Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 101 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dalkullan | 2009-04-10 17:43 | |
![]() | stol har förstås aldrig brutit mot en regel? aldrig cyklat mot enkelriktat eller gått mot röd gubbe? tagit upp varenda spänn i deklaration förväntar jag mig också....du verkar vara en hyvens människa =) | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-10 17:45 | |
![]() | Dalknullan är illegalt vacker. | |
| micro113 | 2009-04-10 17:46 | |
![]() | LowProfile FYYYYY..... | |
| jonteg | 2009-04-10 17:46 | |
![]() | Dalkullan, det är väl ändå en väsentlig skillnad på att cykla mot enkelriktat eller gå mot röd gubbe jämfört med att dömas för dråp, samt varit delaktig i 2 mord? Att ens ta upp det som exempel känns skapligt osmakligt. Polismannen samt butiksägarens liv borde vara mer värt än så. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-10 17:47 | |
![]() | det där sa du av fri vilja lowprofile. Felstavningen var antagligen en freudiansk felskrivning utanför din kontroll. Hursom, gå raka vägen till skamvrån, och glöm inte dumstruten! | |
| Dalkullan | 2009-04-10 17:50 | |
![]() | självklart jonteg men har man samma inställning som stol rent allmänt förväntar jag mig ett mycket rent samvete.... vad man kan göra utan när man ska börja acceptera samhällets lagar/regler? man har ju ett fritt val - är det okej att inte följa lagar bara man inte skadar någon annan? | |
| Dalkullan | 2009-04-10 17:51 | |
![]() | low profile - knappast någon low profile ;-) | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-10 17:52 | |
![]() | Dalkullan 2009-04-10 17:51 "low profile - knappast någon low profile ;-) " Jag vet, men jag jobbar på det, he he. | |
| Dalkullan | 2009-04-10 17:52 | |
![]() | dudde det är okej....Robban stavar alltid fel med flit men han är också den absolut enda som kommer undan med det...han är ju såååå söt =) | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-10 17:52 | |
![]() | Tack o bock :-D | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-10 17:53 | |
![]() | Svensson tycker det är okej att köra för fort och att fuska med skatten och fördömmer samtidigt dem som knarkar och tycker det är bra att man rensar upp bland knarkarna och låser in dem. Jag tycker inte dalkullan är helt off, om man balanserar diskussionen lite ;) Frågan är också, vem riskerar orsaka mest skada? Den som kör för fort eller den som tar en sil i ett källarutrymme? | |
| Dalkullan | 2009-04-10 17:55 | |
![]() | Dudde helt rätt - det var inte min mening att jämföra med mord utan mer inställningen som stol hade rent allmänt | |
| stol | 2009-04-10 17:56 | |
![]() | Det är väl ett fritt val om man börjar knarka, stjäla, mörda och plåga andra som sköter sig. Det är inte ett dugg synd om mäniskor som begår brott och om de får ett straff så får man ta det. | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-04-10 17:57 | |
![]() | Jag tror inte att ni gnälliga skattebetalare komemr att påverkas nämnvärt i er vardag. Ska bli kul när era barn blir kriminella och belastar samhället och era tankegångar då. Gnällsvenskar | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-10 17:59 | |
![]() | Don´t do the crime if you can´t do the time. | |
| Dalkullan | 2009-04-10 18:00 | |
![]() | Hehe Mekano - WORD | |
| vemvonhelst | 2009-04-10 18:05 | |
![]() | Släpp fångarne loss det är vår.... Detta gäller givetvis inte de som såg på när en amerikansk polis blev skjuten för 28 år sedan.. Bra jobbat med utlämnandet svenska diplomater... Nu kanske ni kan lägga lite energi på att få Davit Isaak utlämnad.. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-10 18:09 | |
![]() | Allt är ett fritt val stol, t.o.m. att få cancer och dö om man hårdrar det. Vad din poäng i diskussionen är vet jag inte riktigt. Att Vemvonhelst - detta bådar ju gott! Jag räknar med att regeringen kommer att få hem David Isaak nu och merparten av de 175 svenskar osm sitter i fängelse utomlands. Ribban är ju satt, och de flesta som sitter fängslade gör det för mindre allvarliga brott och under betydligt sämre förutsättningar än A.Ö. | |
| stol | 2009-04-10 18:10 | |
![]() | Jag kan säga dig Mekano att om mitt barn skulle begå ett brott så ändrar jag ej min uppfattning. Har man gjort nåt galet får stå för det. Vi kan inte tycka synd om mäniskor som besitter en normal inteligens och vet vad som är rätt och fel men ändå väljer fel väg så får man ta konsekvenserna. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-10 18:16 | |
![]() | Om du menar att folk tycker synd om A.Ö stol så håller jag med dig. Jag tycker förvisso inte att livtidsfängelse är okej, men det är naturligtvis inte synd om någon som vid tre tillfällen "råkar" hamna i situationer då mord genomförs. Dåligt omdöme är det, men det innebär ju inte nödvändigtvis att det är "synd om". Det är skillnad att prata "synd om", och faktiskt erkänna de strukturella omständigheter som påverkar valsituationer. En crack-pundare som blir ihjälskjuten av ett gäng i Los Angeles för att han har innestående skulder kan ju sägas ha gjort ett fritt val (att ta knark), men det gör det ju inte rätt för andra kriminella att ta hans liv? Alltså, omständigheter påverkar valet. Det händer ju t.ex. att folk begår handlingar i nödvärn och det är förmildrande omständigheter. Det är klart att det påverkar ens handlingsmöjligheter om man är en kvinna i totalt beroende av knark och en "beskyddare" (en man) som "ain´t up to no good" så att säga. | |