Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:40 | |
![]() | Så att micro slipper spekulera: 'Kraven för svenskt medborgarskap: • Du ska kunna styrka din identitet – identitetskravet. • Du ska ha fyllt 18 år – ålderskravet. • Du ska ha permanent uppehållstillstånd. • Du ska ha bott i Sverige i minst fem år. Om du är statslös eller flykting räcker det med fyra år. Om du är dansk, finländsk, isländsk eller norsk medborgare ska du ha bott i Sverige i två år – hemvistkravet. • Du ska ha skött dig bra och inte begått brott – skötsamhetskravet. Kravet på permanent uppehållstillstånd gäller inte för medborgare i ett nordiskt land. För medborgare i andra länder inom EES, och deras familjemedlemmar, likställs permanent uppehållsrätt med permanent uppehållstillstånd.' (Migrationsverket) | |
| Minta | 2011-12-12 23:40 | |
![]() | Håller man på så ett tag så är vi alla svenskar (som vill), med olika ursprung, olika långt tillbaka. Förr eller senare är även de som är stolta över sitt ursprung svenskar. Om inte annat så deras barn. Om 100 år eller 200 år, vem kan säga vem av oss kommer från Turkiet, Finland, eller någon annanstans ifrån. Under tiden har alla satt sitt avtryck på det Sverige som blir. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:42 | |
![]() | tack, nulltj | |
| micro113 | 2011-12-12 23:42 | |
![]() | nulltj Ursäkta - men relevansen av det? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:43 | |
![]() | Ja, du hade en något luddig definition innan, så jag la in den riktiga. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:44 | |
![]() | Den luddiga definitionen, tillika felaktig: micro113 2011-12-12 23:16 Antal inlägg: 8110 Minta Migrationsverket definierar inte "svensk". De definierar svenska medborgare - som att man har en viss rättsstatus i Sverige, samt födelseland Sverige. | |
| micro113 | 2011-12-12 23:44 | |
![]() | nulltj Det där är ingen definition - det är kraven för medborgarskap. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:47 | |
![]() | I kraven på medborgarskap kan man enkelt se att din version av Migrationsverkets definition av "svensk medborgare" var påhittad - inte ett ord om att man måste vara född i Sverige för att få vara svensk medborgare. Men visst ja, det var visst nåt "syftningsfel"? | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:48 | |
![]() | "Människan klarar ju inte ens språket - så det borde väl stå pinsamt klart för henne efter alla dessa år." LOL :D Så nåde den invandraren som inte behärskar svenskan till fulländning, men ändå vill känna, och känner sig svensk, den är alltså bara pinsam *l*. Tack för den kängan du, micro113. *tar fram martyrkoftan* | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:48 | |
![]() | det blir ju humor här när micro helt plötsligt börjar märka ord | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:49 | |
![]() | Ok. För att använda klartext nu då: Migrationsverket definierar en svensk medborgare efter dom krav som finns för att bli svensk medborgare. Du hävdar att denna definition inbegriper att man är född i Sverige. Tills du kan uppvisa en källa på att du har rätt så väljer jag att konstatera att du har fel, eller så uttrycker du dig synnerligen luddigt. | |
| micro113 | 2011-12-12 23:49 | |
![]() | Resurrection Jag förstår att det är för mycket begärt av dig att kunna återkoppla till tidigare inlägg -- så lek vidare i sandlådan. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:51 | |
![]() | Haha, är du seriös någonstans? | |
| micro113 | 2011-12-12 23:52 | |
![]() | nulltj Nej, jag har inte hävdat att man måste vara född i Sverige för att bli svensk medborgare. Jag gjorde ett syftningsfel i ett inlägg - i övrigt hittar du resonemanget om hur in och utvandring räknas för grupper med olika definition i andra tidigare inlägg. Det kan väl inte vara så svårt att ta till sig i alla fall. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:52 | |
![]() | =) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:52 | |
![]() | Då kanske du kan berätta för oss hur den riktiga meningen skulle ha sett ut? | |
| MeeleX - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:53 | |
![]() | Det enkla svaret på TS fråga är väl helt enkelt: -Vi lever i sverige, där ska man bara glida med, och får inte tänka annorlunda "Tyck att sverigedemokraterna är rasister, annars är du själv en rasist" | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-12 23:54 | |
![]() | >>Jag gjorde ett syftningsfel i ett inlägg... Alltså uttrycker du dig synnerligen luddigt. Iaf just där. >>Det kan väl inte vara så svårt att ta till sig i alla fall. Jo, jag har särdeles låg iq och bildningsgrad, så jag förstår föga av raffinerade resonemang som dina. | |
| micro113 | 2011-12-13 00:00 | |
![]() | Från ursprungsdiskussionen micro113 2011-12-12 20:52 __Nanna___ Ursprungsfrågan gällande medborgarskap - svenska medborgare - därmed inte sagt etniska svenskar - är största enskilda gruppen som återinvandrar till Sverige. Det anges i medborgarskap knappt 20 000 Största gruppen som utvandrar, människor med Sverige som födelseland - 27 000 personer. Därmed är nettoinvandringen för utländska medborgare/folk med annat födelseland än Sverige, högre än de redovisade siffrorna för nettoinvandring visar. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-13 00:01 | |
![]() | micro113 2011-12-12 20:52 "__Nanna___ Ursprungsfrågan gällande medborgarskap - svenska medborgare - därmed inte sagt etniska svenskar - är största enskilda gruppen som återinvandrar till Sverige. Det anges i medborgarskap knappt 20 000 Största gruppen som utvandrar, människor med Sverige som födelseland - 27 000 personer. Därmed är nettoinvandringen för utländska medborgare/folk med annat födelseland än Sverige, högre än de redovisade siffrorna för nettoinvandring visar." …………………………………………. __Nanna___ 2011-12-12 21:05 "micro113 Jag har mitt svar egentligen redan klart för dig, men för säkerhets skull, kan du vara snäll och länka exakt till dom sidorna du har använt som underlag. Samtliga - om de är fler. Så ska jag kika på det." ......................... ... Det här försvann säkert i mängden av inlägg, men hursom så väntar jag ännu på länkarna... | |