut och en annan bild av hur den riktiga kvinnan ser ut. Och att bägge bilderna bidrar till att skapa fördomar. Jag väljer att strunta i Guldlocks attityd och sätt att uttrycka sig. Tycker att det hon skrev gav en tankeställare ändå. Det skulle kunna bli en intressant diskussion, förutsatt att alla viktklasser och utseendetyper respekteras. Provocerad viktnedgång eller provocerad viktuppgång kan vara förknippat med livsfara i vissa fall. Förskräckligt att så många unga tjejer går upp i vikt av p-piller. Är det verkligen naturligt att gå upp i vikt p.g.a. hormonförändringar framkallade av preventivmedel? Lägger man på alkoholkonsumtion och intag av antidepressiva mediciner som även ger viktuppgång, får man en naturligt mullig kvinna då? Nej, knappast, den övervikten är framprovocerad och inte genetisk. Liksom en tjej som har svält sig till undervikt har provocerat fram den undervikten. Om kroppen förändras på något sätt som känns obehagligt på grund av läkemedel, preventivmedel eller kosthållning borde man absolut reagera på det. Tyvärr är läkare duktiga på att skriva ut piller. Unga får olika diagnoser och psykofarmaka, men får de någonsin ett hälsotest? Lyssnar någon om de säger att de känner en obalans i kroppen? Stackars barn av idag. Tur man nästan är vuxen. | |
| Candee | 2008-04-20 02:00 | |
![]() | Budalv..ett riktigt vettigt inlägg..jag reagerade dock på den respektlöshet som Guldlock visade..men du har så rätt så..;) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-20 02:19 | |
![]() | Tack Candee :) Håller också med om Guldlocks respektlöshet, men hon har fått sin bild av media. Det skriver hon ju själv. TV visar förnedringsprogram om underviktiga liksom överviktiga. WHO kommer med larmrapporter om ökad fetma på de flesta håll i världen, på det kommer studier om övervikt och svåra förlossningar och jättebebisar. Säkert var skrämselhistorierna om barnafödande ännu värre under medeltiden, då det verkligen var förknippat med livsfara. Ändå, kan förstå att unga tjejer blir skrämda av sådana rapporter. | |
| Candee | 2008-04-20 02:31 | |
![]() | Javisst e de så ..media bidrar till mycket av den hysteri som Guldlock målar fram och hon är väl en sk produkt av den perfekta värld som de även bidrar till. Men nånstans borde ju vettiga föräldrar finnas som kan lägga fram en mer balanserad bild av den "riktiga" världen.. ..har själv tutat i det i min son iaf..men tjejer kanske är ännu känsligare..skrämmande är det ändå.. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-20 02:38 | |
![]() | Verkligen. Fast vad är sant? De balanserade föräldrarnas visdom eller WHO:s kalkyler? Svårt att sia i framtiden! | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-20 02:39 | |
![]() | Lättare att sia OM kanske | |
| Candee | 2008-04-20 03:14 | |
![]() | Något mitt emellan kanske..;) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-20 03:20 | |
![]() | *asg* | |