Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2009-09-11 12:48 | |
![]() | Men vad är det här? Jag har inte skrivit om dig, varken direkt eller indirekt. Du läser in saker som inte finns. Det är fullkomligt ointressant att du aldrig uppfattat att jag har glimten i ögat. | |
| Tess 08 | 2009-09-11 12:50 | |
![]() | ___Tania___ 2009-09-11 01:23 Cancer och viktnedgång hänger ihop. Tania... det är inte mycket du vet... | |
| Snoosy | 2009-09-11 12:53 | |
![]() | apbur, möjligt för min del, men tänker mer på din egen del. Är det inte roligare att glädja andra än tvärtom ? | |
| apbur | 2009-09-11 12:59 | |
![]() | Du behöver inte bekymra dig. Stäng den här spetälska tråden nån jävla gång. | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 13:08 | |
![]() | Tess, haha! Du kan säkert en hel del om biokemi och genetik, ja. Det tror jag absolut. Speciellt duktig är du inom området mutation och ärftlighetsfaktorer. Och jag förundras över dina kunskaper inom neurobiologi. Du kan väl berätta hur cancer uppstår, nu när du är expert. | |
| le-lou | 2009-09-11 13:12 | |
![]() | Kan inte nån säga åt människan att knipa på sina otroligt nedlåtande kommentarer till andra? Tania - du snackade dig hög i Gynningtråden om hur hemskt det är att utsätta stackars Carolina Gynning för diskussioner kring hennes uttalande, men själv sitter du och hånar människor för fulla muggar. Tess - skit i att svara henne. Hon är inte värd det. | |
| Tess 08 | 2009-09-11 13:13 | |
![]() | Miss Yoco - detta är ett forum där alla får tycka till och fundera eller diskutera om saker.... DU kan inte bestämma att denna tråd endast ska innhålla likasinnade människor som dig så ni kan klappa varandra på huvudet och berömma varandra. Den som inte håller med, tycker precis tvärtom eller som undrar något får också skriva här utan att DU ska kalla någon rabiat osv... Att sedan gå igång på att någon kallar dig fanatisk är mest skrattretande. Sedan handlade tråden i sitt ursprung (första inlägget av TS) om hur och när personer som har barn började ge barnet tilltugg med högre sockerinnehåll. Som jag skrivit tidigare har inte TS varit nog tydlig om TS menade att det skulle handla om att ungen aldrig ska få socker (nej, jag skiljer inte på fruktos och socker eller REFFINERAT socker). | |
| sorryme1 - Ej medlem längre | 2009-09-11 13:13 | |
![]() | En fråga Tania, jag har inte hängt med i debatten men menar du att om man är överviktig och går ner i vikt så ökar man chanserna för att få cancer? | |
| vulcan | 2009-09-11 13:14 | |
![]() | Förlåt mig miss Yoco, jag kunde ha undvikit ordet fanatiker även om det lätt dyker upp i mitt huvud när jag stöter på personer som är väldigt starkt känslomässigt knutna till en idé och nån slags handlingsprogram som är knutet till idén. Annars är det dessvärre som le-lou är inne på. Flera personer har inte uppträtt särskilt snyggt i den här tråden, men du är enligt min personliga mening lika skyldig som någon annan. Jag har gått igenom de första sidorna i tråden igen och tycker att du är en av de som skruvar upp tonläget; bla genom uttalanden som hur synd det är om barn som fått barnmat på burk. Om du tänker efter lite så kanske du inser att man som förälder som faktiskt inte alltid orkade vara så präktig att man hemkokade allt kan känna sig lite provocerad av såna formuleringar. Vidare så reagerade du ganska skarpt på kommentarer om ditt kategoriska påstående om att socker är gift. Dock utan att leda det i bevis (att allmänt hänvisa motståndare till att googla på nätet vågar jag nog påstå anses som både otillräckligt och rätt ohyfsat när det kommer till allmän debattnätetikett). Vänligen notera dock också att jag inte på något sätt anser att du ska bära ett ensamt hundhuvud här - vi är absolut ett antal personer som varit med om att vrida debatten i den riktningen. Men jag kan nog tycka att det vore trevligt om du tog och läste igenom allting i lugn och ro igen och funderade över din egen roll i det hela och vad just DU kunde ha gjort annorlunda. Jag har försökt se min del i det hela (vilket jag inledde detta inlägg med att kommentera). I det här fallet vågar jag utan att darra på målet verkligen säga att det inte är ens fel att två har trätit :-) | |
| Pacino - Ej medlem längre | 2009-09-11 13:15 | |
![]() | Spetälska, cancer, gift, mutationer... Ge inte era barn socker förrän tidigast i 30-års åldern. | |
| Tess 08 | 2009-09-11 13:16 | |
![]() | Tania. det känns väldigt off topic att diskutera cancer i en tråd som handlar om socker. Jag säger inte att jag är expert, jag skrev att jag vet vad jag har haft och hur den uppkommit, vart den satt, vad de plockat ut osv.. Sen vet jag också att det inte betyder viktnedgång bara för att man får cancer... | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 13:19 | |
![]() | Microlektion om cancer, för nu handlar ju tråden om det, mer än om socker. Endast en procent av cancerformerna beror på ärftlighetsfaktorer. Cancer påverkar cellfunktionerna, där DNA-reparation ingår (genetiska sammansättningen, wow!) cellcykeln, apoptos (cellers självmord), differentiering, (när stamceller bestämmer sig för vilken sorts cell de ska vara), m.m. Baskunskap om cancer: Cancer är en genetisk sjukdom på somatisk cellnivå. Somatisk innebär alla celler utom könsceller. Källa: Min bokhylla. | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 13:21 | |
![]() | Japp, en liten genomgång förtydligar det faktum att cancer är en genetisk störning. | |
| sorryme1 - Ej medlem längre | 2009-09-11 13:22 | |
![]() | Inte dåligt med en bokhylla som talar?!! Eller hade inte boken ett namn som du läste i Tania? | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 13:25 | |
![]() | Visst är prtet om cancer off topic, men jag tror du har ett litet behov av att prata om det: Tess 08 2009-09-11 00:55 Nej, jag har inte dåliga gener, jag har (haft) en sjukdom... Den gör att vissa grejer inte är som de var tidigare. Det har väl itne med generna att göra?? Jag för ju inte över sjukdomen till mina barn?? Tess 08 2009-09-11 01:07 Sjukdomen heter cancer och kom heller inte med luftpartiklar in.. Troligtvis inte ärftlig då det inte är något som vi känt till i vår släkt, men vad vet man var min gammelgammelmormor dog av. | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 13:27 | |
![]() | lelou- jag diskuterar, och ifrågasätter saker, och jag hoppar inte på någon. Däremot är vissa självutnämnda experter, och vet inte ens grundläggande mekanismer i människokroppen. | |
| le-lou | 2009-09-11 13:29 | |
![]() | vad är de grundläggande mekanismerna i människokroppen? påstår du att all cancer är genetisk verkligen, så är du ute och cyklar. | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 13:30 | |
![]() | Sorryme, jag skrev om socker, och belyste ett generellt problem. Cancer var inget jag tog upp. Det är off topic. | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 13:33 | |
![]() | Sorrymee, det står flera böcker i ämnet där. Jag dubbelkollade i genetikboken för att inte slänga in missvisande vetskaper. lelou- ja, du kan komma hit, till genetikcentrum och läxa upp forskarna. | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 13:35 | |
![]() | lelou, glöm inte att maila till www.learn.genetics.utah.e du/ De har säkert desinformerat hela världen. DNA-molekylen är säkert tund, också , hehe! | |