Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:02 | |
![]() | Det är viktigt att ta kommandot över sitt liv, helt klart. Lider man av övervikt skall man naturligtvis göra allt man kan för att eliminera detta lidande. Men ibland är det tyvärr en lång väg emellan att veta vad som bör göras och att verkligen ha förmågan att göra det. Det gäller ju inte endast övervikt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:04 | |
![]() | Men jisses. Alla LIDER inte av sin övervikt. Faktiskt. | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:06 | |
![]() | Trashone: Jag har inte skrivit att alla lider av sin övervikt. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:08 | |
![]() | trashone, kroppen lider av att alltid vara överbelastad, kroppen är ju dessutom själens tempel. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:10 | |
![]() | Själen? Det påminner mig, sängen ropar. | |
| E_Cantona | 2008-06-28 01:11 | |
![]() | Kan hålla med om att en överviktig inte bör se sig som ett offer, det jag tycker är för jävligt är hur man kan säga att en person är äcklig, übermenschmentalitet känns det som. Man vet aldrig vad som kan ligga bakom, så döm ingen innan ni har alla kort på bordet. Har man inte varit i den situationen kan man inte gärna veta hur det är, en åsikt har man självfallet rätt till men att fördumma och förnedra är knappast att hjälpa. | |
| Candee | 2008-06-28 01:12 | |
![]() | Blanda inte in själen i det här..många inlägg här är helt själslösa..hehe Ne, jag ger mig för ikväll. Ska spela ett spen sen åver o ut ----> | |
| E_Cantona | 2008-06-28 01:13 | |
![]() | Hur vet du det ordis??? Jag har i hela mitt vuxna liv vägt över 100 och kommer alltid att göra det, tycker inte det är tungt men å andra sidan tränar ju jag väldigt mycket... | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:15 | |
![]() | 100 kilo muskler. Här får man akta sig. ;-) | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:17 | |
![]() | E_Cantona, Har man någonsin alla kort på bordet? Är det någonsin rätt att döma någon? Vad bör man låta individen göra och inte? Ska man ingripa när någon svälter sig till döds? Bör då inte samma sak gälla när man äter sig sjuk? Jag tror vad du kallar "übermenschmentalitet" är ofrånkomlig i en värld där skönhet spelar så stor roll. Jag är säker på att du liksom jag behandlar vackra människor annorlunda, även om vi båda helst inte vill kännas vid att det är så. Det är väldigt enkelt att säga att alla bara borde acceptera varandra, men du vet ju att det ligger otroligt mycket mer i frågan än så. Det finns vissa saker man kan förenkla väldigt mycket, andra måste man låta vara lite nyanserade och göra en bedömning inte bara utifrån en person utan även det kontext denne befinner sig i. | |
| Candee | 2008-06-28 01:17 | |
![]() | Jag ser mig då inte som ett offer även om jag är överviktig. Känner heller ingen panik för den biten då jag inte lider av det men än att jag önskar några storlekar mindre i kläder. Är inte sjuk men tänker ta reda på detta med ämnesomsättningen. Gillar att vara kurvig men magen ska nog bearbetas bort..några fotomodellsformer=benrang el tilltalar inte mig men gärna mitt forna kurviga jag utan magen. Jag är omtyckt ändå av mina vänner och bekanta och söker då inga empatier utöver det. Tycker om alla som de är förutom trångsynta, respektlösa individer som tycker att utsidan är viktigare än insidan. Natti ..! | |
| E_Cantona | 2008-06-28 01:23 | |
![]() | Kan säga att jag inte gör skillnad på personer beroende på deras utseende, för mig är det inre det viktigaste(låter som en klyscha men så är det). Har vänner som är vackra och vänner som är mindre vackra, likaså när det gäller kvinnor så attraheras jag av personen, kan inte leva med ett utseende, kan man inte skratta ihop så får hon vara hur snygg som helst...Det funkar bara inte:/ Sen ska man givetvis hjälpa sina vänner, nära och kära men jag förutsätter att man gör det med respekt inte genom att tala om för dom att de är äckliga som är tjocka...Vet att du inte sagt så ordis men tongångarna har ju gått åt det hållet i andra inlägg... | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:30 | |
![]() | E_Cantona, jag menar inte att man gifter sig med nån uteslutande på grund av utseende, däremot tittar du liksom jag extra om nån är vacker, det är fullständigt naturligt. | |
| E_Cantona | 2008-06-28 01:33 | |
![]() | Ja, det är självklart men vad vi ser i en annan människa är ju personligt men likväl ger INGET mig rätten att kalla någon äcklig... | |
| E_Cantona | 2008-06-28 01:34 | |
![]() | Var väl Jesus som sa "Den som är utan synd kastar första stenen" | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:34 | |
![]() | *Nu kommer jag väl få "vargar" på mig från alla håll...* Min utsida är inte viktigare än min insida, men när min utsida inte ser ut som jag önskar och trivs med så mår min insida inte bra... Jag är överviktig och har "slitit" med det i många år *dvs - jag har mått dåligt men inte direkt gjort något* För 2 månader sen så "tog jag mig i kragen" och gav mig f*n på att nu eller aldrig. Resultat: - 12 kg. Självklart ska man inte uttala sig nedvärderande om någon överhuvudtaget, men speciellt inte innan man vet vad som ligger bakom t ex som i den här diskussionen övervikten. Som tidigare nämnt - orsakerna kan vara många. Men i mitt fall var det utan tvekan lathet, det var bekvämare och lättare att bara fortsätta som vanligt. Vad vill jag ha sagt? Jo, visst finns "dom" också, överviktiga som inte fått "tummen ur"... ;) | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:34 | |
![]() | E_Cantona, jag kan tycka att vissa feta är frånstötande och väljer säkert omedvetet bort dem ur mitt umgänge, men det är inte något jag för den skulle säger till dem, eller någon annan. Man rår ju inte för sin smak, i varje fall inte mer än man rår för sin läggning, vikt eller socialgrupp? | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-28 01:37 | |
![]() | Respekt till grönöga! | |
| E_Cantona | 2008-06-28 01:39 | |
![]() | Jo, det är ju ditt val men tänk att du kanske väljer bort människor med stora hjärtan som värderar vänskap dyrt och heligt...Hoppas du aldrig blir bortvald av dylik anledning fast i såna fall önskar jag du aldrig fick veta det så som de du väljer bort inte ska få veta anledningen... | |
| jeehunmoon | 2008-06-28 01:39 | |
![]() | E_ Cantona "Kan säga att jag inte gör skillnad på personer beroende på deras utseende, för mig är det inre det viktigaste(låter som en klyscha men så är det)" Här erkänner jag (kanske ensam på forumet) att jag gör skillnad på personer beroende på deras utseende, för mig är yttre det första jag drar igång mina växlar för antingen i positiv eller negativ bemärkelse. Talar vi raggning/attkraktion försöker jag således inte komma närmre en person jag finner mindre attraktiv (rätt överviktig eller på annat sätt mindre attraktiv i betraktarens ögon, mina). Ser jag en mörkhyad lägger jag till fördomar som att jag tror att denne fått höra att hon/han är mörkhyad flera ggr i livet (i negativ bemärkelse). Jag Bemöter honom själv med respekt men har i tankarna att dennes hudfärg visst spelat roll i dennes liv. Således bemöter jag en tjockis med respekt men har i tankarna att denne är medveten om att jag kan ha vissa åsikter om feta människor samt att denne själv är medveten om att han/hon i betraktarens ögon är fetare än perosnen som står bredvid som uppenbarligen är lättare. Jag har också vänner av blandad karaktär, tjocka, smala osv, motpolerna gör gällande för många av mina vänner. Däremot är jag mer fördömmande med nya kontakter som har ett INRE som inte är som mitt. Det om något är väl fult av mig? Jag blir inte vän med någon som har en annan åsikt om Irakkriget än mig första gången jag träffar denna, man som kvinna. Det känns olustigt. Att således välja vänner efter det inre är inte heller särskilt politiskt korrekt om ni frågar mig. men jag erkänner att det kanske inte är fint, men sån är jag. Poänglöst? Min poäng är att hur folk än vill visa sitt "helylle-jag" kommer alltid fördomar och fördömmanden förekomma oavsett om vi ser till det yttre eller inre främst. | |