Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 400 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-25 18:37 | |
![]() | Fast det var inte seriositeten jag ifrågasatte. Man kan vara smart och rolig samtidigt, men den där tråden känns mer som "det här ÄR en pubertal chatt-tråd". Har alltså inget problem med s.k. snuskprat, som Bitte har. Men föredrar smart snusk. Obs att jag även inte har nåt emot tråden, den fyller säkert sitt syfte. Retade mig bara på att den inte fyller mitt, bara. | |
| Lillstölla | 2011-11-25 18:43 | |
![]() | Blue_Moon: Har två olika sorter men jag har problem med lungorna nu, har slem i lungorna och fått medicin mot det med, men är inte bra ännu. Så jo, var därför jag drog mig för att knata till Konsum! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-25 18:45 | |
![]() | Jag gjorde den mest som en reaktion på killar/män som skriver i andra trådar (som handlar om kvinnoproblem) om problem för män på ett sätt som att det faktiskt är mycket värre än trådens ämne. Att folk håller pubertal nivå visar väl på hur mycket jobbiga problem det finns för män. Eller vad vet jag. Retar mig lite på att de som klagar inte gärna startar egna trådar heller. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-25 18:51 | |
![]() | Fast återigen: jag klagade inte på trådstarten, utan på vad som skrevs/inte skrevs i tråden. Att en potentiellt intressant tråd blev Veckorevyn. Lite onödigt att ta det personligt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-25 18:54 | |
![]() | Nej, det gör jag inte. Känns bara tråkigt att inte få veta vad du tänkt skriva om den inte känts fel. | |
| blue_moon | 2011-11-25 18:56 | |
![]() | Förstår det. Du får ta det så lugnt du kan, dricka te med honung och krya på dig! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-25 18:59 | |
![]() | Orkar inte laga mat. Buä. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-25 18:59 | |
![]() | Åh jag kommer nog klämma ur mig det nånstans ändå. Kanske i chattråden, för att skapa dålig stämning. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-25 20:41 | |
![]() | Det krävdes en tråd om manliga orättvisor för att den om kvinnor, från 2006, skulle stängas. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-25 20:56 | |
![]() | Sen får folk sitta i menstrådarna och göra sig löjliga över kvinnor också. Men en tråd om män, den stängs direkt så fort det blir jobbigt. Varför skriver jag det här? En publik förklaring kanske. | |
| ANDERStG | 2011-11-25 21:04 | |
![]() | Ja, det är ett direkt symptom på det systematiska förtrycket, helt i samklang med vår långa livserfarenhet. Snart kommer det någon patriarkatets lakej och förlöjligar även dessa objektiva uttalanden med härskarmetoder. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-11-25 21:05 | |
![]() | Men vah? Blev tråden stängt? (orättvise-tråden) OK, du får mitt svar här då, Deli: Jag tänker att det _kanske_ kan vara så "enkelt" som att delar av sådant som har "pålagts oss" upplever du som krav, men att jag känner inför dom samma, att det är precis sådan jag VILL vara. Och då blir ju sådant aldrig kravfyllt. Och sen å andra sidan (och det här tror jag är ganska viktigt) så har jag ganska lätt att strunta i krav som inte passar mig. Jag "kör min grejs" i väldigt mångt och skiter i vad folk tycker. Jag lever väldigt långt efter mina värderingar och vet också att jag har bra sådana, och de går heller aldrig ut över några andra. - Och ex i vår släkt ser våra värderingar ut ungefär som mina, ska jag väl tillägga. Menar...att jag får ju uppbackning för dem också. Huh. Det här var nog svårare än svårt att förklara, märker jag. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-11-25 21:06 | |
![]() | Anders, din kloker! | |
| ANDERStG | 2011-11-25 21:07 | |
![]() | Nanna, din toker! (Vem är du?) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-25 21:07 | |
![]() | Nej det är bara ett sammanträffande att en 5 år gammal tråd stängs efter att jag öppnat en likadan fast om män. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-25 21:08 | |
![]() | Nanna, inte direkt bara jag som uppfattar krav. Nej, man behöver inte följa kraven som jag sa innan, men vissa orkar inte annat. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-11-25 21:11 | |
![]() | Anders. Jag är alltid bara jag, i alla lägen. :) <---- svårmodifierad *hitsi vieköön* :) | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-11-25 21:15 | |
![]() | 2011-11-25 21:08 Ja, precis. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-25 22:53 | |
![]() | Jag vet inte varför jag finner det så vansinnigt deprimerande att så många svarat Lasse Åberg som den mest fantasifulla människan. För mig är det lite som att svara "Statoil" på favoritmuseum. Jag är kanske en snobb, trots allt. Retar mig på mig själv. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-25 23:06 | |
![]() | För mycket åsikter om Play överallt. Kan inte se den förrän nästa vecka, så ni kan väl vara lite tysta om den tills jag kan vara med och tycka? Skulle uppskattas. | |