Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-25 20:29 | |
![]() | Jesus tar på sig dom nya synderna med | |
maax1 - Ej medlem längre | 2013-09-25 20:50 | |
![]() | Sagor | |
slånbär | 2013-09-25 20:50 | |
![]() | Det finns en o annan kristen som nog skulle påstå att det är din tro som är för svag eftersom du inte har fått träffa jesus in person så att säga. Dom som påstår sig ha gjort det är inte mer sjuka än vad du är som tror på hela grejen med att han var guds son. Jag har i andra trådar skrivit om hur jag ser på personen Jesus och han var inte något annat än en av otaliga profeter som vid den tiden predika guds ord i det landet. Det fanns andra likvärdiga profeter som utförde mirakel och annat men han var väl helt enkelt smartast rent politiskt sett eftersom han fattade att skulle man få anhängare som var villiga att tro utan att vara rädda för att förlora något så skulle man vända sig till dom fattiga och utstötta. Han var helt rätt i tiden. Ett antal år före honom var det en som hette Simon från Perea som faktiskt följde profetian ganska lika och även han var född av en jungfru, predikade, utförde mirakel, blev dödad av romarna och uppstod. Men det blev liksom ingen grej av honom för han var väl helt enkelt fel i tiden. En annan profet med rötterna i Grekland körde samma grej men gjorde missen att vända sig till rika människor som naturligtvis inte var villiga att offra sin livsstil för sin tro. Faktum är att det redan 1280 år före kristus fanns en nästan exakt likadan karaktär från den Egyptiska mytologin. Horus som var som till guden Osiris föddes av en jungfru, blev döpt i en flod av Anup, döparen, som sedan blev halshuggen, han uppväckte en person som hette Asar från de döda, han blev frestad ensam i öknen, han gick på vatten, botade sjuka, utförde mirakel, hade tolv lärjungar, blev korsfäst och uppstod efter tre dagar. Han kallades dessutom den gode herden. Känns det bekant??? Undrar vad man skulle ha kallat er för om det hade varit Horus som "vann" profetkampen och inte Kristus......... | |
slånbär | 2013-09-25 20:54 | |
![]() | och för att inte förvirring ska uppstå så är jag inne på min gamla nick som jag har när jag spelar på datorn. Brukar aldrig använda den nuförtiden utan jag brukar ha min ipad nick Sote. Men det visste ju du redan Ttiittii. Jag är nästan alltid bara inne på beta på Ipaden eller mobilen men nu råkade jag gå in på datorn så då blev det lite knasigt. Jag har liksom övergett det här nicket. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-25 21:28 | |
![]() | Det ser bättre ut med slånbär det är rivigare:) | |
nilla4 | 2013-09-25 21:42 | |
![]() | Ingen aning , har inte träffat honom än | |
xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-09-25 22:00 | |
![]() | jappmeisteer? Ja..jesus var väl enda sonen som var ett DET?? Finns det andra söner som var ett DET? kanske finns det? men ingen som jag personligen känner till? Är inte såå påläst i denna historia eller saga eller vad man nu vill kalla det? | |
AndoKongo | 2013-09-25 23:05 | |
![]() | Gud välsignar denna forumstråd! Vad tycker du själv om Jesus, ttiittii :)? | |
SämstpåBeta | 2013-09-26 01:22 | |
![]() | Jesus var nog historiens sämsta bortförklaring till otrohet som mot all sans och vett också troddes på. Att Jesus var en djävul på pr och lobbyverksamhet må så vara, men var ju brås på sin mor som måste ha varit mästarnas mästare på att manipulera sin omgivning om sina högst troliga lögner. Jag säger bara Ave Maria! | |
Dyrengrip - Ej medlem längre | 2013-09-26 03:21 | |
![]() | Så vanligt det är med zombi-filmerna nu för tiden så måste nog Jesus varit världens första zombi. Han återuppstod från de döda ju :) | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-26 09:01 | |
![]() | Jesus är min herre och frälsare <3 Läs bara dessa rader så förstår du varför. Det är mindblowing! I rom 6: 20-21 står det: Gud gav oss Moses lag för att klart visa att människorna inte följer hans vilja. Men när det stod klart att människorna ständigt bryter mot Guds lag, svisade det sig också att hans godhet är oändligt stor, eftersom han förlåter. Förut härskade ju synden över alla människor och förde dem till döden, men nu härskar istället Guds kärlek och förlåtelse, genom att Jesus Kristus, Vår Herre, gör oss skuldfria inför Gud och för oss till evigt liv. Amen!! | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-26 09:06 | |
![]() | Gud kan inte göra fel, Han är allsmäktig, men däremot felar människor på olika sätt varje dag. Fastän vi felar, så tar sonen Jesus på sig allt, för att vi ska kunna vara felfria inför Gud. Det enda vi behöver göra är att vilja tro på Jesus och ta emot honom i våra hjärtan. | |
Yonderboy - Ej medlem längre | 2013-09-26 10:14 | |
![]() | Gud som är allsmäktig skapade världen på 6 dagar vackert medvetande om att det var omöjligt för en allsmäktig att skapa den den på 4! | |
toonfisken | 2013-09-26 10:20 | |
![]() | Sagornas saga ! | |
sjöstan | 2013-09-26 10:50 | |
![]() | Känner honom inte. Hört talas om honom men ingen jag känner har träffat honom...... Verkar konstigt att behöva hitta ett substitut att älska och hålla, av när livet är så kort ändå...... Man kan ju tilltalas av idén att man ska vara en god och snäll människa utan att tro på en hitta-på-figur. För mig är det lättare att tro på t.ex Gandhi, som ju dessutom bevisligen har funnits........ | |
jellyflower | 2013-09-26 11:17 | |
![]() | Jesus har väl också funnits, det är Kristus man kan vara betydligt mer osäker på existensen av. Jag tycker Jesus verkar trevlig. Men hans fanclub ger jag inte mycket för. | |
akinaravinas | 2013-09-26 11:30 | |
![]() | Jesus var säkert en hyvens grabb, hur Bibeln används i diverse sammanhang är däremot skamligt och sorgligt. Skäms på er. | |
blåhund - Ej medlem längre | 2013-09-26 11:37 | |
![]() | Sämst,precis! Maria blev förmodligen bortgift som mycket ung med en gammal snickare som var änkeman med vuxna söner..hon kanske önskade nåt annat och föll för någon ung man,blev gravid och drog världens lögn för sin make,hon kanske var otroligt söt och oskuldsfull och en hejare på manipilation..! | |
blåhund - Ej medlem längre | 2013-09-26 11:38 | |
![]() | manipulation | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-26 12:20 | |
![]() | Jag tror att Maria var en gudfruktig kvinna och oskuld som det står. | |