Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kuralo | 2013-07-28 19:08 | |
![]() | Dinodog Återigen så är det lätt att som människa tycka att det borde vara si eller så. Nu ser världen ut som den gör och det är endast pga oss människor. Förstår inte vad du menar med att människan inte är den skapelse Gud ville ha. Ja, han gav sin son och det är räddningen för människorna som jag ser det. | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 19:10 | |
![]() | Svaret uteblir för att det helt enkelt inte stämmer. Och varför? Jo hela skiten är skapad av människan själv, man har inte lyckats helt enkelt, man lurar en del, och då givetvis fler förr i tiden men inte nu längre. | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 19:11 | |
![]() | Svara på varför gud skapade ondska, sjukdom,krig och elände?? | |
| Gunilla _ | 2013-07-28 19:12 | |
![]() | Okej Kuralo. Hur är att tänka brett? Vilka bakomliggande orsaker menar du? Det självförvållande problemet pga för höga klackar är mer värdefullt att åtgärda än det svältande barnet som inte har någon som helst medverkan i att det är torka, svält och andra vidriga förhållanden i hens hemland? Enlighten me please - för tänker jag smalt när jag inte förstår så behöver jag verkligen din/er förklaring! | |
| Rultatultan | 2013-07-28 19:32 | |
![]() | @stuvelsberg Du skrev: "Du hoppar över det för att ekvationen inte går ihop," Nej. Det gör jag inte. Läs mitt tidigare inlägg några sidor bakåt. | |
| Rultatultan | 2013-07-28 19:36 | |
![]() | @stuvelsberg Du skrev: "Svara på varför gud skapade ondska, sjukdom,krig och elände??" Kära du...för sista gången... Ingen vet! Är det så svårt att fatta? Byt skiva nu. | |
| Rultatultan | 2013-07-28 19:38 | |
![]() | @Kuralo Jag säger som du - jag kan inte förstå att dom inte förstår. Som du skriver: "Nu ser världen ut som den gör och det är endast pga oss människor. Förstår inte vad du menar med att människan inte är den skapelse Gud ville ha. Ja, han gav sin son och det är räddningen för människorna som jag ser det." God skapelse - syndafallet - fallen värld - elände och lidande - Jesus kristus räddningen - upprättelse på det personliga planet - upprättelse på alla plan i ett evighetsperspektiv Jag fattar inte hur man inte kan se det? | |
| Gunilla _ | 2013-07-28 19:42 | |
![]() | Rultatultan; men ni vet ju att han finns och att han är god och allsmäktig!? Ju mer ni (inte) svarar och ju fler länkar jag läser (som t ex Porlas här ovan) desto mer stärks jag i tanken att hela gud- och jesusbegreppet var ett smart påhitt av kluriga (i första hand) män för att hålla i massorna i tukt och förmaning. Obegripligt dock att folk fortfarande går på det år 2013... | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 19:44 | |
![]() | Det är en oerhört viktig fråga. Varför skapade gud ondska från första början? Varför blev han tvungen att skicka jesus? Varför väntade han 198000 år med att göra detta??? Svaret är givet, för att gud är skapad av människor, därför svarar ni inte, det är helt enkelt inte möjligt, och hur ni kan helt okritiskt tro på detta fantasifoster är en gåta.Han är enligt troende allsmäktig,allvetande,öve rnaturlig etc. alltså visste han om hur världen skulle bli.Därför får vi anta att världen ser ut precis som han ville, då blir återigen frågan, Är han allsmäktig och gränslöst god?? | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 19:44 | |
![]() | Exakt så gunilla. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 19:45 | |
![]() | stuvelberg igen,Gud har inte skapat Krig,det är människor som tillverkar vapen amunition och trycker av,Gud säger du skall icke dräpa(döda) ,Ondska skulle inte finnas om vi följde budorden och älskar sin nästa,sjukdom kommer väldigt ofta av att vi har släppt ut en massa skit i vattnet och i luften,att folk röker och missbrukar annan skit,Så nu har du fått svar | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 19:50 | |
![]() | Du kanske anser dig svarat, men det har du inte, för gud har skapat allt, givetvis som allsmäktig visste han att det skulle bli krig, så återigen varför? Han kunde dessutom skapat oss med en större benägenhet att göra gott, han kunde sett till att inte sjukdomar fanns, han kunde gjort massor men inget har blivit gjort. Lägg därtill allt onödigt lidande, vilket är ännu svårare att förklara. Sen naturkatastrofer, och kom inte dragandes med det som du anser människan ligga bakom för det spricker på 2 punkter direkt, gud skapade människan och allt annat , dessutom finns det sånt som inte människan råder över, det ger vid handen att en gudomlig existens är uteslutet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 19:51 | |
![]() | www.alltombibeln.se/...do ndsk.htm eller finner du svaret här kanske | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 19:51 | |
![]() | Jag har svaret, står ovan. | |
| Sote | 2013-07-28 19:52 | |
![]() | Det är inget svar Ttiittii och det vet du säkert om ifall du tänker ett varv till. | |
| Rultatultan | 2013-07-28 19:52 | |
![]() | @Gunilla Ja, vi vet. Vi vet genom TRO. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 19:53 | |
![]() | stuvelsber,om du och din granne tar upp varsin pistol för ni inte gillar varandra för du tycker att din granne är ett pucko och ni börjar skjuta hejdlöst på varandra,grannen dör och några till som stod i vägen,hur kan du få det till Guds fel?det är ditt fel som inte lärt dig Du skall icke dräpa | |
| Gunilla _ | 2013-07-28 19:54 | |
![]() | Rultatultan; hur kommer det sig då att ni går omvägar (och inte alls varken tror eller vet) då det gäller "ondskan"? Ni vet ju trots allt, genom TRO, att gud är allsmäktig. | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 19:54 | |
![]() | Tro på en helt orimlig historia, frågan är varför? Men det är av underordnad betydelse. Men om man inte förstår det så påverkar det naturligtvis andra på olika sätt. Därför sekulärt samhälle, det enda tänkbara. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 19:56 | |
![]() | eller när du skjutit din granne och polisen kommer,skyller du på att det var Guds fel?så får du garanterat psykvård | |