Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 481

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Liftactiv2010-01-01 15:50
Antal inlägg: 783

Visst är det så, att de föräldrarna som har barn med problem även är de föräldrar som inte är med, ställer upp, deltar och... har problem. Därmed inte sagt att de är mycket väl medvetna om problemen och kanske har en mycket väl etablerad kontakt med lärare, spec ped osv.

Liftactiv2010-01-01 15:51
Antal inlägg: 783

*att många av de föräldrarna

sophistry - Ej medlem längre2010-01-01 16:17
Antal inlägg: 277

Ja, absolut. Det finns så många olika faktorer som påverkar en människas utveckling.

Ett framsteg är ju upptäckten av ADHD (Attention-Deficit/Hypera ctivity Disorder). Likaså har vi andra genetiska drag, som inte går att ta bort. Uppfostran är bara en del av helheten, som formar oss. (Arv och miljö)
Dock en viktig del.

När jag tänker på mitt föräldrahem och deras uppfostringsresultat (jag + mina syskon) så ser jag naturligtvis samband. Jag ser även brister och jag har även frågetecken. Men, som vuxen person tänker jag så här, att jag tror och vill tro, ATT ALLA FÖRÄLDRAR ÄLSKAR SINA BARN OCH GÖR SITT BÄSTA FÖR DEM. Ser jag sedan "bristerna" så tror jag att de verkligen INTE KUNDE BÄTTRE, men dock gjorde sitt bästa. Tiderna förändras, kunskaperna växer, och vi har olika förmågar att ta vara på kunskap. Men, jag tror,

att alla föräldrar gör sitt bästa för sina barn.

vinterresa - Ej medlem längre2010-01-02 12:53
Antal inlägg: 253

Bländie:"Jag gav - till min egen stora förvåning - min son en örfil strax innan han fyllde 2.
Inget jag rekommenderar. Det gick rätt bra för honom ändå sen.
Fast han blev moderat. Jag har grunnat mycket på om det kan ha berott på den där örfilen."

Mycket kan komma att bero på en örfil. Jag undrar nu, om örfilen var på höger öra. Om ja, så var det ett medvetet val från dig?

Vore bra att få veta. Det kunde ju förklara kommunismen. Där huttar man väl barnen på vänster öra då.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?